2012. sze 10.

2012.09.10

írta: Netarzenál
2012.09.10

Japánból érkező információk szerint a szigetország által megvásárlásra kerülő első négy F-35A Lightning II-es gép még többe kerül, mint arra számítottak. Ennek oka pedig az, hogy a gépek gyártása még mindig csak alacsonyabb ütemben történik az USA-ban. A számítások szerint az első négy F-35-ös a szükséges tartalék alkatrészekkel együtt 195 millió dollárba fog kerülni darabonként, vagyis 50%-al többe, mint ahogy azt Tokióban várták. Az első két Lightning árát már a következő évi költségvetésnek kell tartalmaznia, így most a Honvédelmi Minisztérium kérelmet nyújtott be a 2013-as költségvetésnek emelésére.

Az új kínai rombolóról, a Type 52D-ről újabb információk láttak napvilágot. A Type 52C-ken lévő 100 mm-es Type 210-es hajóágyú - mely a francia GIAT Compact 100 mm-es ágyú licenc alapján gyártott változata – helyett beépítésre került 130 mm-es fegyver szintén egy engedély nélküli másolat. A kínaiak megpróbálkoztak a 100 mm-es francia fegyver űrméretének növelésével 130 mm-esre, azonban az így létrejött fegyverrel megbízhatósági problémáik voltak és ezeket nem sikerült megszüntetniük. Végül az orosz AK-130-as hajóágyú tanulmányozása - mely megtalálható az Oroszországtól beszerzett két SZOVREMENNIJ-osuzályú rombolón - és az ott alkalmazott megoldások átvételével sikerült létrehozniuk az új 130 mm-es hajóágyút.

Újra megalakította a VFA-101-es Grim Reapers századát az amerikai haditengerészet.  Az egységet 2005-ben oszlatták fel, akkor 1977-től már az F-14-es Tomcat volt a század által repült típus. Eredetét 1942 márciusáig visszavezető egység most még jelenleg gépek nélkül létezik és az Eglin légibázist tudhatja otthonául, mivel a század állománya az F-35C gépeket fogja repülni.

Idén nyáron megkapta az első Iveco VTMM egészségügyi változatát az olasz hadsereg. A 12 járműből az utolsót csak a következő évben fogják átadni, így ez a program némi csúszásban van az előzetes tervekhez képest. Az első egészségügyi változat már a következő évben bemutatkozhat Afganisztánban. A jármű lövésszállító változatából a közeljövőben valószínűleg 40 példányt rendel majd Róma és további 40-re opciót fog bejelenteni. A VTMM család új tagjai is hamarosan megjelenhetnek, ezek a parancsnoki, az elektronikai hadviselési és a tűzszerész változatok lesznek.

A költségvetési megszorítások ellenére az Iveco és Oto Melara tovább dolgozik a B1 Centauro páncélos korszerűbb változatának létrehozásán. Az első példány 2014-ben kerül majd átadásra. Jellemzője a 120 mm-es löveg lesz az eddig használt 105 mm-es helyett, valamint elektronikáját teljesen digitalizálják és egy új, 720 lóerős V-8-as motort is kap.

Norvégiában a Védelmi Minisztérium bejelentette, most már biztos, hogy az NHI Industries nem tudja teljesíteni azokat a szállítási határidőket, amik az NH90-es helikopterekre vonatkoznak. Így kénytelenek lesznek a még meglévő Lynx helikopterek hátralévő üzemidejével okosan gazdálkodni, méghozzá úgy, hogy a váltótípus késedelmes megérkezéséig ne csökkenjenek a haditengerészet helikopterek által biztosított képességei. A minisztérium és a gyár az elkövetkező hat hónapban még számos egyeztetésre fog sort keríteni ez ügyben.

Szombaton Dagesztán hegyvidéki területén rossz időjárási körülmények között repülve veszteséglistára került egy orosz Mi-24 Hind harci helikopter.  Az észak-kaukázusi köztársaságban történt szerencsétlenségben négyen vesztették életüket.

NETARZENÁL GALÉRIA

Mjasziscsev M-55 Geofizika: 1., 2.

Szólj hozzá

210 Compact Lightning Mi-24 F-35A Type NH90 Industries Centauro 52D Hind AK-130 GIAT Iveco VTMM B1 NHI