2015. aug 01.

2015.08.01

írta: Netarzenál
2015.08.01

Horvátország átvette az első PzH 2000-es önjáró tarackját. A Bundeswehr tucatnyi egykori 155 milliméteres tüzérségi eszközéből párat az augusztus 4. katonai parádén már be is terveznek mutatni Zágrábban. A szállítás előtt a kommunikációs rendszereket és szoftverek érintő módosításokat követően két lépcsőben kerülnek leszállításra a Panzerhaubitze 2000-ek, hat-hat darabos mennyiségben. A második szállítmány 2016 végéig érkezik majd meg déli szomszédunkhoz.

Július 15-én hajtotta végre első repülését a szárnyvégfülekkel ellátott Finmeccanica-Alenia Aermacchi C-27J Spartan taktikai teherszállító repülőgép. A szárnyalás során összegyűjtött adatokat alaposan kielemzik, ezzel ellenőrzik a gép repülési tulajdonságainak javulását az elvártakhoz képest.

Új radarbesugárzás érzékelőket kapnak a brit haderő modernizáláson átesett SA330 Puma HC.2 forgószárnyasai. A helikopterek fedélzetére a Selex ES SG200-D (Sky Guardian) rendszere kerül beépítésre a július 29-én elnyert, 19 millió font értékű szerződés értelmében.

Portugáliában úgy döntöttek mégsem tartanak igényt Franciaország kivonásra ítélt FS SIROCCO (L9012) partraszállító hajójára. Az 1998 decembere óta szolgáló egység ebben az évben kerül nyugdíjazásra. Testvérhajója a FOUDRE még 2011-ben kerül kivonásra, majd eladásra Chile számára. Akkor 80 millió dollárért vásárolták meg a MISTRAL-osztály megjelenésével feleslegessé vált FOUDRE-osztály névadó egységét. A 12000 tonnás, 1990-ben szolgálatba állt FOUDRE (L9011) személyzete 223 főből áll, tartósan 467 katonát, 30 napnál nem hosszabb időre 700 főt, míg vészhelyzetben akár 1600 főt vehet a fedélzetére. A hajón egy kórház is található két műtővel és 47 ággyal. A helikopterek a két részre osztott, lépcsőzetesen kialakított, összesen 1450 m²-es fedélzeten szállhatnak le, ez a hely elegendő egyidejűleg három Super Puma fogadására.

A franciák a hangárban két Super Frelon helikoptert, vagy négy Super Puma helikoptert helyeztek el. A Szuper Pumából összesen hét darabot tudnak a FOUDRE-osztály egységei a fedélzetükön és a hangárban lehelyezni. Az elárasztható dokkfedélzet lehetőséget biztosít partraszálló naszádok alkalmazására is. A járműfedélzet nagysága lehetővé teszi 100 gépjármű, vagy 22 Leopard 2A4 harckocsi elhelyezését. A SIROCCO műszaki állapotának felmérését még tavaly végrehajtották a portugál haditengerészet szakemberei. Vételi árát 80 millió euróra saccoltál szakértők, ami 30%-al magasabb, mint amit anno a testvérhajóért kértek.

Egy új egység építése nagyjából 500 millió dollárba kerülne Portugáliának, mindezt úgy kellett volna kiügyeskedni a költségvetésből, hogy két régi U-209PN tengeralattjáró is cserére szorul. Ez nagyjából 2,9 milliárd dolláros kiadást jelent. Azonban az alapos felmérés következtében megállapítást nyert, hogy a SIROCCO több, a portugál haderőben rendszerbe állított eszközzel nem kompatibilis, pl. a légierő AgustaWestland AW101 Merlin helikoptereivel. A portugál vezetés azonban nem adta fel azon szándékát, hogy a haditengerészet számára egy partraszállító hajót vásároljanak, most újabb egységek után kutatnak.

A Denel Dynamics jelenleg vizsgálja annak lehetőségét, hogy egy tüzérségi lövedékek elleni védelmi rendszert alkossanak meg. Ennek alapját a Saab-al közösen fejlesztett Mongoose aktív páncélzat rakétája és egyéb rendszerei képeznék. Az új rakéta természetesen egy nagyobb tolóerejű, hosszabb üzemidővel rendelkező rakétamotort fog kapni, így tömege 20 kilogramm körül fog alakulni.

Ezen a héten megérkezett Ausztráliába a hetedik Boeing C-17A Globemaster III szállítógép is a RAAF Amberley támaszpontjára. Ez a példány egyébként rekordidő alatt, a szerződés megkötésétől számítva három hónapon belül került leszállításra, mivel egyike volt annak a pár példánynak amit az amerikai gyártó megrendelés nélkül, saját szakállára kezdett el építeni.

Argentínában tényleg komolyan veszik egy saját fejlesztésű, közepes kategóriájú UAV létrehozását. A Fabrica Argentina de Aviones, vagyis a FAdeA már megkezdte a fejlesztését egy új alap kiképző repülőgépnek, aminek a jelölése IA-100 lesz. Ez képezné alapját az UAV-nek is, amit a katonai feladatok ellátására képes változat mellett egy műrepülésre alkalmas változatban, a civil piacra is termelésbe vennének. Az IA-100 tervezését 100 százalékban hazai mérnökök végzik majd, míg alkatrészeinek 60 százaléka készülne a dél-amerikai országba.

 

NETARZENÁL GALÉRIA

Kicsikkel: 1., 2.

IA-63 Pampa II.

MBB Bo-105P.

Sud SO-4050 Vautour IIBR.

Grumman EA-6B Prowler.

Kawasaki C-1.

NHI NH90 NFH.

Cessna A-37B Dragonfly.

Lockheed Martin F-16I Sufa.

Kawasaki P-1.

Sikorsky S-70B-2 Seahawk.

Dassault Rafale M.

McDonnell Douglas F-15E Strike Eagle.

Lockheed F-16AM Fighting Falcon.

AMX International AMX.

Albatros D.Va-1.

Xian H-6K.

Szólj hozzá

PzH 2000 Aermacchi C-27J Spartan SA330 Puma HC.2 SIROCCO Mongoose Boeing C-17A Globemaster FAdeA IA-100