2012.03.01
Izraelben kifejlesztésre került egy könnyű rakéta, mely hasonló feladatkörű, mint az amerikai Griffin. A Whip Shot tömege15 kg, robbanótöltete 6 kg, hatótávolsága 5 km. Kombinált irányítású, hiszen GPS és félaktiv lézervezérléssel is alkalmazható. Amerikai megfelelőjéhez hasonlóan a Whip Shot is városi környezetben végzett hadműveletekben lehet hasznos.
Új feladatkört fognak ellátni az MC-12W Liberty hírszerzési, megfigyelési valamint felderítési feladatokra specializált repülőgépek. A négyfős személyzetű gépekből 2014-től kezdődően kapnának a Légi Nemzeti Gárda repülőalakulatai 42 példányt, melyek a kábítószer-csempészek elleni harcban is bevetésre fognak kerülni.
Oroszország figyelmeztette Norvégiát, hogy ellenlépéseket fog tenni abban az estben, ha Oslo elfogadja Washington ajánlatát és ballisztikus rakéták megsemmisítésére teszi képessé FRIDTJOF NANSEN-osztályú fregattjait. A Lockheed Martin AEGIS légvédelmi rendszer radarjaival rendelkező egységek képessé tétele a ballisztikus rakéták elleni küzdelemre nem lenne olcsó mulatság, hiszen a norvégok a régebbi AEGIS rendszert vásárolták meg és az újabbakkal felszerelt amerikai rombolók esetében is hajóként 12 millió dolláros beavatkozást jelent ennek a képességnek a kialakítása. Norvégia esetében ez több lenne, hiszen a hajók fegyverzetéből hiányzik a RIM-161 SM-3 (Standard Missile 3) légvédelmi rakéta, így a függőleges indítók környékén is beavatkozások válnának szükségessé.
További AN/APG-79 AESA antennával ellátott radart rendelt meg az amerikai haditengerészet a Raytheontól. A kicsit több mint 45 millió dolláros szerződés értelmében 16 berendezés kerül legyártásra, az eredetileg még APG-73-assal szolgálatba állított Boeing F/A-18E/F Super Hornetek részére.
Március 6-tól már elkezdődhet az oktatás a 33. Vadászrepülő-ezrednél az Eglin légibázison. Mindhárom haderő számára F-35-ös pilótákat kiképző alakulat elsőként a szárazföldi A variánsra kezdheti meg az oktatást. A tengerészgyalogság reményei szerint március végétől a B változatra is elkezdődhet majd a pilótaképzés. A típushoz kapcsolódó hír, hogy a Pentagon még mindig nem tudja, mikor és hogyan fog megvalósulni a Lightning II-esek nukleáris csapásmérő képessége.
A svéd parlament elé került egy elemzés az ország légierejének jövőjéről. Ebben az áll, hogy 2020 és 2030 között 60-80 új sugárhajtású többfeladatú repülőgép beszerzése válik szükségessé az elöregedő Gripen flotta leváltására. A várható fenyegetettségek és feladatok figyelembe vételével az ideális gép a JAS-39 Gripen E/F jelzésű, továbbfejlesztett változata lenne. Az elemzés kiért arra is, hogy az E/F variáns kifejlesztésének az lenne a leghatékonyabb módja, ha a felmerülő költségekbe egy-két külföldi ország is beszállna. Elemzők szerint ez az összeg elérheti a 4,5 milliárd dollárt is.
Oroszországban az eddig megrendelt 32 mellé, ma további 92 Szuhoj Szu-34 Fullback vadászbombázó megvásárlásáról írtak alá szerződést az orosz védelmi minisztérium és a gyártó képviselői. A minisztérium korábban azt mondta, összesen 70 Szu-34-est kívánnak beszerezni 2015-ig. A most aláírt szerződés szövegében viszont 22 géppel több szerepel és az utolsó példány átadásának dátuma is módosult 2020-ra.
Indiában is beszerzést eredményező szerződésről döntött a Védelmi Beszerzési Tanács (Defence Acquisition Council - DAC). Ennek értelmében kilenc haditengerészeti Tejas változat építését kezdheti meg a HAL. A tervek szerint a gépek a hazai építésű 40000 tonnás vízkiszorítású VIKRANT repülőgép-hordozón fognak szolgálni, melynek fedélzete és hangárja 30 gép elhelyezésére biztosít lehetőséget. A haditengerészet vezetése 3-4 év múlva számol az első bevethető Tejas alakulattal.
A Hawaii-n állomásozó HMH-463 Pegazus tengerészgyalogos helikopter-század február 21-én megkapta első hét CH-53E Super Stallion helikopterét. Ez az alakulat volt az utolsó, mely megvált a D változattól, egészen pontosan ez év február 10-én. A század 12 gépes állománya még ebben az évben teljessé fog válni. A helikopterek némelyikének előélete is érdekes, ugyanis Egyesült Államok elnökének, valamint a kormányzati tagok, a hozzájuk tartozó biztonsági emberek és felszerelések helikopteres szállítását végző HMX-1-es alakulata használta eddig ezeket.
A HMX-1 állományából tavaly április 8-án, 44 évnyi szolgálat után kivonták a Sikorsky CH-53E Super Stallion helikoptereket. Az utód, a CH-53K mintegy hét éven belül érkezik csak meg, addig a HMX-1 a hat Super Stallion pótlására 14 Boeing/Vertol CH-46F Sea Knight helikoptert kapott, így ebből a típusból jelenleg több mint 20 példány található az alakulatnál.
NETARZENÁL GALÉRIA
Nagyüzem a HMS ILLUSTRIOUS (R 06) fedélzetén: 1., 2.
Rockwell B-1B Lancer felfegyverzés közben.
Grumman EA-6A Intruder-ek: 1., 2.