2012.08.28
Nagy-Britanniában is hiány kezd mutatkozni a tengeralattjárókon szolgálatot teljesítők körében. Bár a toborzóirodák mindent megtesznek a katonai szolgálat eme ágának népszerűsítése érdekében, a Királyi Haditengerészet is kénytelen beállni abba sorba, ahol a dél-afrikai és az ausztrál flotta is megtalálható. Az Egyesült Államokban szintén hiány mutatkozik a tengeralattjárók legénységi állományában, ott azonban a létszám emelkedésben bízva a közelmúltban lehetővé tették, hogy nők is szolgálhassanak a felszín alatti egységek fedélzetén.
Már bevethetővé vált az ADM-160B/C MALD-J (Miniature Air-Launched Decoy Jammer = miniatűr légi-indítású zavarásra is képes csali) az Air Combat Command (Légiharc Parancsnokság) szóvivője szerint. A Raytheon által épített csalikból, illetve a bevetésükhöz szükséges kiképzett pilótából és földi személyzetből már mind rendelkeznek annyival, hogy egy esetleges háborús helyzetben az ellenséges légvédelem ellen a légicsapások támogatására bevessék az ADM-160B/C MALD-J eszközöket a B-52-ről és az F-16-ról.
Pakisztánban a két évvel ezelőtt, egy tálib támadás következtében veszteséglistára került két P-3C Orion tengeri járőrgép után, augusztus 17-én újra egy nagy értékű repülőgép sérült meg. Az említett napon szintén egy tálib akció következtében szenvedett sérülést az ország négy, Ericsson PS-890 Erieye radarral felszerelt Saab 2000-es gépe közül egy. A repülőgép sérüléseinek mértékét nem részletezték a források.
Már arra készül a dél-afrikai SAS QUEEN MODJADJI Type 209/1400-as tengeralattjáró és legénysége, hogy részt vegyen a következő hónapban megrendezésre kerülő tengeri hadgyakorlaton. A tengeralattjáró a múlt hónapban szerzett sérüléseinek vizsgálata befejeződött és a külső burkolat kis részének gyorsan végrehajtott lecserélésével készen áll az Atlasur IV és Ibsamar nemzetközi haditengerészeti gyakorlatokon történő részvételre. A Dél-Afrikai Köztársaság hadiflottája a kétévente megrendezésre kerülő Ibsamar gyakorlaton India és Brazília, míg a szintén kétévente lezajló Atlasur hadijátékokon Brazília, Argentína és Uruguay tengerészeteivel hajt végre közös feladatokat.
Kínában nemrégiben került vízre az első kettős, civil és katonai feladatok ellátásra is képes komphajó, a 36000 tonnás BOHAI EMERALD BEAD. A hajó 2000 utas (illetve katona) és 300 jármű szállítására lesz képes. A korszerű RoRo (Roll On, Roll Off) elvek szerint Kínában épült hajókból az állami tulajdonban lévő COSCO (China Ocean Shipping Co.) három évvel ezelőtt állította szolgálatba az elsőt. A 14400 tonnás SPIRIT tervei azonban kifejezetten katonai céloknak alárendelve kerültek megrajzolásra, így 5000 darab személy- és teherjárművet, vagy több mint ezer páncélozott járművet szállíthat kilenc fix és három állítható fedélzetén. Egy ilyen hajó segítségével egy elfoglalt tajvani kikötőben néhány óra alatt partra lehet tenni egy teljes gépesített, vagy páncélos dandárt.
Túllépték 3,5 millió repült órát az Amerikai Szárazföldi Erők kötelékében szolgáló Boeing AH-64 Apache harci helikopterek. A típus első példányait 1983 szeptemberében adták és ezek 1984-ben álltak szolgálatba.
Brazíliában a Saab az Gripen E/F változatának elkészültéig a régebbi C/D variánsok lízingelését ajánlotta fel a légierő számára, ha az ő gépüket választanák a költségvetési okokból elhalasztott FX-2 tender győztesének.
Szintén a dél-amerikai országból érkezett az a hír, miszerint tesztelték a modernizált A-1M könnyű csapásmérő repülőgépek fegyverzetébe szánt 230 kilós lézervezérlésű bombákat. Az Izraelből beszerzett Lizard irányítókészletekkel maximum nyolc, minimum 0,5 méteres becsapódási pontosságot értek el a próbák során. A 20500 dolláros irányítókészlet hazai megfelelőjének kifejlesztését az Avibras Aerospace 2003-ban harangozta be, azonban az igen erős piaci konkurencia és a viszonylag csekély érdeklődés miatt a projekt eddig még nem valósult meg.
Augusztus 22-én elindult Fort Worth-ből az utolsó három F-16 Block 52-es Marokkó felé.
Japánban a Honvédelmi Minisztérium ma bejelentette, hogy a Marokkóban lezuhant amerikai MV-22B Osprey balesetének független szakértőkkel végzett vizsgálatát befejezték és általuk is megállapítást nyert, hogy az eset pilótahiba miatt következett be. A tengerészgyalogság közölte, hogy a már Japánban található Osprey gépei mindaddig a földön maradnak, amíg a helyi hatóságok meg nem bizonyosodtak arról, hogy a gépek kellően biztonságosak.
NETARZENÁL GALÉRIA