2012.06.07
Jelenleg még mindig tart a május 23-án kigyulladt LOS ANGELES-osztályú USS MIAMI (SSN 755) esetének kivizsgálása és a keletkezett károk felmérése. A legújabb hírek szerint a tűz miatt több mint 400 millió dolláros kár keletkezett a tengeralattjárón. A vizsgálat mostani állása szerint a Portsmouth Hajógyár munkásai által a fedélzetre felvitt és ott a munkaterület takarítására használt porszívót tartják a tűz okozójának.
Ausztrália 300 millió dollárt szán nyolc ANZAC-osztályú (MEKO 200) fregattjának időszakos nagyjavítására és felújítására. Az osztály egységei - HMAS ANZAC (FFH 150), HMAS ARUNTA (FFH 151), HMAS WARRAMUNGA (FFH 152), HMAS STUART (FFH 153), HMAS PARRAMATTA (FFH 154), HMAS BALLARAT (FFH 155), HMAS TOOWOOMBA (FFH 156), HMAS PERTH (FFH 157) - 1996 és 2006 között léptek szolgálatba. A munkálatokat helyben, a Babcock Pty Ltd és az UGL Infrastructure Pty Ltd közös vállalatánál, a Naval Ship Management nevű cégnél végzik majd el öt év alatt. A szerződésben lehetőséget biztosítanak egy további öt éves opciónak is. Azonban, ha a flotta és minisztériumi illetékesek egyaránt elégedettek lesznek az elvégzett munkával és az árképzéssel, elképzelhető, hogy a haditengerészet huzamosabb időre veszi majd igénybe a cég szolgáltatásit a felszíni egységeken történő munkák során.
Egyiptomban ezen a héten kezdetét veszi a kínai ASN-209 UAV-k gyártása. A pilóta nélküli gépek alkotóelemeinek 99 %-a Egyiptomban készül majd el, azonban a gyártás a licencet eladó ASN Technology Group emberinek a felügyeltével, tanácsadásával fog lezajlani.
Június 4-én vízre került a USS AMERICA (LHA 6) partraszállást támogató hordozó, a Huntington Ingalls Industries Pascagoula-i hajógyárában. A most még csak nagyjából 29000 tonnás hajó ha teljesen elkészül 44971 tonnás vízkiszorítású lesz, hossza 257 méter, szélessége 32 méter lesz. Legénységének létszáma 1059 fő, ebből 65 tiszt és mellettük további 1687 fő elhelyezésére nyílik lehetőség. A WASP-osztály egységeihez képest nagyobb hangárfedélzetet, kibővített repülőgép üzemanyag-tároló kapacitást és „zöld”üzemanyaggal üzemelő gázturbinás hajtóműveket kap, melyek generátorokat forgatnak meg, így a hajó mozgatásáról villanymotorok gondoskodnak majd. Feladata elsősorban az F-35B Lightning II-esek és az MV-22 Osprey gépek szállítása lesz a partraszállások légi támogatása céljából. A USS AMERICA (LHA 6) várhatólag 2013-ban kerül majd átadásra a flotta számára, a jelenlegi elképzelések szerint még további négy hasonló egység megépítése várható a jövőben. A következő hajó a USS TRIPOLI (LHA 7) nevet fogja viselni, utalva az amerikai tengerészgyalogosok első külföldi bevetésére (1805).
Az építést végző Lockheed Martin örömmel jelentette be, hogy a tervezett időpont előtt két hónappal hamarabb, június 6-án került átadásra a USS FORT WORTH (LCS 3). A hajóval májusban a Michigan-tó felszínén sikeres próbajáratokat és teszteket tartottak. A nyár folyamán a leendő személyzet képzése folyik majd a 360 millió dolláros FORT WORTH fedélzetén és csak szeptemberben kezdheti meg szolgálatát a texasi Houstonban. A haditengerészet nyilatkozatában kifejtette, hogy a FORT WORTH jelentős javulást mutatott a tesztek során testvérhajójához a USS FREEDOM-hoz (LCS 1) képest.
Június 6-án szerdán átadásra került a Kameruni Köztársaság által megrendelt Airbus Military CN235-ös katonai teherszállítógép. Az afrikai ország légierejének merevszárnyú szállítókapacitását eddig három Lockheed Martin C-130H és egy Israel Aircraft Industries 202 Arava képezte. A hat tonnás teherbírású, rövid fel-és leszállási képességgel rendelkező gépből eddig 276 darabra érkezett megrendelés.
Kétségessé válhat az orosz nagy hatótávolságú bombázó, a PAK-DA jövője. Mindezt Dmitrij Rogozin miniszterelnök-helyettes, aki a kormányban a védelmi szférát felügyeli, nyilatkozta az orosz Izvesztyijának. A gép jövőjét az egyre nagyobb hatótávolságú légvédelmi rendszerek, a szintén nagy hatótávolságú robotrepülőgépek és rakéták, valamint a személyzet nélküli gépek elterjedése közösen árnyékolják be. Így aztán nem árt más lehetőségeket is felmérni, mielőtt egy személyzettel ellátott gépet alkotnának meg, mely talán e jellemzője miatt még szolgálatba lépése előtt elavulttá válna. A tavaly év végén kelt nyilatkozat szerint a Tupoljev által tervezett PAK-DA prototípusa 2020-ra készülne el és 2025-ban állna hadrendbe.
NETARZENÁL GALÉRIA
Holland acélcápák (ZEELEEUW, DOLFIJN és a WALRUS): 1., 2.
Olasz-török-amerikai vegyes kötelék.