2012. jún 05.

2012.06.05

írta: Netarzenál
2012.06.05

Május 2-án az Ausztrál Királyi Légierő megkapta a hatodik és egyben utolsó Boeing E-737 Wedgetail radargépét is. A 2. század állományába került típussal a RAAF Williamtown bázisán települt alakulat még ebben az évben eléri a korlátozott hadra foghatóságot.

Norbert Darabos osztrák védelmi miniszter bejelentette, Ausztria pilóta nélküli repülőeszközöket fog beszerezni. A gépeket külföldön és belföldön egyaránt használni szeretnék. A határokon belüli felhasználás céljai a határőrizetben való részvétel, illetve a természeti katasztrófák esetén a károk felmérése lenne. A gépek fegyverzettel nem lesznek ellátva, beszerzésükre 2,5 millió dollárt szánnak Bécsben.

Washington amint feloldja a Vietnam ellen bevezetett fegyvereladási tilalmat a Hanoi vezetés azonnal kész lenne fegyverek vásárlására az Egyesült Államoktól. Az ország védelmi minisztere Quang Thanh Phuong tábornok mindezt amerikai kollégája, az éppen kétnapos látogatáson az országban tartózkodó Leon Panettaval közös sajtótájékoztatón jelentette be.

A hadsereg modernizálást célzó program keretében állítólag már ki lettek választva azok a fegyverek, melyeket megvásárolnának, azonban ezeket pontosan most még nem nevezték meg. Az USA immáron 17 éve normalizálta kapcsolatait Vietnammal és tavaly aláírásra került egy olyan nyilatkozat is melyben megállapodtak, hogy együttműködnek kutató-mentő, humanitárius segítségnyújtási és a békefenntartó műveletekben is.

Június 2-án az Amerikai Haditengerészet átvette a kilencedik VIRGINIA-osztályú nukleáris maghajtású tengeralattjáróját is, a USS MISSISSIPPI-t (SSN 782). A hajóosztály következő egysége a MINNESOTA (SSN 783) lesz, melynek keresztelőjét idén ősszel tartják.

Távirányítású tornyokkal szeretné korszerűsíteni a szlovák haderő páncélosait a BAE Systems Land Systems South Africa (BAES). A cég a helyi SITNO vállalattal karöltve próbálja meg a TRT (Tactical Remote Turret) család tagjait kelendővé tenni. Az egy fő által kezelhető tornyokba géppuskák, gépágyúk is beszerelhető, sőt a fegyverzet irányított páncéltörő rakétákkal még tovább is erősíthető.

A 2010-ben bejelentett 2011-es időponthoz képest egy évnyi csúszással, az áprilisi gurulópróbák után június elsején végrehajtotta első repülését a folyékony hidrogén meghajtású Boeing Phantom Eye pilóta nélküli repülőgép. A 28 perces repülés során a gép 1200 méteres magassága emelkedett fel és utazósebessége 114 km/h volt.

A kaliforniai Edwards légibázis légterében végzett szárnyalást a gyártó sikeresnek könyvelte el, bár a kiszáradt tómederben történő landolás során a futómű kisebb sérüléseket szenvedett. A következő repülés időpontját még nem tudni, jelenleg a károsodás mértékét vizsgálják. A majd 46 méteres fesztávolságú Phantom Eye terhelhetősége 204 kg, tervezett repülési magassága 19800 méter, egyhuzamban történő repülési ideje négy nap.

NETARZENÁL GALÉRIA

Lengyel Patria.

Lockheed C-5A Galaxy.

Török Lockheed Martin F-16D Fighting Falcon.

Sikorsky CH-53E Super Stallion.

Pakisztáni Hongdu K-8P Karakorum.

Szólj hozzá

south phantom eye boeing ssn africa systems land mississippi trt wedgetail uss bae 782 e 737 sitno