2013. okt 29.

2013.10.29

írta: Netarzenál
2013.10.29

Tegnap minden szokásos felhajtás nélkül vízre került a ZUMWALT (DDG 1000) romboló. A Bath Iron Works, a General Dynamics szakemberei az egész télen tovább fognak dolgozni a hajón, ami így a következő év tavaszára fog elkészülni. Az elhalasztott névadót, amit a vízre tétellel kötöttek volna egybe tavasszal fogják megejteni, az első próbajáratra ősszel fut majd ki a ZUMWALT, ami várhatólag 2015-ben fog a haditengerészet állományába kerülni.

2008 után tegnap újra két Tupoljev Tu-160 Blackjack szuperszonikus nehézbombázó látogatott Venezuelába. A délnyugat-oroszországi Engels légibázisról indult gépek egy megszakítás nélküli 13 órán át tartó 10000 km-es repülőutat megtéve érkeztek meg a dél-amerikai országban található Maiquetia repülőtérre.

És még egy kicsit Venezuelánál is maradva: Brazíliában nem éppen tűnik egyértelműen jó ötletnek az Oroszországból történő harci gép beszerzés. Ugyanis a venezuelai tapasztaltok alapján az oroszok még mindig megbízhatatlanoknak tekinthetők, ha tartalék alkatrészek szállításáról van szó. A 24 venezuelai Szuhoj Szu-30MK2-es közül ugyanis van amikor csak hat repülőképes a késedelmes szállítások miatt. Az oroszok éppenséggel már a következő évtől hajlandóak lennének megkezdeni a 24 Szu-35-ös szállítását Brazília számára, de a venezuelai tapasztalatok óvatosságra intik a döntéshozókat.

Hamarosan elkezdődnek az SSTD (Surface Ship Torpedo Defense) torpedók elleni aktív védelmi rendszerrel folytatott tesztek második szakasza a USS GEORGE HW. BUSH (CVN 77) repülőgép-hordozó fedélzetén. Az elsőre még ez májusában, 19. és 25. között kerítettek sort. A Pennsylvania State University Applied Research Laboratory által kifejlesztett SSTD azon túl, hogy egy vontatott szonár segítségével észleli a hordozó felé közeledő torpedókat, felismerni típusukat, meghatározza irányukat, sebességüket, mélységüket, majd egy kisméretű ellentorpedó segítségével meg is semmisíti azokat.

Az akkor négy napig tartó tesztek alatt hét torpedót szimuláló célpontot indítottak el, ezeket az SSTD mind sikeresen semlegesítette. Mindezek fényében azonban az akkor kipróbált torpedók elleni aktív védelmi rendszer még csak egy demonstrátor volt és számos területen továbbfejlesztésre szorul. Ezeket a munkákat az elkövetkező években végzik majd el és 2035-re az összes amerikai repülőgép-hordozó rendelkezni fog a tökéletesített torpedók elleni aktív védelmi rendszerrel. Most a gyors reakcióidőt fogják ellenőrizni az SSTD-n.

Oroszország új nukleáris meghajtású rakétahordozó tengeralattjárója, a BOREJ-osztályú negyedik generációs, 955-ös típusként is emlegetett ALEXANDER NYEVSZKIJ befejezte tengeri próbajáratait. Gyaníthatóan a több mint 8000 km-es hatótávolságú Bulava (SS-NX-30) ballisztikus rakéták sorozatos kudarca és problémái miatt a Szevmas hajógyár nem erősítette nem az ALEXANDER NYEVSZKIJ november 15-én a haditengerészet részére történő átadás időpontját. Ez év közepén már szóltak arról hírek, hogy a Bulava csak a NYEVSZKIJ decemberi szolgálatba lépése után kerül majd a tengeralattjáró fegyverzetébe.

Próbaútra tartva a Hugli-folyó - ez a Gangesz-delta legnyugatibb ága – egyik zátonyán kötött ki a Project-28-as hajóosztályként is emlegetett KAMORTA-osztály névadó egysége. A 109 méter hosszú, 12,8 méter széles hajó hozzávetőleges vízkiszorítása 3000 tonna, a maximális sebessége 25 csomó. Meghajtását négy darab 5200 lőerős dízelmotor biztosítja. 18 csomós sebességgel 3450 tengeri mérföldet tehet meg, fedélzetén egy helikoptert is szállíthat, legénységét 123 fő alkotja. Az ABV védelemmel is ellátott hajók (KAMORTA, KADMATT, KILTAN és a KAVARATTI)  80%-ban indiai gyártásúak, építésüket a Garden Reach Shipbuilders&Engineers (GRSE) végzi és a hírek szerint rendkívül csendes üzemre képesek, így megfelelnek az elsődleges célra, a tengeralattjáró-vadászatra.

A tenger felé haladva a folyó egyik kanyarulatába érve éppen a hajtóművek hibásodtak meg, majd ezt követően a kormányzás is lehetetlenné vált az INS KAMORTA korvetten. A zátonyról két vontató húzta le a hajót, amit ezt követően visszavittek a GRSE hajógyárába egy alapos ellenőrzésre és hibaelhárításra. Így várhatólag a már évek óta vízen lévő INS KAMORTA nem fog ebben az évben sem szolgálatba állni.

NETARZENÁL GALÉRIA

Fény az alagút másik végén?

Repül a szépség.

Saab S100B Argus.

Fiat G-91R3.

Changhe Z-11.

Kötelékben.

Szólj hozzá

Szuhoj ALEXANDER NYEVSZKIJ Szu-35 Bulava Tupoljev Tu-160 Blackjack ZUMWALT SSTD Szu-30MK2 BUSH KAMORTA-osztály SS-NX-30 KAMORTA KADMATT KILTAN KAVARATTI GRSE