2012. sze 25.

2012.09.25

írta: Netarzenál
2012.09.25

Oroszországban megint kénytelenek elhalasztani a Bulava (SS-NX-30) ballisztikus rakétákkal folytatott indításokat. Most az indítást vezérlő szoftverben bukkantak hibákra és ezek miatt vált szükségessé a tesztek elodázása. Jelenleg a második BOREJ-osztályú, 955-ös típusként is emlegetett tengeralattjárón, az ALEXANDER NYEVSZKIJ-en kellene a próbákat elvégezni. Várhatólag ezeket még a késedelem ellenére az év vége előtt be fogják fejezni.

Elkészült a Northrop Grumman a B-2-es bombázók fedélzeti radarberendezéseinek modernizálásával. A programban fővállalkozóként szereplő Raytheon szállította az új AESA antennákat, valamint a tápegységeket az AN/APQ-181-es berendezések számára.  Az idő előtt befejezett modernizálás nem csak a rádiólokátorok megbízhatóságát fogja növelni, hanem a jövőbeli korszerűsítésüket is lehetővé teszi. A lopakodó stratégiai bombázók közül utolsónak a Spirit of Texas kapott új radart és tért vissza a típust alkalmazó 509. Bomb Wing Whiteman-i támaszpontjára.

Iránban két új páncélozott járművet is bemutattak. Közös bennük, hogy 2011-ben egy hadgyakorlaton már bemutatásra kerültek, igaz akkor más néven, valamint, hogy iráni állítás szerint minden alkatrészük helyben gyártott.

A lánctalpas Howeize könnyű páncélozott szállító harcjármű futóművének elrendezése emlékeztet a német Wiesel-ére.  A motor a páncélos orr-részében helyezkedik el, mögötte foglal helyet a jármű vezetője és a parancsnoka. A kilátást mindkettejük számára egy-egy lövésbiztos üveggel védett ablak segíti a mellső páncéltesten. A Howeize testének hátulján egy egyszárnyas ajtó került kialakításra a szállított lövészek számára. Ezen szintén egy lövésbiztos üveggel védett kémlelőnyílás található. A bemutatott Howeize könnyű páncélozott szállító harcjármű jelenleg még nem lett felszerelve fegyverzettel, a hírek szerint irányított páncéltörő rakétákat fog hordozni.

A 4x4-es kerékképletű Talaeiyeh meghajtását biztosító motor szintén elöl helyezkedik el, fegyverzetét egy a páncéltest tetejének közepére szerelt toronyba elhelyezett 14,5 mm-es és egy koaxiális 7,62 mm-es géppuska alkotja. A szállított lövészek a Talaeiyeh belsejéből is tüzelhetnek, számukra oldalanként négy-négy tüzelőnyílást alakítottak ki. A jármű elhagyására, illetve a beszállásra a hátsó részen lévő ajtó szolgál. Film a Howeize és a Talaeiyeh páncélozott járművekről.

Még tartható a brit RC-135W River Joint gépek 2013 végén történő szolgálatban lépési dátuma. A háromból az első példány átalakítása 2011 januárjában vette kezdetét. Az ex-USAF KC-135-ös tankerek módosítását az L-3 Communications végzi a texasi Greenville-ben. A merev utántöltő csövet természetesen leszerelik, a pilótafülkébe korszerű képernyős műszerfalat építenek be, valamint az elektronikai hírszerzéshez szükséges berendezéseket is beszerelik 2013 elejére. Így az első felszállás a következő év első felére várható és még abban az évben sikeresen befejeződnek a légi próbák is és az első RC-135W River Joint átadásra kerül.

NETARZENÁL GALÉRIA

A BRAUNSCHWEIG-osztályú MAGDEBURG (F 261) korvett: 1., 2., 3.

Chilei EC-707 Condor légtérfelderítő.

Kalózok fegyverzetben: 1., 2.

ACH-47.

Belorusz MiG-29 9.13.

Orosz Ka-27 Helix a USS NIMITZ (CVN 68) fedélzetén.

Szólj hozzá

ALEXANDER NYEVSZKIJ Bulava (SS-NX-30) BOREJ-osztály AN/APQ-181 B-2 Howeize Talaeiyeh RC-135W River Joint