2021. aug 10.

Ghána L-39NG-ket venne

írta: Netarzenál
Ghána L-39NG-ket venne

Az afrikai államban már augusztus 2-án a parlament elé is tárták a sugárhajtású kiképzőgépek beszerzési tervét.

A tervezett szerződés értéke 111,3 millió euró (132 millió dollár), és tartalék alkatrészeket, képzést és logisztikai támogatást is tartalmaz. Az Aero Vodochody szóvivője megerősítette, hogy a cég tárgyalásokat folytat a ghánai védelmi minisztériummal az L-39NG repülőgépek szállításáról, de egyéb információkat nem közölt. Ghánában nem ismeretlenek az Aero Vodochody termékei, mivel régebben 8 darab Aero L-29 Delfin kiképzőgépet és 2 L-39ZO-t is vásároltak.

AERO Vodochody Aerospace L-39NG (Wikipedia)

A cseh repülőgépgyárat 2020 közepén eladta a Penta Group. A közép-európai befektetői csoport az addig eltelt 13 évben tulajdonolta a patinás céget. A vevők a Tombor András üzletember vezette AERO Investment Partners Zrt. és a cseh Omnipol védelmi vállalat lett. Az újonnan aláírt megállapodás értelmében az AERO Investment Partners Zrt. a közös vállalkozás 51% -át, míg az Omnipol a fennmaradó 49% -át birtokolja és felügyeli az Aero Vodochody napi tevékenységeit. Az új tulajdonosok a társaság addigi tevékenységeinek mindhárom oszlopát fejleszteni tervezték. Ezek a repülőgépgyártás, a már legyártott repülőgépek élethosszon keresztüli támogatása és együttműködés a világ nagy repülőgépgyártóival. Az L-39NG 2020 szeptemberében megkapta típusalkalmassági bizonyítványát.

A földi és repülési tesztek megfelelő eredményei alapján az igazolást a Cseh Köztársaság Honvédelmi Minisztériumának Katonai Repülési Hatósága adta ki. A típusalkalmassági bizonyítvány megléte azt jelenti, hogy az érintett légi jármű már alkalmas a nemzetközi légtérben való repülésre, és megfelel az összes biztonsági követelménynek. Az L-39NG az egyik első katonai repülőgép, amelyet az új katonai szabványoknak (EMAR 21 és EMACC) megfelelően vizsgáltak, ami azt jelenti, hogy minősítését az EU és a NATO valamennyi katonai hatósága elismeri. A próbák során az Aero körülbelül 300 tesztrepülést hajtott végre két repülő prototípussal, és kiterjedt földi teszteket hajtott végre két statikus prototípuson. Természetesen a repülőgép fejlesztése nem ér véget a típusalkalmassági bizonyítvány megszerzésével. További fejlesztések és a képességek bővítése az ügyfelek igényei szerint fokozatosan bekerül majd a jövőben a tanúsítási folyamatba.

Az L-39NG egyik elődje repült magyar felségjelzéssel is (Wikipedia)

Az L-39NG a Williams International FJ44-4M jelzést viselő változatával van ellátva, míg a repülési műszereket a Genesys Aerosystems, illetve a HUD-ot a Speel Praha készítette el. Az L-39NG a fejlesztők szerint megtartott az előd legjobb tulajdonságait, mint az alacsony üzemeltetési költség, a nagyfokú megbízhatóság, a könnyű üzemeltethetőség és a magas rendelkezésre állás. Tenni fogja mindezt a légcsavaros gépekkel versenyképes üzemeltetési költséggel és amodern avionikával, ami számos szimulációs technológiát is magában foglal. A leírtakban joggal bízhat a gyártó, hiszen az L-39NG alkatrészeinek csak mindössze fele új tervezésű és gyártású. Az új szárnnyal, avionikával és hajtóművel ellátott, 15000 repült órás élettartammal rendelkező Aero Vodochody L-39NG öt felfüggesztési ponttal rendelkezik, ezek terhelhetősége 1200 kilogramm. Felszereltsége lehetővé fogja tenni a 4. és 5. generációs repülőgépek jövőbeli pilótáinak képzését is.

Szólj hozzá

Williams International FJ44-4M Aero Vodochody L-39NG Ghána