2013. feb 26.

2013.02.26

írta: Netarzenál
2013.02.26

Testvérhajója, a USS WARRIOR (MCM 10) fogja pótolni a zátonyra futott USS GUARDIAN-t (MCM 5) a Japánban állomásozó 7. Flotta kötelékében. Az eddig a Bahrein körüli vizekben hajókázó, de egyébként San Diegoban állomásozó WARRIOR egyelőre még meghatározatlan ideig tudhatja majd magáénak a Japánban található Sasebo kikötőjét, ahol a GUARDIAN is megtalálható volt szerencsétlenül végződő útja előtt. A WARRIOR legénységének nagyobb része Bahreinből tér majd haza, míg a többiek az aknamentesítővel Japánba hajóznak. Itt a GUARDIAN legénysége veszi át a hajót és alkotja majd személyzetét. Mivel az AVENGER-osztályba tartozó testvérhajókról van szó, így az új legénység el fog boldogulni az új hajóval, hiszen a két egység között csak minimális eltérések vannak, a WARRIOR 3 évvel fiatalabb, mint a GUARDIAN.

Ausztráliában gőzerővel folyik a KC-30A tanker/szállító gépek képességeinek bővítése. Jelenleg az F/A-18F Super Hornetekkel folytatják le a légi utántöltés elvégzéséhez szükséges teszteket, ezek várhatólag még ebben az évben befejeződnek majd.  A következő lépés a Boeing C-17 Globemaster III, és a E-7A Wedgetail gépekkel lefolytatandó próbák lesznek. Utolsó lépésként, majd az országba később megérkező Lockheed Martin F-35A és a Boeing P-8A gépekkel végzett tesztek lettek beütemezve.

Nagyjából egy hónapja került említésre a Perui Légierő gépállományának sanyarú helyzete. A flottából kissé kilóg a Fehéroroszországtól vásárolt 18 Szuhoj Szu-25-ös csatarepülőgép, ugyanis bár az elmúlt években voltak megmozdulások üzemképességük fenntartásának érdekében, pozitív eredményt ezek a mai napig nem hoztak. A Békalábakat 1997-ben vásárolták meg 150 millió dollárért. Ezek használt példányok voltak, hármat 1987-ben, hatot 1988-ban, négyet 1989-ben, kettőt 1990-ben, hármat 1991-ben gyártottak közülük. A 2007-re már jelentős repült időt maguk mögött tudható csatarepülőgépek további hadrendben tartása érdekében egy 39 millió dolláros nagyjavítást és korszerűsítést terveztek végrehajtani. Grúziával azonban nem sikerült megállapodni, így csak 2011 októberében született szerződés a fehéroroszokkal a munkálatok elvégzésére.

Azonban ez a megállapodás sem hozott semmi jót, ugyanis ebben is érintett volt a fehérorosz Beltech Export. Ez egy állami cég és mint kiderült, szerepet játszott a perui MiG-29-es beszerzéshez kötődő vesztegetésben is,  ezért ez a lehetőség is meghiúsult. További tárgyalások folytak ukrán és orosz cégekkel is, de eddig ezek nem hoztak még eredményt. Az eddig napvilágot látott hírekből annyi derült ki, hogy a Szuhoj gépenként 8-10 millió dollárért vállalná az üzemidő-hosszabbítással egybekötött korszerűsítést. Ezek a munkák Oroszországban kerülnének végrehajtásra, mivel Peruban nem áll rendelkezésre megfelelő alapterületű hangár. Ez utóbbi a gépek tárolásában is jelentős hátrányt jelent, ugyanis számos példányon jelentős korrózió található. Mindezekből kifolyólag jelenleg 5 Szu-25-ös repülőképes az országban.

Leszállította első  Hermes 900-as pilóta nélküli repülőgépét és néhány szükséges földi rendszerét a még mindig titokban tartott latin-amerikai megrendelő számára az Elbit Systems. A térségben 2012 augusztusában kezdett igen intenzív marketingbe az Elbit a Hermes 900 és kisebb Hermes 450 rendszereit ajánlva. A Kolumbiával megkötött kormányközi megállapodásban foglaltakat azonban az izraeli védelmi minisztérium a későbbiekben semmisnek nyilvánította, így az üzlet meghiúsult. A térségben mindenesetre Chile az eddigi egyetlen állam, amelyről tudni lehet, hogy fegyveres erőnek kötelékében megtalálhatók a 15 méteres fesztávolságú, 8,3 méter hosszú, 1100 kg-os felszálló tömegű és 300 kg-os hasznos terhelhetőségű, 9100 méteres repülési magasság elérésre képes felderítőgépek.

Elkészült a 400. MH-60R és az MH-60S típusú helikopterekben egyaránt alkalmazott digitális műszerfallal a Lockheed Martin. A négy nagy folyadékkristályos kijelzőt is tartalmazó műszerfalat az első ausztrál megrendelésre épülő Sikorsky MH-60R Seahawk fogja megkapni. A 24 megrendelt ausztrál HM-60R közül az első várhatólag 2014 elején kerül majd átadásra, míg az utolsót 2016 közepén szállítják le.  A US. Navy ugyan ilyen felszereltséggel bíró forgószárnyasai várhatólag ez év végére érik el a bevethetőségi szintet.

NETARZENÁL GALÉRIA

Még két fotó a tengeri kamuflázst viselő USS FREEDOM-ról: 1., 2.

Magyar Mil Mi-17-es.

Grumman F-14B Tomcat.

Portugál Fiat G-91T/3.

Szaúdi kétüléses Tájfun.

Panavia Tornado F.3.

Szólj hozzá

900 5) Hermes 10) USS Szuhoj Sikorsky Seahawk Elbit Szu-25 MH-60R KC-30A GUARDIAN (MCM WARRIOR