2012.09.20
Bemutatta az RG35-ös MRAP 6x6-os változatát a BAE Systems, az Africa Aerospace and Defence kiállításon. A megnövelt méretek miatt immáron 8,5 tonnára nőtt a jármű terhelhetősége, míg a megnövekedett belső tér 12 köbmétere 14 fő szállítását teszi lehetővé. A nagyobb változat megtartotta a kisebb 4x4-es verzió számos előnyös megoldását, így például a független kerékfelfüggesztést, valamint a mindössze egy óra alatt kicserélhető motort is. A két verzió között az eltérések nem nagyok, 80 %-ban azonosak. A 6x6-os változat a könnyű távirányítású fegyverállványok mellett már képessé vált a jóval nagyobb tűzerőt garantáló közepes távirányítású fegyverállványok hordozására is, így fegyverzetét gépágyúk is erősíthetik.
Indonézia átvette az első két Airbus Military CN-295-ös szállítógépét a megrendelt kilencből a spanyolországi Sevilla városában. A 325 millió dolláros beszerzésről szóló szerződést ez év februárjában írták alá a felek. A szállítógépeket elsősorban csapat- és utánpótlás-szállítási, valamint evakuálási és humanitárius segítségnyújtási feladatok ellátására vásárolta Jakarta, azonban a beszerzésből a helyi ipar is részesül, hiszen az európai Airbus és az indonéz PT Digrantara Indonesia (PTDI) vállalat közösen készíti a CN-295-ösöket. Az indonéz partner jelenleg még csak a törzs hátsó részének, illetve a vezérsíkoknak a gyártásában vesz részt, de az utolsó két gépet már helyben szerelik össze. A kilencedik példány remélhetőleg 2014 nyarán kerül majd átadásra.
Az amerikai haditengerészet szeptember 22-én szombaton fogja átvenni a második FREEDOM-osztályú hajóját a USS FORT WORTH-öt (LCS 3).
Bár némi kis változtatást eszközölni kell, azonban az Egyesül Arab Emírségekben végzett négyhetes sivatagi próbák során jól szerepelt a DCD Protected Mobility Mountain Lion III járműve. A MRAP kategóriájú Mountain Lion III összkerékhajtását összkerék-kormányzás egészíti ki, így a 360 lóerős motor, valamint a hatfokozatú automata sebességváló biztosította mozgékonyságot egy mindössze 12 méteres fordulási kör teszi teljessé. Rövidfilm a sivatagi próbáról.
Dél-Afrikában is csúszást szenvedett a Denel CSH2A Rooivalk Mk 1F harci helikopterek átadása. Legutóbb még arról szóltak a hírek, hogy az év közepén a 11 helikopterből 10 átadásra fog kerülni. A kilencedik és a tízedik Rooivalk Mk 1F azonban csak szeptember 19-én került a típust alkalmazó 16. századhoz. Az utolsó forgószárnyassal már elkészültek a Denel Aviation szakemberei, ezzel a géppel jelenleg a berepüléseket végzik. Az első Mk 1F szintre modernizált CSH2A egyébként 2010 szeptemberében készült el. A június óta eltelt időben újabb hibákra nem lettek figyelmesek az üzemeltetők, így a típus úgy tűnik kinőtte a gyermekbetegségeit. A munka azonban nem áll le, hiszen további fejlesztéseket fognak végrehajtani a katonák igényei szerint. Elsőként a Rooivalk hatótávolságát fogják megnövelni.
Kanadában a parlamentben újra napirendre került az F-35 Lightning II, most éppen az eddigi tapasztalatok alapján úgy vélik, jobb lenne, ha egy kéthajtóműves típust rendszeresítenének. Tény, hogy a 1980-as években a CF-18-as Hornet mellett szóló egyik legfőbb érv a két hajómű megléte volt, ugyanis az ország ritkán lakott északi vidéke feletti járőrözés biztonságosabban végrehajtható a Hornet-tel mint egy egyhajtóműves típussal. Az idő ezen elképzelést látszik igazolni, ugyanis 1988 és 2012 kötözött 228 alkalommal került sor a CF-18-asok egyik hajtóművének pusztán elővigyázatosságból történő leállítására. A meghibásodások, vagy annak gyanúja azonban nem vezetett gépveszteséghez, mivel a másik hajtómű elegendő tolóerőt biztosított a repülőterek eléréséhez.
NETARZENÁL GALÉRIA