2014. jún 21.

2014.06.21

írta: Netarzenál
2014.06.21

Szlovákiában a BMP-1-es gyalogsági harcjármű továbbfejlesztett változatát készítették el. A napjainkban is nagy mennyiségben szolgálatban álló lövészpáncélos így kedvező költséggel válhat képessé a modern harcmezőn való alkalmazásra. A Sakal nevet viselő jármű hossza 7méter, szélessége 3,2 méter, magassága 2,9 méter és a harci súlya eléri a 19 tonnát a plusz páncélzatnak köszönhetően. Legénység három fő és hat lövész szállítására képes, meghajtásáról egy Caterpillar motor gondoskodik, fegyverzetét a vásárló igénye szerint lehet összeállítani. Kétféle torony szerelhető fel a Sakal-ra.

Az egyik a szlovák EVPU cég terméke a TURRA-30-as, ebbe CZ30, 2A42, vagy MK44 Bushmaster II-es 30 mm-es gépágyú építhető be a koaxiális 7,62 mm-es géppuska és az irányított páncéltörő rakéták mellé. A másik megoldást az izraeli Rafael SAMSON tornya jelenti, ebbe csak a CZ30, 2A42 gépágyúk szerelhetők be a 7,62 mm-es géppuska és az irányított páncéltörő rakéták mellé. A szállított lövészek és a személyzet kényelmét légkondicionáló, új ergonomikus ülések növelik, védelmükről a már említett pótpáncélzaton felül lézeres besugárzásjelző is gondoskodik. A fejlesztők véleménye szerint a Sakal még további 20 évig szolgálatban tartható lehet.

Újabb állam döntött a Lockheed Martin Sniper célmegjelölők rendszeresítése mellett. Jordánia 16,5 millió dollárért szerzi be a konténereket a légiereje számára, a világon 16. országként.

Irakban a lázadók elleni harcok ellenére, vagy éppen azért, de továbbra is naprenden tartják a fegyverbeszerzést. Legutóbb a Cseh Köztársaságból érkeztek hírek ebben a témában, ugyanis tárgyalásokat kezdtek Mil Mi-24 Hind harci helikopterek eladásáról. Prága jelenleg a 17 szolgálatban lévő mihuból 7-et adna el Bagdad számára, ahol továbbra is érdeklődnek az Aero Vodochody L-159 ALCA repülőgépek iránt is. A helikoptereket az eladás előtt korszerűsítenék, és a csehek vállalják a hajózószemélyzet kiképzését is.

Pakisztánban az év vége előtt eléri hadrafoghatóságát a harmadik JF-17 Thunder vadászbombázókra átfegyverzett repülőszázad is. A típus képességeinek és fegyvertárának növelése szintén naprenden van. A JF-17-ről készült fotókon gyakran látni három póttartállyal felszerelt gépeket, ez az alacsony belső üzemanyag-készletre, vagy a Klimov RD-93-as hajtóművek magas fogyasztására enged következtetni.

A jövőben tervezik illeszkedő póttartályok kifejlesztését, ez azonban jelentősen megváltoztathatja a gép súlyponthelyzetét, ezért nagyon körültekintően kell eljárni a megtervezése során. A többzáras bombafelfüggesztők szinték kifejlesztésre fognak kerülni, mindezeket megpróbálják minimális külföldi segítséggel megvalósítani. A Thunder-el eddig egyébként jelentős, több mint 10000 órás repülési tapasztalatot szerzett a pakisztáni légierő. Meg nem erősített hírek szerint a JF-17-es következő rendszeresítője Mianmar lehet.

A szomszédos Indiában nem ennyire rózsás a helyzet több téren sem, most a hazai gyártású HAL Dhruv helikopter tengeralattjárók ellen harcra kifejlesztett ASW verziójáról lesz szó. Az AgustaWestland Lynx kategóriájába tartozó géppel és a DRDO által kifejlesztett fedélzeti rendszerekkel hamarosan egy teszt kezdődik. A haditengerészet ugyanis az eddig lefolytatott próbák során nem volt elégedett ez utóbbiak felderítési képességével. Most majd az INS VIKRAMADITYA repülőgép-hordozó fedélzetéről is felszállva vizsgálják a forgószárnyas és rendszereinek képességeit.

NETARZENÁL GALÉRIA

Dassault Mirage F1CR.

McDonnell Douglas TAV-8B Harrier II.

General Dynamics F-16BM Fighting Falcon.

Panavia Tornado F.3.

Grumman EA-6A Intruder.

McDonnell Douglas F/A-18C Hornet.

Díszelgés.

Dassault Mirage IVA.

Tigrpen: 1., 2.

XXX.

Dassault Mirage 2000-5F: 1., 2.

Alenia Aermacchi M-346 Lavi.

Napfényben: 1., 2.

Itt van mindenki?

INS VIKRAMADITYA.

Mr. Terminátor.

Tigrisek: 1., 2.

Szólj hozzá

HAL Dhruv BMP-1 Sakal CZ30 2A42 MK44 Sniper Mi-24 Hind JF-17 Thunder Klimov RD-93