2012. dec 19.

2012.12.19

írta: Netarzenál
2012.12.19

Izraelben az Elbit fogja képernyős műszerfallal, HUD-al és új radarral korszerűsíteni a légierő C-130H Hercules teherszállítóit.

Egy új, az F-16-osok fedélzetére szánt szoftvercsomag tesztelését kezdte meg az Egyesült Államokban a légierő 40. és 85. Teszt-százada.  Az M7-es jelölésű szoftvercsomag a Block 40-es és a Block 50-es változatok fedélzetére kerül majd 2014-től kezdődően. Az M7-es alkalmazásával tovább bővülhet a Fighting Falcon-ok fegyverzete, de legfőbb érdessége, hogy ezt már nem a gépek gyártását végző Lockheed Martin készítette el, hanem a légierő 309. Szoftverkarbantartó csoportja. Ez a Hill támaszponton állomásozik és programjukkal az M7-el, végzett első felszállásra már december 6-án sort kerítettek egy Block 50-es C és egy Block 40-es D verzió segítségével.

Bőven az tervezett december 31-i határidő előtt, ma adja át a Boeing az első P-8I Neptune tengeri járőrgépet India számára. A gépre ezután még néhány tesztrepülés vár, de a gyártó ígérete szerint a következő évben három P-8I kerül majd leszállításra India részére.

December 11-én Törökországban teljessé vált a legutolsó F-16-os rendelésállomány is. A Turkish Aerospace Industries (TAI) 2011 márciusa és 2012 decembere között 30 darab Block 50+ szériájú gép átadását hajtotta végre. Az ekkor átadott 07-1030-as gyártási számú F-16D volt a 308. gép, amit a TAI üzemében készült el. Ezekből 262 a török, míg 46 az egyiptomi légierőhöz került. Ankara számára az első nyolc F-16-os még az USA-ban elkészült példány volt. A cég az elkövetkező években a régebbi gyártású változatok Block 50+ szériának megfelelő modernizálását fogja végezni, jelenleg úgy tűnik, hogy csak török részre.

Továbbra is folyik a vita az Egyesült Államok Haditengerészeténél, hogy szükséges lenne-e egy levegőfüggetlen meghajtó rendszerrel ellátott tengeralattjáró-osztály rendszeresítése vagy sem. A tények tükrében bizony szükség lenne, hiszen a felszín alatti egységektől elvárt feladatokat csak egy 40-50 hajóból álló erő lenne képes ellátni, azonban ennek létrehozásának legfőbb gátló tényezője a szűkös költségvetés. A szükséges felszín alatt mozgó erő létrehozásra az olcsóbb, levegőfüggetlen meghajtó rendszerrel szerelt tengeralattjárók segítségével megvalósíthatónak tűnik.

Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy a nukleáris meghajtással rendelkező tengeralattjárók könnyebben felderíthetők a korszerű passzív szonárok segítségével, mivel szinte minden sebességnél hangosabbak a más meghajtással rendelkező társaiknál. Éppen ezért jelentene előny a levegőfüggetlen meghajtó rendszerrel rendelkező hajóosztály a partmenti feladatok végrehajtásánál.  A nukleáris egységek legfőbb előnye a hatótávolságban és hosszú ideig fenntartható nagy sebességben rejlik, így az óceániai bevetésekhez ezek az ideálisabbak.

A General Dynamics tulajdonában lévő Bath-i vasműben sikeresen ráemelték a jövőbeli USS ZUMWALT (DDG 1000) romboló kompozitból készült, majd 1000 tonnás felépítményét, az itt készült hajótestre december 14-én. A felépítményt a Huntington Ingalls Industries készítette el és indította útnak 2012 októberében. Az elkészültekor 15000 tonnás romboló hossza 186 méter, szélessége 24 méter lesz, azonban jelenleg még csak 80%-ban van kész.  Keresztelőjére és vízre tételére a következő évben kerítenek sort és 2014-től már a tengeri próbajáratait fogják végezni, míg szolgálatban 2016-ban léphet. A ZUMWALT–ot 2009-ben, míg testvérhajóját, a USS MICHAEL MONSOOR-t (DDG 1002) 2010-ben kezdték el építeni.

Várhatólag 2017-ben kerül az első F-35-ös alakulat a tengerentúlra, az amerikai védelmi miniszter, Leon Panetta bejelentése szerint. Ezek a tengerészgyalogság B variánsai lesznek és a Japánban található Iwakuni bázisra fognak megérkezni.

Múlt hét péntekén Ukrajnában a Légierő Napján további modernizáláson átesett repülőgépekkel lett gazdagabb a haderőnem. A Szevasztopol-i bázison ugyanis két újabb L-39M sugárhajtású kiképzőgépet, valamint egy szintén modernizált MiG-29UB gyakorlógépet vehettek át. Az egyaránt digitális kamuflázst viselő gépek körül az L-39-esek az Odesszában, míg a 29-eseket a Lvovban található üzemekben modernizálják. Ebben az évben - ezt megelőzően - már két L-39M és két MiG-29UB került átadásra.

Videó a német Tigrisek Afganisztánban történő szállításáról.

NETARZENÁL GALÉRIA

Leopard 2A6.

Boeing P-8I Neptune.

Csak dinamikusan!

Hawker Siddeley Buccaneer: 1., 2.

Pilótákra várva.

EHI EH-101 Merlin HM.2.

Szólj hozzá

F-16 USS M7 P-8I (DDG Industries Aerospace Turkish Neptune ZUMWALT 1000) L-39M MiG-29UB