2014.06.29
Együttműködési megállapodást írt alá a francia Nexter és a brazil AVIBRAS Group egy új tüzérségi rendszer létrehozásáról. Ez a 155mm-es CAESAR önjáró tarack és a brazil ASTROS harc és tűzvezető rendszer összeolvasztásából fog megszületni. A vállalatok célja elsősorban egy brazil megrendelés elnyerése.
Mindössze 7 hónappal a Honvédelmi Minisztérium által történő megrendelési időponttól számítva már szolgálatba is lépett az Royal Navy ScanEagle pilóta nélküli rendszere. A fegyvertelen, 10 órás repülési idő alatt csak megfigyelésre, hírszerzésre és felderítésre alkalmas gépek a hadi- és a kisegítőhajók fedélzetéről katapulttal indíthatók.
Nagy-Britanniában még ebben az évben szeretnék elkezdeni a francia VBCI (Véhicule Blindé de Combat d'Infanterie) gyalogsági harcjármű kiértékelését. Ez a folyamat nyolc hónapon keresztül tartana és négy szakaszra lenne bontva. A Londonból érkező megrendelésért egyébként még a ARTEC Boxer és az egyszer már győztesnek bejelentett General Dynamics Piranha V szállt még ringbe. A franciák előnye az lehet, hogy most a VBCI új, módosított variánsával törnek a győzelemre, ami erősebb meghajtást, továbbfejlesztett felfüggesztést, nagyobb belteret és védettségi szintet jelent. A 29 tonnáról 32-re hízott új variáns további érdekessége, hogy az első két tengely mellett immár a negyedik is kormányozhatóvá vált. A britek Army 2020-as tervében szereplő új gyalogsági harcjármű beszerzésre kerülő mennyisége egyébként rohamosan csökken, a pár évvel ezelőtt majd 2000 darab helyett már csak 3 gépesített dandár átfegyverzéséről van szó.
Június 18-án vette át Dzsibuti légiereje a 2013 szeptemberében megrendelt Xian Aircraft Corporation MA 60-as szállítógépét. A két Pratt & Whitney Canada PW127J turbóprop hajtóművel ellátott gép mellé egy éves logisztikai támogatásról írtak alá megállapodást a felek,
Megkezdte a BAE Systems az első két dél-koreai F-16-os modernizációját. A texas-i Fort Wort-be egy együléses C és egy kétüléses D repült át. A 134 darabos mennyiséget igen nagy tempóban fogják modernizálni, ugyanis havonta 4-6 gépen kezdenék meg a munkálatokat. Szolgálatba 2017-től állnának a modernizált példányok.
Japánban a hátsó raktérajtónál fellépett hiba miatt továbbra is csúszásban van a Kawasaki C-2 szállító repülőgép programja. A hadvezetése elhalasztotta a gyártás megindítását és a hadrendbe állítást a hiba kiküszöböléséig, ami egyes források szerint akár két évet is igénybe vehet. Hivatalosan a Kawasaki Heavy Industries annyit erősített meg, hogy eddig már két gépet adtak át tesztelésre és vizsgálják a raktérajtó túlnyomás általi károsodásának okát a 2015-től szolgálatba állítandó típuson. A 30 tonna szállítására képes típusból az elkövetkező négy év során az első 10-et rendelné meg Tokió, amit további 50 C-2-es követne.
Tervezőasztalon vannak a Boeing AH-64 és CH-47-es helikopterek legújabb változatai a gyártónál. Az Apache F változatába már 3000 lóerős teljesítményű gázturbinák kerülnének beépítésre, sebességét behúzható futóművel és egy tolólégcsavar alkalmazásával növelnék. A CH-47H Chinook 30 cm-el szélesebb törzzsel és nagyobb terhelhetőséggel rendelkezne a mostani változatokhoz képest.
NETARZENÁL GALÉRIA
General Dynamics FB-111A Aardvark.
McDonnell Douglas F-4E-2020 Terminator.