2013. jún 25.

2013.06.25

írta: Netarzenál
2013.06.25

Párizsban tárgyalások folytak az argentin állami tulajdonban lévő FAdeA (Fabrica Argentina de Aviones) repülőgépgyár és a kínai Chengdu Aircraft Corporation képviselői között. A megbeszéléseken az FC-1/JF-17 Thunder vadászbombázó dél-amerikai országban történő esetleges gyártásáról, a technológia transzferről és a rendszeresítéséről esett szó a hírek szerint.

Június 14-én Brazíliában a tengerészgyalogság számára átadták az első hét modernizált M113-as páncélozott szállító harcjárművet. Az országban eddig 30 PSZH átépítéséről született döntés, ezt az Izrael Military Industries segítségével hajtják végre. Az MB1-es (MB = Marinha do Brasil - brazil haditengerészet) szintre történő átalakítás kívülről is jól látható a plusz páncélzatnak és a külső üzemanyagtartályoknak köszönhetően, de beépítésre került egy Caterpillar C7 motor, egy Allison 3200SP automata sebességváltó, új fékrendszer, a megerősített felfüggesztéssel együtt. A fegyverzettel ellátott változatokat a W&E Platt Pty Ltd által gyártott MR555 Mod 2 toronnyal látják el. A 2008 novemberében aláírt szerződés szerint 24 M113A1, két M577A1 típusú parancsnoki, két M125A1 aknavető-hordozó és egy-egy XM806E1, valamint M113A1G műszaki változatot fognak átalakítani 2014-ig. Az M113MB1 tömege körülbelül 15 tonna, legnagyobb sebessége 75 km/h, és a hatótávolsága 555 km.

Annak ellenére, hogy június 5-én egy durvára sikeredett leszállás miatt összetört és az Egyesült Államokba újjáépítésre vissza kellett szállítani az egyik K-MAX robothelikoptert, a tengerészgyalogság továbbra is kitart a típus mellett. Olyannyira, hogy megpróbálnak támogatást szerezni 16 további példány megvásárlásához.

Több fel- és leszállást is végrehajtottak a kínai LIAONING hordozón a J-15-ös repülőgépekkel a június 9-én történ kifutása óta. A legutóbbi horgonyfelszedés után Peking úgy nyilatkozott, hogy az út célja néhány tudományos kísérlet és teszt elvégzése és a személyzet tengeri körülmények közötti képzése.

Több mint 100 General Dynamics Land Systems Eagle V-ös páncélozott jármű kerülhet a német Bundeswehr állományába, ugyanis 100 megrendelése mellett, további 76 opcióként szerepel egy a közelmúltban megkötött szerződésben. Az Eagle V továbbfejlesztése az Eagle IV-nek, melyből már rendelt a német hadsereg. Az erősebb páncélzattal és nagyobb mobilitással rendelkező Eagle V hossza 5,40 méter, magassága 2,38 méter, szélessége 2,2 méter, maximális tömege 10 tonna, legnagyobb sebessége úton 110 km/h. Az összkerékmeghajtású jármű mozgatásáról egy 245 lóerős Cummins turbódízel motor gondoskodik. Az első járművek még az idén átadásra fognak kerülni és ha az opcióra is igényt tartanak a németek, akkor az utolsó 2015-ben készül majd el.

Vasárnap este egy tenger felett végzett járőrrepülésről visszatérve lezuhant a fülöp-szigeteki légierő egyik OV-10 Bronco repülőgépe. A géppel a földi irányítás 5 mérfölddel a leszállás előtt vesztette el a kapcsolatot, a keresést megkezdték, a Bronco egyes darabjait már megtalálták. A kétfős személyzet sorsáról eddig semmi hír.

Indiában hétfő délután lezuhant egy MiG-29-es vadászgép. A Fulcrum pilótája sikeresen elhagyta gépét és sérülések nélkül ért földet. Ebben az évben ez már a negyedik katonai repülőgépet érintő veszteség volt az országban, eddig egy MiG-27-es, egy Szu-30-as és egy MiG-21 Bison került a veszteséglistára Indiában 2013-ban. A MiG-29-ből legutóbb 2011 októberében  járt szerencsétlenül egy példány az országban.

Valami készülget a déli végeken…

NETARZENÁL GALÉRIA

Már a parton.

Chengdu J-10SY.

Lockheed Martin F-35B Lightning II.

C-130J dél-koreai festéssel.

North American F-86K Sabre.

Aerospatiale AS-532AL Cougar.

Szólj hozzá

Eagle K-MAX MiG-29 FAdeA FC-1/JF-17 M113MB1 OV-10 Bronco