2015.05.30
Olaszországban hamarosan elkezdődik a Centauro 2-es páncélvadász első prototípusának tesztelése. A 8x8-as kerékképletű járművet az Iveco Fiat - OTO Melara konzorcium alkotta meg. Elődjéhez képest 5-10 tonnával súlyosabb egyéniség így már 30-35 tonnát nyom, fő fegyverzetét pedig egy 120/45-ös sima csövű löveg alkotja. A mozgékonyság szinten tartásáról egy 720 lóerős turbódízel motor gondoskodik. Az Oto Melara HITFACT toronyba igény szerint 105 mm-es löveg is beszerelhető a 7,62 mm-es koaxiális géppuska mellé. A futómű és a fenékpáncélzat a kor igényeinek megfelelően nagyobb ellenállást tanúsít aknák és improvizált robbanóeszközök hatásával szemben. Róma a tervek szerint az első körben 74 Centauro 2-est kíván beszerezni.
Belgiumban az NHIndustries NH90-es helikopterekkel elérték a korlátozottan hadra fogható szintet. A Beauvechain-ban állomásozó 18. század jelenleg még csak a nem harci zónákban végrehajtandó szállítási feladatok ellátására képes gépeivel. a teljes bevethetőséget 2016 végére tervezik elérni.
A szomszédos Hollandia május 27-én egy Boeing AH-64D Apache harci helikoptert küldött Maliba, a március 17-én lezuhanás következtében veszteséglistára került gép pótlására. A NATO egyik C-17 Globemaster III teherszállító repülőgépe a Gilze-Rijen-i bázisról indult rakományával a fekete kontinens felé, ahol most már újra négy Apache található meg három Chinook mellett holland felségjellel.
Oroszországban elkezdték a modernizált Mil Mi-26T2-es helikopterek sorozatgyártását. A korszerű fedélzeti elektronika alkalmazása lehetővé tette a személyzet 5-ről 3-ra történő csökkentését.
Az amerikai külügyminisztérium jóváhagyta 10 Sikorsky MH-60R Sea Hawk helikopter eladását Szaúd-Arábia számára. A forgószárnyasok mellé GAU-21 (M3M) és M240 (FN MAG) géppuskák, AGM-114 Hellfire lézerirányítású rakéták, és 70 mm-es rakéták is beszerzésre kerülnek az SSQ-36/53/62 szonárbóják mellett.
Indiában május 22-én első alkalommal került sor amerikai gyártmányú Harpoon hajók elleni robotrepülőgéppel végrehajtott éleslövészetre a Jaguar vadászbombázó fedélzetéről. Az integrációt az állami tulajdonú Hindustan Aeronautics Limited végezte el. A Bengáli-öbölben elhelyezett célpontot sikerrel semmisítették meg.
Megérkezett Tajvanra a Sikorsky UH-60M Black Hawk helikopterek következő, immáron második szállítmánya. Május 24-én 2014 decemberét követően újra négy helikopter került a megrendelő ország területére. Tajvan 3,1 milliárd dollárért 60 darab amerikai forgószárnyast szerez be, ezek 2018-ig kerülnek átadásra.
Ausztráliában ettől a hónaptól kezdődően teljes értékűnek tekinthető mind a hat Boeing E-7A Wedgetail légtérfelderítő repülőgép. Az Iszlám Állam fegyveresei elleni bevetés során, a 737-700-on alapuló típus 100 felszállás során több mint 1200 órát töltött a levegőben.
A civil életből érkező technológia teheti biztonságosabbá a jövőben az igencsak borulékony MRAP járműveket. A MaxxPro típusú járműveket ugyanis elektronikus menetstabilizáló rendszerrel tervezik felszerelni az igen gyakori felborulások elkerülése végett. A programot még 2010-ben indította el az amerikai hadsereg és az első MRAP-et 2014 végén látták el a kifejlesztett rendszerrel, míg az utolsó 2017-ben kerül átalakításra.
30 évnyi szolgálat után május 11-én kivonásra kerültek a Sikorsky SH-60B Sea Hawk haditengerészeti helikopterek utolsó példányai is. A több mint 3,6 millió repült órát maga mögött tudó variáns utolsó példányai Kaliforniában, a haditengerészet North Island-i bázisán kerültek elbúcsúztatásra. Az első gép a USS CROMMELIN (FFG 37) fregatt fedélzetére került telepítésre 1985-ben.
Nagyjából két éven belül meg fog jelenni az AC-130W csatarepülőgépek pilótafülkéiben a JHMCS II-es sisakkijelző. Az integrációt az Elbit Systems of America és a Rockwell Collins közösen fogja végrehajtani.
Ezen a héten sikeresen teljesítette az első tengeri próbáit a USS JOHN WARNER (SSN 785) VIRGINIA-osztályú tengeralattjáró.
Két használt és már évek óta a szolgálatból kivont MH-53E Sea Dragon aknamentesítő helikoptert vásárolt meg Japántól az Egyesült Államok. A legkisebb darabszámban készült változat olyan jelentős eltérését mutat a többi variánstól, hogy nem lehetséges, csak jelentős kiadásokkal az átépítés megvalósítása. A két forgószárnyas 67000 dollár ellenében cserélt gazdát, míg két új Sea Dragon nagyjából 60 milliót kóstálna. A két sárkány mellé 12 hajtóművet is eladtak a japánok, ami jelentősen növelni fogja a még 2025-ig szolgálatban álló 28 amerikai Sea Dragon gépek üzemképességét.
NETARZENÁL GALÉRIA
McDonnell Douglas A-4G Skyhawk.
LTV Aerospace A-7D Corsair II.
Fairchild YA-10B Thunderbolt II.