2013. jún 21.

2013.06.21

írta: Netarzenál
2013.06.21

Kisebb módosítás állt be az orosz MISTRAL-osztályú partraszállást támogató helikopterhordozók ügyében. Ugyanis az első egység, a VLAGYIVOSZTOK farrészét az orosz Szevernaja Verf hajógyárban építették volna meg. Csakhogy mint az a közelmúltban kiderült, a szentpétervári üzem nem tudta volna tartani az előzetesen meghatározott építési időt, így VLAGYIVOSZTOK tatrésze is Franciaországban, a DCNS Saint-Nazaire-i hajógyárában lesz elkészítve. Így a határidők módosítások nélkül tarthatók lesznek és a hajó majd októberben kerül átszállításra Oroszországba, ahol a fegyverzet és egyéb rendszerek beszerelését fogják végrehajtani.

Végrehajtották a zárt térben történő indítási kísérleteket az MBDA által 2009 óta saját költségre fejlesztett, de a tavalyi év eleje óta biztos megrendelés elé néző MMP irányított rakétájával. A hűtést nem igénylő infravörös érzékelő által irányított rakéta az „indítsd el, felejtsd el” irányítási módot testesíti meg. Harci részével szintén a közelmúltban végeztek sikeres teszteket, ezeken a legkorszerűbb reaktív páncélok ellenében vizsgázott jelesre.

Már a tesztelés és a kiértékelés végső szakaszában van az első AESA antennával ellátott Dassault Rafale vadászbombázó (előzmény). A Thales RBE2-es rádiólokátorral ellátott C137-es jelzésű példány még a Mont-de-Marsan légibázison található meg, ahol az új radar nyújtotta előnyöknek megfelelő taktika is kidolgozásra kerül. E hónap végén, vagy a követező hónap elején átadásra fog kerülni a C137-es egy aktív század részére. A Thales egyébként a jelenlegi termelési ütemben évente 11 RBE2-es rádiólokátort állít elő.

Franciaországban elkezdték a Nexter 40 CTA torony vizsgálatait egy EBRC felderítő járműre szerelve. A remények szerint ezzel a toronnyal sikerül megfelelő tűzerőt biztosítani az EBRC-nek, hiszen 30, vagy 35 mm-es gépágyú is beépíthető a toronyba. A Nexter próbálta úgy megalkotni a 40 CTA tornyot, hogy az minél könnyebben legyen felszerelhető a különféle páncélozott járművekre.

Még ebben az évben megérkezik az első új érzékelőtorony a Német Haditengerészet Sea Linx Mk88A helikopterére. A Selex által gyártott 385ES-HD (High-Definition) lehetővé teszi, hogy a pilóták jobb minőségű képet kapjanak a környezetről éjszaka, vagy a rossz időjárási viszonyok esetén végzett repüléseik során. A Sea Lynx orrára szerelt 385ES-HD toronyban egy hűtött és egy hűtés nélküli infravörös tartományú érzékelő található meg egy gyenge fényviszonyok között is működni képes mellett.

Eddig már 38 darab Jak-130-as sugárhajtású kiképzőgépet adtak át az Orosz Légierő számára. Moszkva a típusból eddig 55 darabra, valamint 10 további opcióra írt alá szereződést, továbbá a fehérorosz védelmi minisztérium tavaly év végén rendelt meg a gyártást végző Irkut vállalattól négy darab Jak-130-ast. Ezeket a szerződés értelmében a gyártó 2015-ben szállítja le. Az Irkut és a Jakovlev képviselői a héten Párizsban arról is nyilatkoztak, hogy a következő Jak-130-as megrendelőként Bangladest várják.

További rakétafegyverekkel tenné erősebbé a Eurocpter EC 665 Tiger harci helikoptereket a Diehl Defence. Egyik ajánlatuk az izraeli Elbit által félaktív lézeres irányításúvá tett 70 mm-es GATR rakéta, a másik integrációra érdemes fegyver pedig a LaGS.

NETARZENÁL GALÉRIA

Challenger 2: 1., 2.

Utazik a Super Stallion.

McDonnell Douglas F-4C Phantom II.

English Electric Lightning F6.

Dassault Rafale M.

Tupoljev Tu-160.

Szólj hozzá

40 665 Tiger Eurocpter Jak-130 MBDA EC Selex Thales MISTRAL-osztály LaGS Nexter GATR RBE2 VLAGYIVOSZTOK MMP CTA EBRC 385ES-HD