2013. aug 26.

2013.08.26

írta: Netarzenál
2013.08.26

Kevesebb mint két hónappal a KC-46-os gyártásának hivatalos megkezdése után már a második példányhoz szükséges alkatrészetek kezdték el legyártani a Boeing-nél. Az első KC-46A várhatólag a következő év januárjára fog elkészülni és 2016-ban kerül majd átadásra. A második gép 2014 márciusára készül majd el. 2017-re már 18 darab kerül összeszerelésre és az eddig megrendelt 179 KC-46A 2027-re kerül átadásra.

Augusztus 13-án hajtotta végre első repülését a Brazíliában modernizált és megnövelt szolgálati idővel rendelkező A-4KU Skyhawk - helyi jelölésben AF-1-ként ismert típusból - első, immáron AF-1B típusjelzést viselő példánya. A kétüléses változat korszerűsítésen átesett gépei az AF-1C jelzést viselik majd. A 2009 áprilisában megkötött szerződés értelmében a Kuvaittól megvásárolt 33 A-4KU és TA-4KU közül 12 példány, kilenc együléses AF-1-es és három kétüléses AF-1A kerül korszerűsítésre öt év alatt. Ezt a modernizációt az Empresa Brasileira de Aeronáutica SA, vagyis az Embraer szakemberei végezik el, a vadászbombázók ennek köszönhetően 2025-ig maradhatnak hadrendben.

Az A-4-esek új generátorokat, többfunkciós Elta 2032-es fedélzeti radart, OBOGS rendszert, titkosított kommunikációt lehetővé tevő rádiókat (melyek segítségével később az adatátviteli lehetőség is megvalósul), inerciális navigációs rendszert, új HUD-ot, a pilótafülke műszerfalára két 5” x 7”-os kijelzőt, a gázkarra és a botkormányra HOTAS-rendszert, valamint új fedélzeti számítógépet kapnak. Az első két Skyhawk átalakításához 2011-ben láttak hozzá, ezek várhatólag még ebben az évben átadásra fognak kerülni a haditengerészet számára. A harmadik Skyhawk 2012 októberében érkezett meg az átalakítás helyszínére.

Törökország és Brazília a két ország között fennálló védelmi együttműködés jegyében több közös katonai munkacsoportot is létrehozott. Ezek feladata különféle, a másik államban gyártott harceszköz kiértékelése. A dél-amerikai állam szakértői most a Törökországban gyártott T129-es ATAK harci helikoptert fogják megvizsgálni. Brazíliában már szolgálatban állnak az orosz eredetű Mil Mi-35M Hind harci helikopterek, azonban az egyre jelentősebb brazil helikopterprogram (Lásd) esetleg lehetőséget biztosíthat egy újabb típus összeszerelésére/gyártására is. Egyes hírek szerint az AgustaWestland Sao Paulo-ban lévő üzeme tudna helyet biztosítani egy újabb gyártósornak. Török részről a KC-390 közepes szállítógép jövendőbeli képességeit vették leginkább vizsgálat alá.

Augusztus 20-án első alkalommal vételezett repülés közben üzemanyagot egy F-35C Lightning II-es vadászbombázó egy KC-135-ös Stratotanker tartálygépből. A CF-1-es gépet Patrick Moran alezredes vezette és ezután már az is elmondható, hogy a Lockheed Martin által gyártott mindhárom változat bizonyította repülés közbeni üzemanyag felvételi képességét.

NETARZENÁL GALÉRIA

Mezőn 5.

Grumman S-2T Turbo Tracker.

CASA C-295M.

AIDC F-CK-1A Ching Kuo.

Harbin Z-9WA.

HFB-320ECM Hansa Jet.

Szólj hozzá

Lightning KC-135 F-35C Embraer Boeing AgustaWestland Skyhawk Stratotanker Mi-35M Hind T129 KC-390 A-4KU AF-1B AF-1C ATAK KC-46A CF-1