Indiában is meg vannak számlálva MiG-21-ek napjai
Szerbiában 2021. május 21-én hivatalosan is kivonták a szolgálatból a MiG-21-est.
Indiában viszont még repülik az öreg típust, méghozzá az Oroszország által kidolgozott korszerűsítésen átesett MiG-21 Bison változatait. Azonban csodát nem lehet tenni, a MiG-21 felett eljárt már az idő. A Légierő Akadémiáján tartott beszédében a haderőnem egyik vezetője elmondta, pár éve van még hátra a 21-nek. A 2022-ig megérkező 36 darab francia Dassault Rafale vadászbombázók hadrendbe állításával nyílik majd lehetőség a nyugdíjazásukra, ami 2-3 évet adhat még a deltaszárnyúaknak. Persze a valódi váltótípus a hazai fejlesztésű HAL Tejas lesz. A szovjet típust négy kontinensen megközelítőleg 60 országban repülték.
MiG-21 Bison változat (theprint.in)
Számos rekord kötődik a MiG-21-hez, például a McDonnell Douglas F-15 Eagle és a General Dynamics F-16 Fighting Falcon megjelenéséig ez volt a legtöbb éven át gyártott sugárhajtású harci repülőgép is. A Szovjetunió után India volt a MiG-21-ek legnagyobb üzemeltetője. Új-Delhiben 1961-ben döntöttek a típus beszerzése mellett, de megvalósították a gyártását is. Ennek köszönhetően 1964-ben a MiG-21 lett az első szuperszonikus vadászgép, amely szolgálatba állt Indiában. Az 1965-ös indiai-pakisztáni háborúban a csekély darabszám és a szolgálati idő miatt nem játszottak fontos szerepet. A kedvező tapasztalatok alapján több mint 1200 darab MiG-21-re került fel az indiai felségjel, köztük voltak olyanok is, amelyek Magyarországról kerültek a távoli országba.