2012. máj 29.

2012.05.29

írta: Netarzenál
2012.05.29

Megkezdte szolgálatát a ScanEagle UAV a szingapúri haditengerészet 600 tonnás VICTORY-osztályú korvettjein. A 19 kg-os 3,2 méteres fesztávolságú ScanEagle utazósebessége 110 km/h és képes a levegőben maradni akár 15 órán át is.  Az 5000 méteres maximális repülési magasságú, éjjel-nappal bevethető gép a korvettektől 100 km-re távolodhat el. Indítását katapult, míg elfogását egy kábeles rendszer végzi, ami lehetővé teszi, hogy a ScanEagle a korvettek tatfedélzetére telepített rendszer használatával a hajóra térhessen vissza.

Szingapúr hat VICTORY-osztályú korvettje nem nevezhető gyenge fegyverzetűnek, hiszen a 76 mm-es Oto Melara Super Rapid ágyú mellett két nyolccellás IAI/RAFAEL Barak I-es légvédelmi rakétaindító és nyolc Boeing Harpoon hajók elleni robotrepülőgép is megtalálható rajtuk a EuroTorp A244/S Mod 1 torpedók és a 4 12,7 mm-es géppuska mellett.

Befejezte első burkolat nélküli leszállóhelyen végzett tesztsorozatát az Airbus Military A400M katonai teherszállító. A németországi Cottbus-Drewitz repülőtéren végzett próbák során a Grizzly 2-es több alkalommal is végrehajtotta a fűre végzett leszállást, többek között a lehető legnagyobb fékerővel is. A következő tesztsorozat kezdetéig az adatok elemzése folyik.

A cég kisebb kapacitású C295-ösének is folyik a továbbfejlesztése. Az erősebbé váló Pratt & Whitney hajtóműveknek köszönhetően 1700 kg-al növekedni fog a terhelhetőség, csökken a karbantartási igény és költség, valamint megnövekszik a magasan fekvő területeken történő alkalmazhatóság is. Az üzemeltetők és a jövőbeli megrendelők további kiadásainak csökkentése érdekében a típus szárnyvégfüleket fog kapni, azáltal csökkenni fog a fogyasztás. A szárnyvégfüllel végzett első repülést a jövő év elejére tervezi Airbus Military. Továbbá még ez év végén sort kerítenek a Marte hajók elleni rakétával végzett első repülési tesztre is.

Washingtonban az Obama-adminisztráció azt tervezi, hogy elsőként a típus történetében eladják Olaszország számára az MQ-9 Reaper pilóta nélküli repülőgépek felfegyverezhető változatát. A lézerirányítású rakétákkal és bombákkal is ellátható Reaper gépeket Róma Afganisztánban vetné be. Az áprilisban benyújtott tervezet szerint hat gép kerülne eladásra.  Törökország szintén beszerezné ezt a változatot, de Ankara a kurdok ellen használná a gépeket és ez szintén egy olyan pontja a dolognak, ami miatt az Amerikaiak elzárkóznak az export elől.

Feloldották az ausztrál Eurocopter EC 665 Tiger ARH harci helikoptereket sújtó repülési tilalmat.

Az elkövetkezendő öt évben 300 darab JF-17 Thunder vadászbombázó eladására számít a kínai repülőgépexport-import vállalat, a CATIC (China National Aero-Technology Import & Export Corporation) vezetése. Az orosz Klimov RD-93-as sugárhajtóművel ellátott típusból eddig csak Pakisztán vásárolt, 150 példányra adtak le megrendelést, de a terveik szerint azonban több mint 200 Thunder kerül majd a légierő állományába.

A gép hazai gyártása-összeszerelése erősen indokolja a kiállást mellette, meg kell jegyezi, hogy jelenleg két század lett felszerelve a JF-17-essel és nemsokára feláll a harmadik század is. Jelenleg nyolc-kilenc ország mutat érdeklődést a Thunder iránt, a lehetséges vevők között megtalálható a Kongói Demokratikus Köztársaság, Nigéria, Sri Lanka, Szudán, Venezuela és Törökország, valamint Szerbia is.

Az iráni állami televízió jelentése szerint az ország egyik KILO-osztályú tengeralattjáróját újra bevetésre kész állapotba hozták, helyi gyártású alkatrészek felhasználásával. A három egység közül a TAREGH nevűre került saját gyártású külső gumiburkolat, hajócsavar, hajtómű alkatrészek és radar. (VIDEÓ)

NETARZENÁL GALÉRIA

Az INDEPENDENCE (CVA-62) hordozó áthalad a New York-i Manhattan híd alatt.

Görög Mirage 2000–5Mk2-es AM 39 Exocet rakétával.

Izraeli Falconok.

Egy osztrák és egy spanyol Eurofighter Typhoon.

Bell AH-1Z Cobra: 1., 2.

Szólj hozzá

uav airbus thunder tiger military ec reaper eurocopter jf 17 a400m 665 mq 9 c295 scaneagle arh victory osztály klimov rd 93 kilo osztály taregh