2013.06.18
Az 50. légi szalon első napján jelentette be a V-22-eket gyártó Bell-Boeing páros, hogy akár 100 billenőrotoros Osprey is gazdára találhat az elkövetkező évtizedben. A gép iránt különböző mértékben jelenleg a következő országok érdeklődnek: Ausztrália, Brazília, Nagy-Britannia, Kanada, Kolumbia, Franciaország, India, Izrael, Olaszország, Líbia, Japán, Katar, Szaúd-Arábia, Szingapúr és az Egyesült Arab Emírségek. Várhatóan az első megrendelők között ott lesz Izrael és az Egyesült Arab Emírségek is.
Továbbra is a polgári légi teherszállítás színpadán szeretne maradni a Lockheed Martin, ezért a C-130H gépen alapuló L-100-as után, az C-130J Super Herculesre alapozva létre szeretnék hozni ennek polgári változatát is, L-100J jelzéssel. Az üzleti elemzéssel még ebben az évben végeznek vállalat szakértői, jelenlegi becslések szerint 70 feletti L-100J-re lenne igény a kereskedelmi repülésben. Az elődből, az L-100-ból 115-re sikerült vevőt találni.
Élettartamuk feléhez érve megkezdődött a négy francia tulajdonú E-3F AWACS repülőgép nagyjavítása és korszerűsítése. A 354 millió dolláros munkálatokat az Air France Industries szakemberei végzik el a Boeing támogatásával. Az első E-3F-et, mely már a Block 40/45-ös standardnak felel meg 2014-ben adják át.
Egy újabb fejezettel bővül az utóbbi időben egyre jobban elmérgesedő argentin-brit viszály. Most kormányhatározat tiltotta meg a hazai megrendelésre készülő IA-63 Pampa III-as kiképző és Pampa GT könnyű támadógépek angol Martin-Baker Mk.10-es katapultülésekkel történő ellátását. Így ezeket orosz forrásból tervezik beszerezni, de természetesen külföldi megrendelők számára kész a gyártást végző FAdeA az angol gyártmányú katapultüléseket beszerelni. A gyártó szerint a változtatások miatt új típusnak tekinthető Pampa III-as első felszállása decemberbe várható, míg az első példányt a következő év közepén adják át a légierő részére.
NETARZENÁL GALÉRIA