2012. sze 11.

2012.09.11

írta: Netarzenál
2012.09.11

Augusztus végén került említésre az ADM-160B/C MALD-J. A legújabb információk szerint az zavarásra is képes eszközből eddig már mintegy 40 darab került a légierő készletébe. A gyártást végző Raytheon-nal eddig 600 darabra szóló szerződés került aláírásra és az USAF terveiben 3000 darab MALD-J beszerzése szerepel az elkövetkező években.

Immáron biztosnak tűnik, hogy legalább 14 Guarani gyalogsági harcjármű exportra kerül. Mint azt már sejteni lehetett Brazília déli szomszédja Argentína, a licencben gyártott páncélos beszerzése mellett döntött. Bár a két fél közötti tárgyalások még folynak, a brazilok újabb vevők után kutatnak. Reményeik szerint a Guarani kelendő lehet még Chile, Kolumbia és Ecuador számára is. Nem csak az exportesélyek, de hazai igények minél jobb kielégítése végett akár tíz különböző változata is elkészülhet a 6x6-os páncélosnak, köztük egy speciálisan a tengerészgyalogság számára módosított, a tengeri körülmények között jobb úszóképességgel rendelkezőé is.

70,6 millió dollárért alakítja át az ATK Defense Electronics Systems az AGM-88B HARM rakétákat a legkorszerűbb AGM-88E AARGM változattá. A most már teljes kapacitással üzemelő gyártósoron első lépésben 53 régebbi HARM kap új érzékelőegységet és fedélzeti elektronikát. Ezekből a rakétákból 65 millió dollárért 49 a US. NAVY-hez, míg 6,5 millió dollárért négy az Olasz Légierőhöz fog kerülni. A cég az éles AARGM-ek mellett 23 darab kiképzésre használható, rakétamotor nélküli változatot is elkészít. 2013-ig az AGM-88E-ből 72 kerül a flottához és 9 az olaszokhoz.

Szerkezetkésszé vált az utolsó modul hegesztésének befejeztével a USNS MONTFORD POINT (T-MLP-1). Ez az egység egy új, kettős feladatú hajóosztály tagja, mely amellett, hogy a hadihajók számára utánpótlást szállít, képes a partraszálló hadműveletek támogatására is. A Mobile Landing Platform (MLP) hajók fedélzetén ugyanis lehetőség nyílik 3 LCAC partraszálló légpárnás jármű elhelyezésére is egy dandárnyi tengerészgyalogos mellett. A 34000 tonnás 233 méter hosszú hajóosztályból a névadó MONTFORD POINT keresztelőjére novemberben kerül majd sor és a következő év májusában kerül átadásra a haditengerészetnek. Testvérhajójának a JOHN GLENN-nek (T-MLP-2) az építése áprilisban kezdődött meg, az eddig négy egységre tervezett hajóosztály harmadik tagja a LEWIS B. PULLER (T-MLP-3) lesz.

Új fedélzeti számítógép első repülés közbeni tesztelését hajtották végre egy Super Hornet-en. A Type 4 Advanced Mission Computer jelentősen megnövelt számítási kapacitása révén a Boeing F/A-18E/F és az EA-18G repülőgépek jövőbeli korszerűsítésének egyik alapköve lesz. A Type 4-es teszi majd például lehetővé a minden eddiginél nagyobb, a teljes műszerfalat jelentő egyetlenegy képernyő beépítését is, sok más jövőbeli fejlesztés mellett. Most egy 90 perces, a China Lake légibázisról történ felszállás során ellenőrizték a Type 4-est egy F/A-18F-en, de bő egy évig még számtalan repülésre kerítenek majd sort. A General Dynamics által gyártott Type 4 számítógépek 2014-től kerülnek majd beépítésre a Super Hornet-ekbe.

Vizsgálatot indított az Airbus Military annak kiderítésére, hogy miért vált le a merev töltőcső szeptember 10-én egy A330 MRTT gépről. Az Egyesült Arab Emírségek által rendelt három gép közül a második 8230 méteres magasságban Spanyolország felett repült, amikor az eset bekövetkezett. A levált töltőcsövet a mai napon találták meg, a légi utántöltő/szállítógép sikeresen leszállt, ám a földi átvizsgálásakor kisebb sérüléseket fedeztek fel rajta.

NETARZENÁL GALÉRIA

Szólj hozzá

Military Airbus Guarani MALD-J ATK AGM-88E AARGM ADM-160B/C USNS MONTFORD POINT (T-MLP-1) A330 MRTT