2016. ápr 23.

2016.04.23.

írta: Netarzenál
2016.04.23.

Spanyolországban a következő hivatalba lépő védelmi miniszternek egy igen nagy dilemmával kell majd szembe néznie. Ugyanis az ország haditengerészetének merevszárnyú flottájának egy része mindenképpen cserére szorul, vagy jelentős képesség csökkenés áll majdan be. Konkrétan az AV-8B Harrier II Plus gépek üzemidejének lejártával egy váltótípus beszerzéséről, vagy be nem szerzéséről kell döntést hozni. A flotta vezetése a 2027 utáni időtől egyértelműen a Lockheed Martin F-35B Lightning II-t látná szívesen az Armada Española kötelékében. Madridban az F-35-ös esélyeit növelheti, hogy az F/A-18A/B+ Hornet vadászbombázók cseréjét is össze lehetne kötni az F-35-ös beszerzéssel, így a légierő és a haditengerészet ugyanazt a típust, de más-más változatban alkalmazhatná. Ennek a tervnek az egyik legfőbb ellenérve természetesen Spanyolországban is a katonai költségvetés szűkössége lesz.

Szándéknyilatkozatot írt alá a francia Sagem és az indiai OIS Advanced Technology az AASM (Armement Air-Sol Modulaire) Hammer rakéta-póthajtású bomba Indiában történő gyártásáról. A 15-60 kilométeres hatótávolságú fegyvercsaládhoz (SBU-38 GPS irányítás, SBU-54 GPS és infravörös irányítás és az SBU-64 GPS és lézerirányítás) az irányítást és a kormányzást végző rendszerek készülnének a közös vállalat üzemében. A tervek szerint a fegyver a Dassault Rafale fegyverzetén felül megjelenne a Szu-30MKI, a korszerűsített Mirage 2000H, és Sepecat Jaguar IS, továbbá, az indiai haditengerészet MiG-29K eszköztárában is.

Vietnamban élénken érdeklődnek az ASZU-85-ös önjáró lövegek korszerűsítési programja iránt. A modernizáció ötletével a belorusz Minotor-Service Corporation állt elő. A Szovjetunióban a légideszantcsapatok számára kifejlesztett 15,5 tonnás önjáró löveget Vietnam az 1970-es évek végén szerezte be a Kínával folytatott harcok tapasztalatai alapján. Ezek az 1990-esévekig álltak szolgálatban, majd 2015-ig tartós tárolásba kerültek. A kis tömeg következtében az ASZU-85 olyan terepen is alkalmazható, ahol a nehezebb harckocsik nem és ehhez a tulajdonsághoz viszonylag nagy tűzerő párosul. A belorusz átépítési terv egyik legfőbb eleme egy új hajtómű és erőátviteli rendszer, ami megnöveli a sebességet és a hatótávolságot is.

Szingapúrban már keresik az 1985-ben és 1991-ben beszerzett, összesen 34 Super Puma szállítóhelikopter utódját. A követelmények között szerepelhet a legalább 24 főnyi szállítóképesség, valamint a hajókról történő üzemeltetés képessége. Nagy valószínűséggel az AgustaWestland AW101, a NHIndustri NH90, az H225M Caracal, és a Sikorsky S-92 jó eséllyel pályázhat majd a megrendelésre.

Dél-Koreában még ebben a hónapban szeretnék eldönteni, hogy az európai Eurojet Turbo GmbH, vagy az amerikai General Electric szállítsa majd az erőforrásokat a hazai fejlesztésű KF-X programban megvalósuló vadászbombázó számára. A következő évtizedben az F-4-es és F-5-ös gépek helyére lépő két hajtóműves típusból legalább 120 darab megrendelése tűnik biztosnak az ázsiai ország légiereje részéről.

Elismeréssel szóltak a Fülöp-szigetek légiere által már hadrendbe állított KAI FA-50PH vadászbombázók teljesítményéről az amerikaiak az idei Balikatan hadgyakorlat végeztével. A szigetország új szerzeményei AWACS támogatással hajtottak végre elfogásokat, két Hawker Hunter ellenében, melyek a légi betolakodókat játszották az elképzelt helyzetben. Az első két KAI FA-50PH a megrendelt 12-ből még tavaly novemberben került leszállításra, a többi idén és a következő évben kerül átadásra.

Bérelne, de akár meg is vásárolna néhány Rafael Trophy aktív páncélzatot az amerikai tengerészgyalogság, hogy jobban megismerje az általa nyújtott védelmi képességeket. A Merkava Mk4-es harckocsi védelmét erősítő izraeli aktív páncélzat már 2014-ben harci körülmények között mutatta be képességeit a nagyvilágnak. A tengerészgyalogság az egyre jobban elterjedő irányított páncéltörő rakéták elleni védekezés okán szeretné néhány M1A1 Abrams harckocsijára integrálni a Trophy aktív páncélzatot és annak képességeit ellenőrzött körülmények között megvizsgálni.

Április 29-én sor került az első külső teheremelésre a Sikorsky CH-53K King Stallion helikopter esetében. Az ekkor felemelt 5,4 tonnás súly a későbbiek során fokozatosan nagyobb lesz, míg eléri a 12-16 tonnát.

 

NETARZENÁL GALÉRIA

 

Mil Mi-28NE.

Lockheed EC-121K Warning Star.

Westland Sea King.

Dassault Mirage 2000C.

McDonnell Douglas F-15C Eagle.

Xian H-6E.

JA37D Viggen.

NHI NH90TTH.

McDonnell Douglas RF-4C Phantom II.

Hindustan Jaguar IS.

Sikorsky CH-53G.

Saab J35Oe MkII Draken.

Lockheed Martin F-16CJ Fighting Falcon.

Hawker Siddeley Nimrod MR.2P.

Bell AH-1J International Cobra.

Dassault Mirage F1M.

Fiat G-91R3.

Lockheed Martin F-35B Lightning II.

Mitsubishi X-2.

McDonnell Douglas HU-53.

Fairchild A-10C Thunderbolt II.

British Aerospace Harrier GR.7.

Grumman EA-6A Intruder.

Mil Mi-14PL.

Northrop RF-5E Tigereye.

Bell/Boeing MV-22B Osprey.

Szólj hozzá

Lockheed Martin F-35B Lightning II Sikorsky CH-53K King Stallion AV-8B Harrier II Plus OIS Advanced Technology AASM Hammer SBU-38 SBU-54 SBU-64 ASZU-85 AgustaWestland AW101 NHIndustri NH90 H225M Caracal Sikorsky S-92 KF-X KAI FA-50PH Rafael Trophy