2021. jún 23.

Továbbfejlesztett orosz vadászbombázók megjelenése várható még a 2021-es évben

írta: Netarzenál
Továbbfejlesztett orosz vadászbombázók megjelenése várható még a 2021-es évben

Ezek pedig nem lesznek mások, mint a Szuhoj Szu-34 Fullback-ek Szu-34M jelzéssel ellátott változataik.

A hírek szerint nyolc ilyen repülőgép megérkezése várható 2021 decemberének végéig a Sagol légibázisra, ahol már jelenleg is repülik a Szu-34-et. A Cseljabinszki régióban állomásozó légi ezred légi-és földi személyzetének típusátképzését Lipecken fogják végrehajtani. Érdekes a Szu-34M megérkezéséről szóló hír, hiszen ezen verzió első prototípusa a tavalyi hírek szerint várhatólag 2022-ben hajtja majd végre első felszállását. Az első Szu-34M gyártása 2020-ban még nem kezdődött el, mint az várható volt a hírek alapján. A novoszibirszki üzemben még a régebbi alváltozatok voltak megfigyelhető a gyártósoron 2020 őszének elején, bár ezeken a korábbiakhoz képest minimális módosítás volt látható.

(Wikipedia)

A Szu-34-es 100. példányával még 2020 decemberében készült el a Novoszibirszki Cskalov Repülőgépgyártó Termelési Egyesülés, a NAPO. A 2013-as, a 2014-es és a 2015-ös évben is 18-18 Fullback került leszállításra. 2016-ban 16, 2018-ban 12, míg 2019-ben 8 példányt gyártottak le. Moszkva a Szu-27-es vadászgép jelentős továbbfejlesztéséből ezen a mennyiségen felül rendelt még, tehát a gyártás nem áll meg.  Ugyanis 2027 végéig még legalább 76 repülőgépet kell szállítania a gyártónak, vagyis további két repülőezred átfegyverzésére elegendő mennyiséget. Ezek a gépek már a továbbfejlesztett Szu-34M-ek lesznek és 2022-től évente akár 14 darabot is elkészíthet majd belőlük a gyártósor. Ezek a Szu-34M változatok a gyártó szerint kétszer hatékonyabbak lesznek a harcmezőn, továbbfejlesztett fedélzeti rádiólokátoraiknak és navigációs rendszereiknek is köszönhetően. Továbbá felderítő repülések végrehajtására is alkalmasabbak lesznek az előző szériához viszonyítva.

(Wikipedia)

A továbbfejlesztést nagyrészt a szíriai tapasztalatok alapján végezték. A felderítő feladatok végrehajtására három különféle konténert fognak használni a Szu-34M-en. Az UKR-RT a rádióelektronikai felderítésre, az UKR-OE az optikai felderítésre lesz képes, míg az UKR-RL-be egy beépített Pika-M radar végzi majd a felderítést. Utóbbinak a fejlesztése már befejeződött és 2020-tól repülés közben is folytattak vele teszteket. Ezek során bebizonyosodott, hogy 300 kilométeres távolságból 1-1,5 méteres felbontású radarkép előállítására képes. A rádióelektronikai felderítésre képes UKR-RT esetében a beltartalom a Tupoljev Tu-214R felderítő repülőgépek számára kifejlesztett M400A rádióelektronikai felderítő rendszeren fog alapulni. Itt a méretbeli csökkentést úgy szeretnék végrehajtani, hogy a rendszer műszaki jellemzői nem változnak meg. Így akárcsak az eredeti M400A, ez is képes lesz rádiólokátorok, rádióadók és mobiltelefonok jeleit érzékelni és helyüket megállapítani. A Szuhoj Szu-34M új elektronikai hadviselési rendszert és új fegyvereket is kap majd.

 

Szólj hozzá

Szuhoj Szu-34 Fullback Szu-34M