2014. jún 29.

2014.06.29

írta: Netarzenál
2014.06.29

Együttműködési megállapodást írt alá a francia Nexter és a brazil AVIBRAS Group egy új tüzérségi rendszer létrehozásáról. Ez a 155mm-es CAESAR önjáró tarack és a brazil ASTROS harc és tűzvezető rendszer összeolvasztásából fog megszületni. A vállalatok célja elsősorban egy brazil megrendelés elnyerése.

Mindössze 7 hónappal a Honvédelmi Minisztérium által történő megrendelési időponttól számítva már szolgálatba is lépett az Royal Navy ScanEagle pilóta nélküli rendszere. A fegyvertelen, 10 órás repülési idő alatt csak megfigyelésre, hírszerzésre és felderítésre alkalmas gépek a hadi- és a kisegítőhajók fedélzetéről katapulttal indíthatók.

Nagy-Britanniában még ebben az évben szeretnék elkezdeni a francia VBCI (Véhicule Blindé de Combat d'Infanterie) gyalogsági harcjármű kiértékelését. Ez a folyamat nyolc hónapon keresztül tartana és négy szakaszra lenne bontva. A Londonból érkező megrendelésért egyébként még a ARTEC Boxer és az egyszer már győztesnek bejelentett General Dynamics Piranha V szállt még ringbe. A franciák előnye az lehet, hogy most a VBCI új, módosított variánsával törnek a győzelemre, ami erősebb meghajtást, továbbfejlesztett felfüggesztést, nagyobb belteret és védettségi szintet jelent. A 29 tonnáról 32-re hízott új variáns további érdekessége, hogy az első két tengely mellett immár a negyedik is kormányozhatóvá vált. A britek Army 2020-as tervében szereplő új gyalogsági harcjármű beszerzésre kerülő mennyisége egyébként rohamosan csökken, a pár évvel ezelőtt majd 2000 darab helyett már csak 3 gépesített dandár átfegyverzéséről van szó.

Június 18-án vette át Dzsibuti légiereje a 2013 szeptemberében megrendelt Xian Aircraft Corporation MA 60-as szállítógépét. A két Pratt & Whitney Canada PW127J turbóprop hajtóművel ellátott gép mellé egy éves logisztikai támogatásról írtak alá megállapodást a felek,

Megkezdte a BAE Systems az első két dél-koreai F-16-os modernizációját. A texas-i Fort Wort-be egy együléses C és egy kétüléses D repült át. A 134 darabos mennyiséget igen nagy tempóban fogják modernizálni, ugyanis havonta 4-6 gépen kezdenék meg a munkálatokat. Szolgálatba 2017-től állnának a modernizált példányok.

Japánban a hátsó raktérajtónál fellépett hiba miatt továbbra is csúszásban van a Kawasaki C-2 szállító repülőgép programja. A hadvezetése elhalasztotta a gyártás megindítását és a hadrendbe állítást a hiba kiküszöböléséig, ami egyes források szerint akár két évet is igénybe vehet. Hivatalosan a Kawasaki Heavy Industries annyit erősített meg, hogy eddig már két gépet adtak át tesztelésre és vizsgálják a raktérajtó túlnyomás általi károsodásának okát a 2015-től szolgálatba állítandó típuson. A 30 tonna szállítására képes típusból az elkövetkező négy év során az első 10-et rendelné meg Tokió, amit további 50 C-2-es követne.

Tervezőasztalon vannak a Boeing AH-64 és CH-47-es helikopterek legújabb változatai a gyártónál. Az Apache F változatába már 3000 lóerős teljesítményű gázturbinák kerülnének beépítésre, sebességét behúzható futóművel és egy tolólégcsavar alkalmazásával növelnék. A CH-47H Chinook 30 cm-el szélesebb törzzsel és nagyobb terhelhetőséggel rendelkezne a mostani változatokhoz képest.

NETARZENÁL GALÉRIA

Challenger 2: 1., 2., 3., 4.

Kawasaki P-1.

Dassault Mirage F1B.

A Fekete Tigris: 1., 2.

Dassault Mirage 2000D.

Egy Fulcrum Mianmarból.

General Dynamics FB-111A Aardvark.

Eurofighter EF-2000 Typhoon.

Agusta Westland EH-101 Mk514.

Dassault Mirage 2000-5EDA.

Grumman KA-6D Intruder.

McDonnell Douglas F-4E-2020 Terminator.

Vought F-8E(FN) Crusader.

Sepecat Jaguar T.2.

Boeing E-6B Mercury.

Grumman S-2A Tracker.

AMX International A-1A és A-1B.

A bombázó: 1., 2.

OTOKAR ARMA 8x8.

Shenyang J-8D.

Szólj hozzá

Nexter AVIBRAS CAESAR ScanEagle VBCI Kawasaki C-2 CH-47H AF-64F