2012. dec 17.

2012.12.17

írta: Netarzenál
2012.12.17

Peruban a tavaly szolgálatba állt két új Mil MI-35 Hind E harci helikopter után sem állt le ezen kategóriába tartozó harci eszközök beszerzése. Jelenleg 24 harci helikoptert szeretnének rendszeresíteni, erre a most szűkített kiválasztási rendszer szerint már csak három ország gyártói esélyesek. Oroszország, Franciaország és az Egyesült Államok szóba jöhető gépeiről jelenleg a szakértők készítik a műszaki és megvalósíthatósági tanulmányaikat. Jelenleg még nem eldöntött, hogy mennyit is fognak áldozni az újabb beszerzésre.

Izraelben már megkezdték a 2020 után szolgálatba állítandó új páncélozott járműcsalád követelmény rendszereinek kidolgozását. A jelenleg még csak FMCV-ként (Future Manned Combat Vehicle) emlegetett jármű elsősorban a városi hadviselés követelményeinek fog megfelelni, szó sincs róla, hogy a Merkava V-öst vagy a Merkavákon alapuló Namer utódját alkotnák meg. Az FMCV nagyjából fele akkora tömegű lesz, mint az említett páncélosok, csak 35 tonna. Gumiabroncsos futóműve gyorssá és halkká fogja tenni. Szerkezeti elemei között több olyat is fel kívánnak használni, ami már megtalálható a jelenleg is szolgálatban álló izraeli páncélosokon.

December 13-án volt 40 éve, hogy Argentína légierejében (Fuerza Aérea Argentina) szolgálatba állt az első Dassault Mirage IIIE gép. 1972 és 1983 között a francia tervezésű gépek különféle változataiból (Mirage IIIEA/DA, Mirage 5 Mara, Mirage IIIC/D/R és az IAI Dagger és a Finger) összesen 82 példány került az országba Franciaországból, Izraelből és Peruból. Ezrek közül csak az EA/DA változatok voltak új gyártású példányok, a többi mind használtan került beszerzésre.

Átvette az Ausztrál Védelmi Erők (ADF) a különleges erők igényei szerint továbbfejlesztett Supacat REDFIN 1B jármű első prototípusát. A 2012 áprilisában kiválasztásra került 6x6-os kerékképletű jármű több részegységi is megegyezik a hadseregnél 2009 óta szolgáló Supacat járművekkel, de az új konstrukció túlélőképességben és sokoldalúságban messze túltesz elődein.

Lengyelországban a szárazföldi haderő átvette első két MS-20 Daglezja gépkocsi–szállítású hídkészletét. Az hazai fejlesztésű és OBRUM (Osrodek Badawczo-Rozojowy Urzaden Mechanicznych) gyártású ollós nyitású kísérőhidat – mely nagyon hasonlít a francia CNIM PAR 70 vontatott hídkészlethez - 2008-ban mutatták be. A nyerges utánfutóra szerelt hídelem egymagában 21 méteres távolságot képes áthidalni. Terhelhetősége lánctalpas járművek esetén 63,5 tonna, míg kerekes járművek esetén 99,7 tonna. Az utánfutó vontatását egy 6x6-os kerékképletű, 576 lóerős Iveco motorral hajtott Jelcz C662.D43-M teherautó végzi. Az ollós híd nyitását és letételét, illetve felvételét és csukását a háromtengelyes utánfutón elhelyezett önálló erőforrással rendelkező hidraulikus rendszer végzi.

Ahogy arra számítani lehetett megérkezett Afganisztánba az első két német Eurocopter EC 665 UHT harci helikopter. A majdan négy gépből álló német Tiger kontingens első két forgószárnyasa Mazar-e Sharif repülőterére egy szállítógép gyomrában érkezett meg. Az alakulat 2013. áprilisában kezdheti meg az ISAF-műveletek támogatását az ország északi régiójában.

NETARZENÁL GALÉRIA

Denel G6-os önjáró tarack.

Iráni F-14-es.

Különleges összeállítás a Francia Haditengerészettől.

Török vadászbombázók.

E-2C Hawkeye: 1., 2., 3.

Kamov Ka-27PS.

Szólj hozzá

665 UHT Mirage Eurocopter Dassault 1B EC FMCV IIIE Supacat REDFIN MS-20 Daglezja OBRUM Jelcz C662.D43-M