2012. jan 02.

2012.01.02

írta: Netarzenál
2012.01.02

Immáron hivatalosan is megerősítést nyert, hogy az Embraer A-29 Super Tucano lett az amerikai légierő könnyű támadógépre kiírt tenderének győztese. Az LAS mindössze pár napja került megemlítésre a Netarzenál blogon. Az Embraer A-29 Super Tucano-ból az első körben a képzéshez szükséges eszközökkel és a logisztikai csomaggal együtt 20 példány kerül megrendelésre 355 millió dollár értékben. A Tucano különféle változataiból jelenleg mintegy 150 darab szolgál a világszerte, összesítve eddig már több mint 130000 repült órát teljesítve. Az USAF által megrendelt A-29 Super Tucano-k a Sierra Nevada Corporation (SNC) nemrégiben elkészült Jacksonville-i üzemében kerülnek legyártásra. A megrendelés révén az USA 21 tagállamában mintegy 70 cég 1200 munkatársának biztosított a munkahelye. A gépek 2014. április 30-ig kerülnek leszállításra.

Az amerikai hadsereg 1. Gyalogos Hadosztályának repülődandájában az 1. Ezred 1. Százada lesz az, amelyik gépállományát elsőként cseréli le teljesen, az új Block III-as AH-64D Apache harci helikopterekre. Az egységnél a típusváltást februárig szeretnék lebonyolítani. Az új fedélzeti elektronikát, hajtóműveket, erőátviteli rendszereket és rotorlapátokat kapó karci helikopterekkel való repülést csak egy három hetes átképzés után lehet elkezdeni. A személyzetek oktatását a Boeing Mesa-i üzemében végzik. A pilóták 28 órányi elméleti és 24 órányi, az új szimulátorban végzett tréning után repülhetnek 8,5 órát a Block III-as Apache változattal. A karbantartások utáni berepüléseket végzők számára további 22 órás elméleti és három órás légi képzés is megvalósul.

Újabb modernizáláson átesett MiG-31 Foxhound repülőgépekkel lesz gazdagabb az orosz légierő. 2020-ig ugyanis több mint 60 példány kerül a BM szintnek megfelelő korszerűsítésre az orosz állami repülőgép-ipari konzorcium, az UAC (United Aircraft Corporation) által. Az elfogóvadászok új digitális adatkapcsolatot, fedélzeti radart, színes kijelzőkkel ellátott pilótafülkét kapnak, sőt fegyverzetük is kibővül az AS-17 Krypton lokátorromboló rakétával.

Két szolgálatból kivont Northrop F-5-ös vadászgépet cserélt el a Tajvani Repülési Múzeum egy amerikai hasonló intézménnyel egy Douglas B-26 Invaderért. A B-26-osok 1958-tól 1974-ig álltak szolgálatban a szigetország légierejénél, mint rádióelektronikai felderítők. A 35. Black Cat század állományába tartozó 17 tonnás néhai bombázók, rendszeresen gyűjtötték az adatokat a kínai partvonal mentén végrehajtott repüléseik során. A század megszűnését követően nem sikerült egy gépet sem múzeumi célokra megőrizni, így a csere nagyon jól jött a múzeum vezetőinek.

December 30-án lezuhant Szudánban egy Mil Mi-24-es Hind harci helikopter. A helikopteren három perccel az El Obeid bázisról történt felszállás után ütött ki tűz egy technikai probléma miatt. A szállítási feladatot végrehajtó Mi-24-esen összesen hatan tartózkodtak. A pilóta megpróbált kényszerleszállást végrehajtani, az azonban nem sikerült és mind a hatan életüket vesztették a bázis közelében becsapódó gépben. Szudánban 2011-ben ez már a második Mi-24-es volt, amely veszteséglistára került. Áprilisban egy hajtóműtűz okozta egy Hind és a személyzet egy tagjának a vesztét. A megszaporodott balesetek egyik kiváltó oka az lehet, hogy afrikai országot 2004 óta nemzetközi szankciók sújtják.

 

NETARZENÁL GALÉRIA

Az olasz Cavour hordozó fedélzete.

Szu-33-asok felszállásra készen.

Ausztrál A-4 Skyhawk alacsonyan elhúz a HMAS MELBOURNE mellett.

Dél-Koreai McDonnell Douglas F-4E Phantom II-esek Popeye rakétákkal.

Két North American RA-5C Vigilante a USS INDEPENDENCE (CV 62) fedélzetén.

 

Szólj hozzá

apache super nevada sierra corporation mi 24 tucano embraer mil hind ah 64d foxhound a 29 snc mig 31bm b 26