2012. nov 06.

2012.11.06

írta: Netarzenál
2012.11.06

November 2-án Katar és az Egyesült Arab Emírségek is bejelentette az amerikai THAAD lég- és rakétavédelmi komplexumok vásárlási szándékát. Katar 6,5 milliárd dollárért 12 szállító-indító járművet, 150 rakétát, 2 tűzvezető és kommunikációs központot, 2 AN/TPY-2 radart, egy távolfelderítő radart vásárolna meg. Kisebb tételű az Egyesült Arab Emírségekből érkező vásárlás értéke és mennyisége is, mivel 9 szállító-indító járművet, 48 rakétát és a többi szükséges felszerelést igényelték meg, nagyjából 1,135 milliárd dollár értékben.

Japánban a Védelmi Minisztérium 372 millió dollárt kért egy pilóta nélküli repülőeszköz kifejlesztésére, mely az észak-koreai ballisztikus rakéták indításának felderítését végezné el repülései alatt. Az infravörös érzékelőkkel felszerelt gép várhatólag 2020-ban állhatna rendszerbe és jelentősen segítené a japán rakétapajzs hatásosságát, mivel a rakétaindításokról érkező adatokat jelenleg csak az USA-tól kapnak. Tokióból származó információk szerint ennek egyik legfőbb hiánya az, hogy nem képes kellő időben a rövid hatótávolságú ballisztikus rakéták észlelésére.

Már folynak a tárgyalások Mozambik és Oroszország között helikopterek beszerzésének ügyében. Az afrikai ország részéről két Ansat-U egy könnyű, többcélú helikopter, valamint négy Mil Mi-17-es közepes szállító helikopter beszerzését szeretnék megvalósítani minél rövidebb időn belül. Moszkvai optimista kilátások szerint az egyeztetések hamarosan lezárulnak és 2013 elején aláírásra fog kerülni a szerződés, valamint reménykednek abban is, hogy további forgószárnyasok eladására is nyílik majd lehetőség Mozambikba.

További három lehetséges megrendelővel folytat tárgyalásokat az Elbit Systems a Hermes 900 pilóta nélküli légi rendszerrel kapcsolatosan. A gépet az izraeli mellett már a chilei és a kolumbiai fegyveres erők is megrendelték, valamint a típus Svájcban is megrendelését küzd az Izrael Aerospace Industries Heron 1-ével szemben. Az 1100 kg-os felszálló tömegű, 300 kg hasznos teher hordozására képes, 15 méteres fesztávolságú, több mint 9000 méteres repülési magassággal rendelkező gép exportesélyeinek növelése céljából az Elbit lecserélte a légi jármű eredeti elektromos rendszerét a korszerűbb eszközök igényeinek megfelelőre.

Iráni médiajelentések a múlt héten arról számoltak be, hogy az országban elkészültek egy helyből fel- és leszállni képes személyzet nélküli repülőeszközzel. Az állítólag eléggé alacsony zajkibocsátással rendelkező eszköz várhatóan a következő év februárjában kerül majd bemutatásra.

Múlt hét csütörtökén röviddel a 13:00-kor végrehajtott felszállást követően levált mind a két fékszárny egy Boeing B-52H Stratofortress nehézbombázóról. A Minot támaszponton állomásozó 5. Bombázóezred állományába tartozó gép a Tinker légibázisról szállt fel az időszakos nagyjavítás utáni berepülésre, amikor az eset történt. A gép személyzete észleltet a történteket és biztonságosan landolt a B-52-essel. A levált fékszárnyak a földön meg okoztak kárt. Tinkeren évente 12 Stratofortress kerül ki a szerelők kezei közül, ám nem zárható ki, hogy a rutinosnak tekinthető szerelők hibájából következett be a repülőesemény. Az eset kivizsgálását már megkezdték.

NETARZENÁL GALÉRIA

ADMIRAL KUZNYECOV anno: 1., 2., 3., 4.

Eurocopter EC 665 Tigre HAP.

McDonnell Douglas RF-4C Phantom II.

General Dynamics F-111E Aardvark: 1., 2.

North American OV-10A Bronco géppár.

Vickers VC.10 C1K.

Szólj hozzá

900 Hermes Systems Mil Mi-17 Elbit THAAD Ansat-U B-52H Stratofortress