2013. már 19.

2013.03.19

írta: Netarzenál
2013.03.19

A tegnapi bejegyzésben került megemlítésre, hogy Németországban komolyan csökkentik a beszerzésre kerülő forgószárnyas repülőeszközök darabszámát. Az Atlanti-óceán túlpartján is hasonlón gondolkodnak. Az amerikai hadsereg 700 AH-64E Apache Guardian harci helikoptert kíván megvásárolni az elkövetkező 14 év alatt. Erre 12 milliárd dollárt szánnának, csakhogy a költségvetésüket alaposan lecsökkentették, így ez a terv nagy valószínűséggel tarthatatlan lesz.  A helikopterek nagy része, nagyjából 600 darab, a régebbi változatok átépítésével születne meg, de 56 új építésű hadrendbe állításával is számoltak, ezekért 2 milliárd dollárt fizettek volna már 2014-től. Ezen új példányok várhatólag 2-4 éves késéssel kerülhetnek majd átadásra.

Hét év elteltével elhagyták Afganisztánt a francia EC725 Caracal helikopterek is. Az 1/67 Pyrénées (Pireneusok) század gépei február 24-én hajtották végre utolsó repülésüket a távoli országban. Az eltelt évek alatt a típussal több mint 3400 felszállást végeztek és 3325 órát töltöttek a levegőben.

Oroszországban a Rubin Központi Tervező Irodánál már folynak az 5. generációba tartozó nukleáris és hagyományos meghajtású tengeralattjárók tervezési munkálatai. Az előző generációt képviselő BOREJ és LADA-osztályú egységek még nem nevezhetőek elterjedtnek és talán nem is lesznek azok, hiszen az következő generáció 2020-tól tervezett megjelenéséig mindössze 8 ilyen tengeralattjáró kerül átadásra. Innentől kezdve már az 50 éves szolgálati időre tervezett még csöndesebb, nagyfokú automatizáltsággal ellátott 5. generációt képviselő tengeralattjárók átadását várják Moszkvában.

A Moody légibázison állomásozó 74. vadászszázad A-10C csatarepülőgépei kapták meg elsőként a Gentex Visionix Scorpion sisakkijelzőket a modernizált Thunderbolt II gépek közül. A sisakkijelző az A-10C korszerű fedélzeti elektronikájával és a szárny alá függesztett célmegjelölővel jelentősen növeli a csatarepülőgépek alkalmazhatóságát.

Elkészült az első izraeli megrendelésre gyártott C-130J-30 Super Hercules szállítógéppel a Lockheed Martin. A megnövelt törzshosszal készült példány várhatólag még ez végén, vagy a következő év elején kerül majd átadásra. A helyi keresztségben Sámson nevet kapott verziót 2010-ben rendelték meg 3 példányban és további 6-ra pedig opciót jelentett be, de már az elmúlt évben tárgyalásokat kezdtek három Super Hercules megvásárlási lehetőségéről. Jelenleg 16 régebbi Hercules van szolgálatban Izraelben, ezek közül hat E, másik hat H, míg négy a légi utántöltésre is képes KC-130H változatú. Az E variánsok a Super Hercules-ek megérkeztével kivonásra fognak kerülni, de a többi példányra egy kiterjedt korszerűsítés és üzemidő-hosszabbítás vár. A Bedek és az Israel Aerospace Industries által végzett munkák eredményeképpen további 15 évig maradhatnak majd szolgálatban az öreg szállítógépek.

Megérkezett a 100 darab F-16-os műszerfalának közepén található hagyományos műszereket leváltó CDU folyadékkristályos kijelzőre szóló megrendelés a Raytheon Technical Services Company-hoz. A cég így elindítja a CDU-k teljes ütemű gyártását. A képernyők megrendelését tavaly év végén határozta el az USAF.

A Balti Hajógyárban fogják felszerelni a 3M-54 Klub-S (SS-N-27 Sizzler) manőverező robotrepülőgépeket az Orosz Haditengerészet három Project 11356 Krivak IV-osztályú fregattjára. A 6,2 méter hosszú, 200-300 km-es hatótávolságú Klub-S különféle változatainak megjelenésével lehetőség nyílik a hajók, (3M-54E és a 3M-54E1) a parti célpontok, (3M-14E) vagy akár tengeralattjárók (91RE1) elleni harcra nagy távolságból is.  Az Indiába TALWAR-osztályként exportált hajók Oroszországban az ADMIRAL GRIGOROVICS hajóosztályként kerültek megrendelésre, eddig hat példányban.

Brazíliában eddig 46 modernizált F-5EM/FM hagyta el az Embraer gyárát. Az üzemben már folyik a következő szakaszba tartozó 11 Tigris közül háromnak a korszerűsítése. Ezek közül az első(k) talán még ebben az évben a légierő tulajdonába fognak kerülni. Az AMX A-1 gépekből jelenleg 16 található meg a cégnél a munkálatok különféle fázisában, az A-1M változatra történő átalakítás 43 vadászbombázót fog érinteni összesen.

NETARZENÁL GALÉRIA

A már eléggé szétbontott USS GUARDIAN (MCM 5) aknamentesítő.

Francia Rafale a 100. Mali légterében végrehajtott légi utántöltés után.

Osztrák Hercules.

McDonnell Douglas F-15E Strike Eagle alacsonyan.

Újra az idei festést viselő Tornado: 1., 2.

Indiai Jaguar T2B.

Szólj hozzá

Super A-10C Apache EC725 ADMIRAL Scorpion Guardian C-130J-30 AH-64E Thunderbolt Caracal Gentex Visionix Hercules3M-54 Klub-S SS-N-27 Sizzler F-5EM/FM GRIGOROVICS