2015.02.14
Nagy-Britanniában egy szokatlan esemény történt, ugyanis a RAF esetében nem gyakran neveznek el egy-egy repülőgépet. Az Egyesült Királyság számára leszállított első Airbus A400M Atlas viszont nevet kapott, méghozzá Bristol városáét, így tisztelegve az Airbus gyár és annak 900 dolgozója előtt, akik a típus építésében részt vettek, vesznek.
Kolumbiába tesznek látogatást a következő hónapban a General Dynamics Landing Systems (GDLS) képviselői. Ugyanis Bogota 64-68 harckocsi beszerzésén gondolkodik, és az egyik megrendelésre esélyes típus az M1A1 Abrams. Az amerikai harckocsi mellett esélyes még a beszerzésre a K1A1, a Nexter AMX-56 Leclerc, az Arjun Mk.2, a kínai MBT 2000 és a Merkava IIIC (ez a Merkava III-as Merkava IV-es futóművel).
A német Leopard és az orosz T-sorozat páncélosai állítólag politikai okok miatt estek ki a rostán. Az eddig maradtak sem érezhetik magukat teljes biztonságban, hiszen az alacsonyabb tömeg jelentős kritérium lehet, hiszen az ország földrajzi viszonyai miatt egy könnyebb harckocsi jobban alkalmazható. Izrael már pár éve biztos befutónak tűnt, hiszen a Kfir és UAV vásárlás után küszöbön állt Merkevák (akkor 40 darabról és a helyi gyártásról/összeszerelésről is lehetett hallani) és további 20 Namer PSZH beszerzése volt napirenden.
Brazíliában a Heibras próbálja meg kelendőbbé tenni a Tiger harci helikoptert. A brazilok tavaly szeptemberben már a Mil Mi-28NE gyártósorát is meglátogatták, ami mellett eddig még a T-129 Mangusta az amerikai AH-1Z Viper került szóba mint a 36 példányba megrendelésre kerülő forgószárnyas.
NETARZENÁL GALÉRIA
McDonnell Douglas F-4M Phantom FGR.2.
Korea Aerospace T-50i Golden Eagle.