2014.12.06
Franciaországban tanulmányozni kezdték a nukleáris csapásmérésre képes, légi indítású ASMP-A (air-sol moyenne portée-améliorée) rakéták utódjául szolgáló fegyverrel szemben elvárt képességeket. A jelenleg még ASN4G néven említett rakéta hiperszonikus sebességre lesz képes, de Mach 7-8 körüli sebesség mellett lopakodó képességgel is megpróbálja a légvédelmi rendszerek dolgát megnehezíteni a 2035 utáni időkben.
Görögországban az amerikai Boeing RGM-84G Harpoon hajók elleni robotrepülőgépekkel váltják le a francia LA COMBATTANTE IIIb hajóosztály egységein használt Kongsberg Penguin Mk 2 Mod 3-as rakétákat. A 430 tonnás hazai építésű gyorsnaszádokból 5 épült meg - KAVALOUDIS (P 24), DEGIANNIS (P 26), XENOS (P 27), SIMITZOPOULOS (P 28), STARKIS (P 29) – 1980 és 1981 között. Elsőkét a STARKIS kapta meg a hat Penguin helyett a négy Harpoon-t.
Litván katonák már kezdik elsajátítani a lengyel gyártmányú Grom kézi légvédelmi rakéták kezelését. A fegyverek beszerzéséről ez év szeptemberében született meg a felek között egy 34 millió eurós megállapodás.
Már hatra növekedett a élettartam-hosszabbításon és némi modernizáción átesett orosz Antonov An-124-100-as Ruszlán teherszállító repülőgépek száma. 2012-ben egy, 2013-ban kettő, míg idén már három gép további repülési idejét hosszabbították meg egy alapos átvizsgálás és helyreállítás után. 2016-ig még másik öt példány is át fog esni ilyen munkálatokon.
Indiában a hadsereg átvette az első helyben modernizált ZSzU 23-4 Silka önjáró légvédelmi gépágyút. A Bharat Electronics Limited által korszerűsített Silka új radart és egy optikai tűzvezető rendszert is kapott a légkondicionáló, az új számítógép és a Caterpillar dízelmotor mellett. A mintegy 90 darabos indiai Silka mennyiségből első lépcsőben 48-at modernizálnak
Új-Zéland megkapta az első Kaman SH-2G Super Seasprite helikopterét a 10-ből. Az Ausztráliában rossz hírnevet szerzett típusból a többi 9-et 2015-ben kapja meg az új-zélandi haditengerészet. Ezekkel öt, már az 1990-es évek óta repülő hasonló forgószárnyast váltanak le, kettő pedig alkatrészbázisul fog szolgálni.
Alapos korszerűsítésen és átépítésen megy keresztül Brazília egyetlen repülőgép-hordozója 2015 júniusa és 2019 között. Az ezek után legalább 2039-ig szolgálatba tartható SAO PAULO (A 12) cső és vezetékrendszerét teljesen lecserélik, javítják a legénység elhelyezési körülményeit, korszerűsödik a meghajtó és energiatermelő rendszere, két katapultja akár 20,5 tonnás repülőgépek indítását is lehetővé fogja tenni, de a két liftje is 20 tonna feletti teherbírású lesz. Új lesz továbbá a teljes elektronikai rendszer, az optikai leszállító rendszere, a légkondicionáló és szennyvíztisztító rendszere is.
NETARZENÁL GALÉRIA
De Havilland DH-115 Vampire T35.