2014. ápr 19.

2014.04.19

írta: Netarzenál
2014.04.19

Ukrajnában a válságos helyzet ellenére befejeződtek az Antonov An-70-es teherszállító légierővel közösen végzett próbái. A gyártó közleménye szerint készen állnak a sorozatgyártás megkezdésére, egy esetleges megrendelés befutása esetén.

A kétséges jövőjű ukrán géppel ellentétben talán várhat még szép jövő az orosz MiG-35-re. Moszkvában ugyanis egy igen jelentős mennyiség megrendelésén gondolkodnak. A honvédelmi minisztériumból származó információk szerint ugyanis 100 darabot vásárolnának meg a Fulcrum legkorszerűbb változatából. A gépek megrendelésére várhatólag a 2016-os évben kerítenek majd sort.

Spanyolországban viszont még gondok vannak az S-80-as osztályú tengeralattjárókkal. A helyi sajtó szerint „nagy technikai innováció”-nak tartott, a Navantia üzemében folyó munka bizony zátonyra futott, mint az kiderült már a tavalyi évben. Ugyanis az elsőnek elkészülő egységnél jelentős többletsúlyt, egyes hírek szerint 68, míg mások szerint majd 100 tonnát állapítottak meg. Az eredetileg 2400 tonnásnak készülő tengeralattjárók gondját tovább növeli, hogy ez nem egyelő arányba oszlik el a hajótest mentén, így az irányíthatóság fenntartása véget a gyártó kénytelen lesz az S-80-ok hosszát megnövelni.

A spanyol kormány eddig már több mint 680 millió dollárt költött a tengeralattjárók építési programjára, aminek kézzelfogható eredménye az első egység 2015 márciusában történő vízre tétele lett volna. A felszín alatti egységek tervezésében és építésében igencsak járatos amerikai Electric Boat szakembergárdája segítette a spanyol kollégák munkáját a probléma megoldásában. Az amerikaiak a tengeralattjáró hátsó részének 3-4 méteres meghosszabbítását javasolták. Az eltelt időben a spanyoloknak nem sikerült megnyugtató megoldást találni a problémára, így további amerikai segítséget kértek.

Afganisztánba történt 2006-os megérkezésüktől számolva már több mint 50000 repült órát tudhatnak maguk mögött Nagy-Britannia WAH-64D harci helikopterei. A brit Apacsok a harcok támogatása mellett számos esetben felderítőként is bevetésre kerültek a földi csapatok és konvojok egyik legfőbb segítőtársaként.

Litvániában az orosz-ukrán helyzet miatt a légierő gépállományának növelését tervezik. 2015-ben és 2016-ban L-39ZA sugárhajtású kiképző repülőgépeket terveznek beszerezni, ez ügyben már megkerestek több államot is, azonban azt, hogy kikkel, hány gép megvásárlásáról, na és persze arról, hogy mennyiért még nem nyilatkoztak.

Indiában a haditengerészet megrendelésére készülő HAL Tejas vadászbombázó első prototípusa, mely az NP-1-es jelzést viseli sikeresen átlépte a hangsebességet,a múlt hónapban végrehajtott repülési feladat során. A GE-F404-IN20-as hajtóművel ellátott gép tervezett maximális repülési sebessége Mach 1,8 lesz, most még csak a Mach 1,1-et érték el vele.

Japánban még sokat kell várni egy hasonló hírre a saját fejlesztésű Mitsubishi F-3 ATD-X Shinshin lopakodó repülőgéppel kapcsolatban. Az első példány építése már folyamatban van és várhatólag májusban elkészülő gép az idén végrehajtja első repülését is. Az Ishikawajima-Harima Heavy Industries (IHI) által kifejlesztett XF 5-1-es utánégetős hajtóművel már folynak a földi próbapadon végzett tesztek.

A tíz egykori ausztrál Kaman Aerospace SH-2G (I) Super Seasprite helikopter közül az első, Új-Zéland számára átépített gép végrehajtotta első repülését az amerikai cég Connecticut-i létesítményéből felszállva. A tervek szerint a nem túl dicsőséges pályafutást maguk mögött tudó Super Seasprite helikopterek közül az utolsó is leszállításra fog kerülni 2015 közepére.

Igen jól áll a Boeing KC-46-os Pegasus tanker programja az Egyesült Államok számvevőszéke által végzett legutóbbi vizsgálat szerint. Ennek köszönhetően a gépek darabonkénti ára akár 1,8 millió dollárral is olcsóbb lehet.

Hétfő este tűz ütött ki a TICONDEROGA-osztályú HUE CITY (CG 66) légvédelmi cirkálón. A lángok az első gázturbina gépházában harapództak el, eddig még nem tudni pontosan miért. A Bermudától mintegy 200 tengeri mérföldre északkeletre hajózó cirkálón este 18:20 körül kezdődő eseményt a hajó legénysége igen gyorsan, 19:54-re már a múlté tette a lángok megfékezésével. A HUE CITY sértetlen legénységgel természetesen azonnal honi kikötője, Mayport felé vette az irányt

 

NETARZENÁL GALÉRIA

Boeing 707-385C Phalcon.

Bell AH-1W Super Cobra.

Eurofighter EF-2000 Typhoon T.3.

IA-63 Pampa II.

Felderítő Fantom.

A Kalóz.

Bombardier BD-700-1A10 Sentinel R.1.

Merkava.

McDonnell CF-101B Voodoo.

CN-235-100MPA.

IA-63 Pampa II.

Bell-Boeing MV-22B Osprey.

Il-20M Coot: 1., 2.

Munka a fedélzet alatt.

 

Szólj hozzá

Antonov An-70 MiG-35 S-80 L-39ZA HAL Tejas NP-1 Mitsubishi F-3 ATD-X Shinshin Kaman Aerospace SH-2G Super Seasprite KC-46 HUE CITY