2013. már 07.

2013.03.07

írta: Netarzenál
2013.03.07

Érdekes dologra derült fény a nevadai Las Vegas-ban megrendezésre kerülő Heli-Expo kiállításon. Itt ugyanis a Kamov tervezőiroda főkonstruktőre, Szergej Mihejev bejelentette, hogy a kínai WZ-10-es harci helikopter terve valójában az ő tervezőirodájának a terméke. Történt ugyanis, hogy a kínai kormány 1995-ben felkérte a Kamov csapatát egy nagyjából 6 tonnás harci helikopter terveinek elkészítésére. Az így létrejött Project 941-es kialakítását teljesen a kínaiak által elvárt feltételeknek vetették alá. A kész terveket a kínaiaknak átadták, aki elégedettek voltak az eredménnyel. Az oroszok a gép fejlesztésében és a prototípusok megépítésében már nem vettek részt.

Brazíliában a tervek szerint a következő hónapban kerül majd átadásra a légierő számára az első modernizált A-1M vadászbombázó. Az elsőnek elkészült géppel hétfőtől a Santa Cruz légibázison folynak a fegyverrendszert érintő tesztek. Továbbá nem elképzelhetetlen, hogy a típus újabb átalakításon is át fog esni a jövőben, ugyanis 2012 októbere óta folynak a szélcsatornában végzett vizsgálatok az A-1-es makettjével. Ennek a szívócsatornájának az oldalára helyezték el a merev „kacsa-vezérsíkokat”. Ezektől azt várták, hogy javítani fogják a gép nagy állásszögű repülési tulajdonságait, valamint növelik a gép manőverező-képességét és csökkentik a fel- és leszálláshoz szükséges távot. A vizsgálatok minden téren pozitív eredményt hoztak, az aerodinamikai módosítás kis anyagi ráfordítással megvalósítható lenne.

Várhatólag még ebben az évben kezdetét fogja venni Oroszországban a vietnami tengeralattjárósok képzése az ázsiai ország által 2009-ben megrendelt Project 636M dízel-elektromos (KILO-osztály) tengeralattjárók részére. A hat egységgel, na és egyéb beszerzésekkel Kína növekvő tengeri befolyását próbálják ellensúlyozni a régióban.

A brit Type 45-ös osztályú rombolók rakétavédelmi képességét tervezi megvizsgálni az amerikai Rakétavédelmi Ügynökség (MDA) a brit Védelmi Minisztérium és a 2003-ban létrehozott Egyesült Királyság Rakétavédelmi Központja. A próbák legfőbb célja a brit rombolók fedélzeti rendszereinek együttműködési képessége az amerikai ballisztikus rakétákat felderítő és nyomom követő rendszerekkel, valamint a Type 45-ös rombolókon használt Sampson rádiólokátor és a Sea Viper rakéták elhárítási képességei az ilyen fenyegetésekkel szemben.

Tegnap hajtotta végre első repülését az Airbus Military A400M Atlas első, Franciaország számára gyártott példánya. Az MSN7-es helyi idő szerint 11:48-kor szállt fel a gyártó Sevilla-i létesítménye melletti repülőtérről és 5 óra 42 perces repülés után sikeresen landolt. Az első sorozatban gyártott példány átadására várhatólag május végén vagy június elején kerítenek sort.

Argentínában már folyik az első modernizált TAM (Tanque Argentino Mediano) harckocsi vizsgálata. A TAM 2C verzió létrejöttét az izraeli Elbit által készített rendszerek beépítésével valósították meg nagyobb részben. Az izraeli gyártó hőképalkotó kamerája a célfelderítést, míg a lézeres besugárzásjelzője a védelmi képességet növeli. A 105 mm-es lövegből lehetőség nyílik a 8 km-es hatótávolságú Lahat irányított páncéltörő rakéta indítására is.

NETARZENÁL GALÉRIA

TAM 2C.

A400M Atlas első repülése francia színekben.

Szaúdi Tájfun.

Megbontott Bell AH-1G Cobra.

Rockwell B-1A Lancer.

MiG-29UPG.

Szólj hozzá

45 Project Military Sea Viper Airbus A400M A-1M Type Atlas MSN7 WZ-10 636M KILO-osztály Sampson TAM 2C