2014. sze 27.

2014.09.27

írta: Netarzenál
2014.09.27

Felszállási tilalom alatt áll a 22 német Sea Lynx Mk88 helikopterből 21. A probléma június 16-án kezdődött, ugyanis akkor vették észre a Nagy-Britannia partjai közelében hajózó LÜBECK fregatt fedélzetére telepített forgószárnyason a 22 cm-es repedést. Ezt követően az összes példányt alaposan átvizsgálták, és szeptember közepére már csak egy Sea Lynx repült, a személyzetek gyakorlása céljából. Jelenleg hat helikopter már a javítás különféle szakaszaiban tartózkodik, míg 15 éppen ennek az elkezdésére vár. A teljes gépállomány várhatólag 2015 elejére lesz képes a levegőben emelkedni.

Messze tovább maradhatnak szolgálatban a Panavia Tornado vadászbombázók, mint azt a rendszerben tartó légierők gondolják. A három gyártó véleménye szerint a típus a 2030-as évek közepéig is hadrendben tartható a feladatkörében. A RAF a jelenlegi álláspontja szerint 2018-2019-ben vonja ki az utolsó Tornádót, de Németország, Olaszország és Szaúd-Arábia is csak 2025-ig tart igényt a gépekre.

Svédországban szeptember 4-én elérte a 2000. levegőben töltött órát a legtöbbet repült JAS-39 Gripen C. A 17. repülőezred állományába tartozó 39 210-es gyári számú gép ezt a mennyiséget 1820 felszállás során érte el.

Pretoriában az AAD kiállításon mutatta be új hajóosztályát a DCNS. A MISTRAL 140 a jól ismert MISTRAL-osztályú partraszállást támogató helikopterhordozók kisebb változata. A gyári jelölésben az oroszok által is megrendelt változat a BPC (Bâtiments de Projection et de Commandement) 210-es jelzést viseli, ami a 21000 tonnás vízkiszorítására utal. A kistestvér, a BPC 140-es nem meglepő módon 14000 tonnásra van tervezve, hossza 170 méteres lesz a BPC210-es 200 méteres hosszához képest. Fedélzetére 10 helikopter mellett 500 katonát és 30 járművet vehet fel a legénységen kívül. Az olcsóbb változattól jelentős megrendelést remél a francia gyártó.

Tizennyolc újabb Bell UH-1H Huey helikopter eladásához járult hozzá az amerikai külügyminisztérium szeptember 19-én Libanon számára. A típusból 2012-ben is átadott hat példányt az USA, az 1999-ben beszerzett 18 UH-1-ek egy részének leváltására.

A szárny, a farokrész, a pilótafülke és a törzs összeillesztésével végső fázisbába érkezett az első malajziai megrendelése készülő Airbus Military A400M Atlas katonai teherszállító repülőgép gyártása. A spanyolországi üzemből várhatólag 2015 márciusában már a megrendelőhöz kerülő MSN022-es jelzésű gépet még abban az évben további kettő, míg 2016-ban egy fogja követni. Malajzia 2005-ben rendelte meg a típust a Lockheed C-130H Herculesek pótlására, 2,5 milliárd dollárért.

Tajvanon az elkövetkező 20 évben az összes külföldről származó hadihajót le szeretnék váltani az szigetországban tervezett és gyártott egységekre. Az elkövetkező 5-10 évben az új korvettek, fregattok és rombolók tervezését fogják végrehajtani. Ezzel a lépéssel munkahelyeket teremtenének és csökkentenék az ország függőségét a fegyverpiacon domináló államoktól. A jelenlegi flottafejlesztési tervekben négy 10000 tonnás romboló, 10-15 3000 tonnás katamarán fregatt, négy-nyolc 1200-3000 tonnás tengeralattjáró szerepel, mint saját gyártású egység.

Csütörtökön az Embraer átadta az első A-29 Super Tucano az US Air Force számára. A típus a 20 példányát Afganisztán számára vásárolják meg. Az afgán személyzet képzésére a Moody légitámaszponton kerül sor a jövő év elejétől. A tervek szerint havonta két A-29-es készül majd el a brazil gyártó amerikai partnerénél.

Novemberben szeretnék elkezdeni a hordozófedélzeti teszteket a Lockheed Martin F-35C változatával. A USS NIMITZ (CVN 68) hordozón két tengeri Lightning II-es megjelenése várható a próbák alatt.

Decembertől veheti át a tavaly decemberben megrendelt 24 Mil Mi-171S szállítóhelikopterét Peru. A 406 millió dolláros üzletről a perui védelmi minisztériumban májusban még azt állították, hogy az első forgószárnyas novemberben fog megérkezni az országba.

Brazíliában szeptember 26-án átadták a 100. VBTP-MR Guarani gyalogsági harcjárművet a brazil hadsereg számára. 2031-ig a jármű különféle változataiból 20444-ot szereznek be a dél-amerikai országban. Ebben az évben a 128. is átadásra fog kerülni a gyártó közleménye szerint. A távolabbi jövőben viszont már egy 8x8-as kerékképletű páncélozott járműben gondolkodnak. A VBR-MR (Viatura Blindada de Reconhecimento - Média de Rodas) várhatólag szintén az Iveco segítségével kerül majd megalkotásra.

2013 második fele helyett idén decemberben válhat teljessé a 12 gépes brazil Mil Mi-35-ös harci helikopterekre leadott megrendelés. A 2008-ban megkötött megállapodás teljesítéséhez még három helikoptert kell átadni a megrendelőnek.

NETARZENÁL GALÉRIA

Álcázva.

McDonnell Douglas F-15J Eagle.

Westland WAH-64D Longbow Apache AH.1.

Szuhoj Szu-24M.

McDonnell Douglas RF-4E Phantom II.

Eurocopter AS-565SA.

Közúton: 1., 2.

McDonnell Douglas A-4AR Fightinghawk.

McDonnell Douglas F/A-18C Hornet.

Douglas RA-3B Skywarrior.

CASA C-295MPA Persuader.

General Dynamics F-111E Aardvark.

Boeing F-15E Strike Eagle.

Szólj hozzá

Sea Lynx Mk88 Panavia Tornado JAS-39 Gripen MISTRAL 140 A400M Atlas A-29 Super Tucano F-35C Mi-171S VBTP-MR VBR-MR Mi-35