2013.07.08
A brit Polgári Légiközlekedési Hatóság engedélyezte a Royal Air Force (RAF) A330 Voyager szállító/tanker repülőgépeinek a 180 perces ETOPS-ot, vagyis a gépek repüléseik során három órányi távolságra repülhetnek el a legközelebbi kitérő reptértől.
Nagy-Britannia szeretné elérni, hogy a Lockheed Martin F-35B Lightning II-es vadászbombázók az eddig engedélyezettnél nagyobb tömeggel is hajthassanak végre függőleges leszállásokat. Jelenleg ezt a landolási módot csak kevés üzemanyaggal és két AIM-120 AMRAAM légiharc-rakétával, valamint két Paveway IV-es bombával - tehát nagyjából 2500 kg-os terheléssel - ellátva képes végrehajtani az F-35B. A britek szerint azonban van még mód a visszahozott, fel nem használt fegyverzet növelésére, így a magas hőmérséklet és / vagy alacsony légnyomású időjárási feltételek érvényesülése esetén, mint például az Ománi-öböl és környéke, nagyobb fegyverterheléssel is bevetésre lehetne indulni az F-35B-vel. Számításaik szerint további 1000-2000 kg-al lehetne növelni a visszahozható fegyverzet tömegét.
London eddig három F-35B gépet fizetett ki, ezek összesen 350 millió dollárba kerültek. További példányokért még ebben az évben elő kell teremteni a szükséges anyagi forrásokat. Brit vélemények szerint egy bevetésre kész Lightning II-es század gépállománya 15 kell hogy legyen. Az első brit F-35B század várhatólag 2016-ra fog felállni és 2016-tól 2018-ig a pilótaképzését segítendő az amerikai tengerészgyalogság Yuma-i bázisán lesz megtalálható. 2018 elején térnek majd haza a Marham légibázisra és az év vége előtt elérik a bevethetőségi szintet. Nagy-Britanniában még mindig 138 Lightning II-es beszerzése van napirenden, de a jövőben nem zárható ki a darabszám csökkentése sem. A program csúszását elkerülendő az első 15 gép után 2015-ig jóvá kell hagyni a következő 30 beszerzését is. Ekkor lehetőség fog nyílni egy újabb védelmi felülvizsgálatra, ami során még módosulhatnak a megvásárlásra kerülő darabszámok. Egyes elemzők szerint ez 70 és 100 között fog majd megállapodni.
Ez év novemberében veszi majd kezdetét a C-27J Spartan teherszállító repülőgép felfegyverzett változatának a következő tesztfázisa. Az MC-27J-vel ekkor azt szeretnék bebizonyítani, hogy az eddigi négy óra helyett, alig több mint egy óra alatt lehetséges a szállító változatból harci változattá alakítani a gépet, illetve ugyanennyi idő alatt vissza is lehet állítani az eredeti állapotokat a raktérben, a raklapokra szerelt rendszerek eltávolításával. Továbbá az ATK GAU-23 30 mm-es gépágyún felüli fegyverrendszerekkel, a GBU-44 Viper Strike-al és az AGM-176 Griffin-el végzett próbákat is ekkor fogják végrehajtani. Az Alenia Aermacchi North America reményei szerint az elkövetkező két évtizedben nagyjából 50 MC-27J találhat majd vevőre a világban.
Még mindig nem tudni mi okozhatta 2004. január 14-én a BUGALED BREIZH halászhajó, és ötfős legénységének vesztét. A francia halászhajó Lizard Point (Cornwall) partvonalától mintegy 14 tengeri mérföldre (26 km) délnyugatra borult fel, majd egy rövid rádióadást követően elsüllyedt. Ebben a térségben az adott időpontban a NATO tengeralattjárói gyakorlatoztak (a holland DOLFJIN, a brit TURBULNT és TORBAY, a német U-22, valamint a francia RUBIS és a SAPHIR) a halászhajó gyors elsüllyedése, valamint a kiemelt halászhálókon talált nyomok alapján évekig erős volt a gyanú, hogy valamely ország tengeralattjárója okozta a vesztét. A francia hatóságok azonban azt állapították meg, hogy a titán-dioxid a tengeri hajókon is használatos festékből került a halászhálóra, így januárban kizárták a tengeralattjáró okozta baleset lehetőségét. Az áldozatok családjának ügyvédje, Christian Bergot most azt szeretné elérni, vizsgálják meg, nem-e egy amerikai tengeralattjáró okozta a balesetet.
NETARZENÁL GALÉRIA
AH-1W Super Cobra karbantartás alatt a Camp Bastion támaszponton: 1., 2.