2012. már 12.

2012.03.12

írta: Netarzenál
2012.03.12

Az amerikai Micronetics nyert el egy több millió dolláros szerződést, így ez a cég fogja szállítania a különféle (pontosan meg nem nevezett) alkatrészeket a Eurofighter Typhoon gépek AESA antennával ellátott Captor  fedélzeti radarjához. A Micronetics már számos kereskedelmi, légi-és hadiipari megrendelést tudhat a háta mögött, így rengeteg partnerrel (BAE Systems, Boeing, EADS, General Dynamics, ITT, L-3 Communications, Lockheed Martin, Northrop Grumman, Raytheon, Rockwell Teradyne, és a Thales) működött már együtt.

Indonéziában eldőlt, hogy a Németország által felajánlott Leopard-2A6-os harckocsikat fogják megvásárolni. A páncélosok terén felbukkant egy holland ajánlat is, azonban ez a felvetés egy parlamenti vitába torkollott – hogy az indonéz vezetés korlátozza-e az emberi jogokat az országban vagy sem - így az indonézeknél a németetek lettek a befutók. Az eredeti terv az volt, hogy 50 darab A4-es és 50 darab A6-os változatot vásárolnak meg, majd az A4-eseket korszerűsítik A6-ra. Mindezt 280 millió dollárból szerették volna megvalósítani. A németek ezen túlmenően belementek bizonyos alkatrészek helyi gyártásának megteremtésébe is.  Hollandiában az indonéz bejelentés előtt még erről volt szó, hogy e hónap végéig döntés születik a harckocsik eladhatóságának ügyében.

Indonézia légereje is erősödhet, ugyanis Tajvan jóvoltából lehetőségük nyílik egy századnyi F-5E/F repülőgép megszerzésére is. A légierő vezetése még mérlegel, ugyanis a tajvani használt Tigerekben még 4000 órányi repült idő van.

Oroszországban az Uralvagonzavod hozzákezdett a modernizálásra kerülő 130 T-72B harckocsik közül az elsők korszerűsítéséhez. A harckocsik új motort, tűzvezető rendszert és kommunikációs rendszert kapnak majd.

Elképzelhető, hogy az Amerikai Parti Őrség kötelékébe fognak kerülni az USAF-nál feleslegessé vált C-27J Spartan szállítógépek. A Parti Őrség jelenleg a C-130J és a CN-235 merevszárnyú típusokat repüli. Az alacsony életciklus-költségek mellett a C-130J-vel való nagyfokú rendszerazonosság is arra sarkalja a Parti Őrség vezetését, hogy próbálják meg szolgálatba állítani a Spartanokat.

Jelenleg még nem tisztázott a rendszeresítés miatt felmerülő költségek előteremtésének módja, ezért még a CN-235-ösök kivonásán is gondolkodnak. A típus sorsának alakulásába beleszólhat a Légi Nemzeti Gárda a napokban indított kampánya is, ugyanis véleményük szerint a C-27J messze olcsóbb, mint ahogy azt a légierő tanulmánya mutatja. Az érvelés szerint egy repült óra költsége a C-27J esetében 2100 dollár, a CH-47-nél kb. 11000 dollár, míg a C-130 esetében változattól függően 5100 és 7100 dollár között alakul.

Március 9-én a HAL Tejas 7. (LSP 7) prototípusa sikeresen végrehajtotta első, 28 percig tartó repülését. A gép repülése azért bír kiemelt jelentőséggel, mert az LSP 8-al együtt már közel vannak ahhoz az állapothoz, mely a teljes körűen bevethető példányok sorozatgyártáshoz kell. Legújabb hírek szerint az LSP 8 csak jövőre fogja végrehajtani első repülését.

Izraelben úgy döntöttek, hogy meghosszabbítják az Israel Aerospace Industries Westwind 1124 tengeri járőrgépek üzemidejét. A speciális feladatra az IAI leányvállalata, a Elta Systems tett alkalmassá a gépeket. A helyiek által Shahaf-t ként emlegetett gépek váltótípusaként a IAI Heron pilóta nélküli repülőgépek szolgáltak volna, melyekkel már pár éve párhuzamosan üzemelnek. Azonban a Földközi-tengeren felbukkanó iráni és orosz hajók miatt a haditengerészet és a légierő vezetése egyhangúan a Westwind 1124 korszerűsítése, valamint a törzs és a szárny szerkezetének megerősítése utáni szolgálatban maradás mellett döntött.

Elképzelhető, hogy Észak-Korea szemmel tartására amerikai E-8 J-STARS (Joint Surveillance Target Attack Radar System - Egyesített célfelderítő és támadást segítő radarrendszer) radarrepülőgép(ek) fognak megjelenni Dél-Koreában. A Yonhap hírügynökség értesülései szerint a döntés meghozataláról a március 26 és 27-én, a szöuli Nukleáris Biztonsági Csúcstalálkozón fognak dönteni. A 12 km magasan repülő E-8 J-STARS több száz kilométeres mélységben lenne képes radarjával az északi testvérállam területén felderíteni és megfigyelni a csapatmozgásokat, valamint a tüzérségi és ballisztikus rakéták indítására képes járműveket.

Fülöp-szigeteken vasárnap lezuhant a légierő egyik Bell UH-1H helikoptere. A Huey utánpótlást szállított a kommunista lázadók ellen harcoló katonák számára, amikor helyi idő szerint 10:30 körül Bangayan falu mellett összetört. Fedélzetén hét fő tartózkodott, ők sérüléseket szenvedtek.

NETARZENÁL GALÉRIA

Az Iron Dome Tamir ellenrakétája akcióban: 1., 2., 3.

Fülöp-szigetek hivatalosan is átvette az első négy PZL-Swidnik W-3A szállító helikopterét a Clark légibázison március 9-én: 1., 2., 3., 4., 5., 6.

Amerikai CH-47 Chinook tankol egy MC-130E Herculesből.

Rafaleok és Typhoonok közös repülése: 1., 2., 3. Kapcsolódó hír.

Szuhoj és a hó.

 

Szólj hozzá

hal israel captor t 72b c 27j spartan industries westwind aerospace tejas micronetics leopard 2a6 1124 shahaf e 8 j stars