2012.02.08
322 nap elteltével kedden visszatért a USS BATAAN (LHD 5) vezette hajóraj a norfolki kikötőbe. A BATAAN és csoportja egy sajátságos rekordot állított be ezzel, hiszen 40 éve nem tartózkodott amerikai hadihajó ennyi ideig távol a honi kikötőjétől.(Előzmény)
Már a tegnapi bejegyzésben említve lett a Bold Alligator 2012 hadgyakorlat, azonban pár sor erejéig ide is bekerül. Ugyanis egy P-8A Poseidon tengeri járőrgép is a résztvevők között volt. A VX-1 és VX-20 Teszt-és Kiértékelő Századok személyzetével a fedélzetén a Poseidon összesen 34 bevetést teljesített. Ezek során 20 felszállással a USS ENTERPRISE (CVN 65) vezette hajóköteléket támogatta, míg a fennmaradó 14 bevetésen a partraszálló erőket.
Elérték a 2 millió repült órát a Bell OH-58 Kiowa Warrior helikopterek. Eme jelentős mennyiségű órákból több mint 750000-et harci körülmények között végrehajtott bevetéseken gyűjtöttek össze, a 85%-os hadrafoghatósággal rendelkező forgószárnyasok.
Visszatért Indonéziába a KRI NANGGALA (402) tengeralattjáró. A német Type209/1300-as tervein alapuló egység egy 24 hónapos korszerűsítés miatt hagyta el hazáját és hajózott Dél-Koreába. Ott a Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering (DSME) szárazdokkjába került, az 1981-ben a németországi Howaldtswerke-Deutsche Werft Kiel-i hajógyárában megépített NANGGALA. A tengeralattjáró szerkezetét, meghajtását, szonárjait, fegyverirányítását és harcvezetését végző rendszereit egyaránt érintő munkálatokat 2006-tól kezdődően a testvérhajón, a KRI CAKRA (401) tengeralattjárón is elvégezték. Így a CAKRA-osztály mind a két egysége képessé vált egyszerre négy huzalvezérlésű torpedó célra vezetésére, négy különböző célpont ellen. Az 1395 tonnás tengeralattjárók legnagyobb merülési mélysége 257 méter is lehet, míg maximális sebességük 25 csomóra növekedett a felújítás előtt 21,5 csomóról.
Január végén jelentették be az orosz Tu-22M3-as bombázók majdani modernizációját. Az orosz Védemi Minisztérium keddi közleménye szerint 2020-ig 10 Tu-160 Blackjack stratégiai bombázó is modernizálására fog kerülni. A modernizált változat, a Tu-160M, új fegyvereket, továbbfejlesztett elektronikát és repülőelektronikát fog kapni, így harci hatékonysága a kétszeresére fog emelkedni. Moszkva jelenleg nagyjából 16 bevethető Tu-160-assal bír, ezek darabszámát 30-ra szeretnék emelni a jövőben.
Tegnap jelentette be a General Atomics, hogy január 12-én végrehajtotta első felszállását a Predator C Avenger második prototípusa. A fegyverek bevetésére is alkalmas pilóta nélküli repülőgép első példányát az USAF vásárolta meg és felderítést, megfigyelést, hírszerzést végző rendszerek próbáiban fogja használni. A csökkentett radarkeresztmetszettel rendelkező típusból a második gép 1,2 méterrel hosszabb, így több üzemanyagot szállíthat. A General Atomics egyébként további két Predator C Avenger-t épít jelenleg. A harmadik a nyár végén, míg a negyedik majd csak jövőre fogja végrehajtani első felszállását.
A bizalmas információk tiszteletben tartásával India hajlandó a Dassault Rafale győzelmével zárult MMRCA (Medium Multi-Role Combat Aircraft) tenderen szerzett tapasztalatok átadására Brazília számára. A dél-amerikai ország 36 többfeladatú repülőgépet szeretne beszerezni jelentős ipari fejlesztésekkel összekötve. Persze az sem kizárt, hogy az ország vezetése végül összesen 120 harci gép hadrendbe állításával jelentősen megnöveli a kezdeti darabszámot. Brazil részről megemlítették, hogy a tapasztalatok megosztása nem biztos, hogy azonos döntést fog eredményezni. Annyit azonban már tudni, hogy a Rafale gépenkénti 5 millió dollárral alacsonyabb ára mellett a Mirage 2000-es gépekkel eddig szerzett tapasztalatok is sokat jelentettek a döntés meghozásakor. Indiában ugyanis elégedettek a Dassault és a Thales által végzett alkatrészellátással és a gépek rendelkezésre állásával. Harci körülmények között is jól vizsgázott a Mirage 2000-es az 1999-es Kargil konfliktus idején.
A fejlesztés közben felmerült problémák miatt két évvel később, tehát 2017 környékére fejeződhet be az orosz Sz-500-as légvédelmi rendszer fejlesztése az Almaz-Antey-nél. A nagy hatótávolságú légvédelmi rakétarendszer számos bonyolult műszaki megoldást tartalmaz, mivel nem az Sz-400-as továbbfejlesztésével jön létre, ezért ez teljesen természetesen vehető. Most irányítási problémák jelentkeztek, így ezek kiküszöbölésére koncentrálnak a fejlesztők.
Leszállás közbeni bejövetelkor esett le egy 2,2x1 méteres hajtómű környéki burkolólemez az Amerikai Haditengerészet egyik Grumman EA-6B Prowler rádióelektronikai zavarógépről Japánban. Ma a kiképzőrepülésről 14:00 környékén az Atsugi légibázisra visszatért VAQ-136 Gauntlets századbéli repülőgépről leváló alkatrész a földön egy járműben okozott kárt, személyi sérülés nem történt.
Pakisztánban viszont egy kínai MiG-21-es klón, egy F-7PG zuhant le Beludzsisztán tartományban, Quettától (a tartomány fővárosától) 40 km-re északra. A gyakorlórepülésen lévő F-7PG-t pilótája a becsapódás előtt nem tudta elhagyni.
NETARZENÁL GALÉRIA
Nagyjavítás előtt a KRI NANGGALA (402).
Vought RF-8G Crusader.
Lockheed AC-130U Hercules.
Mitsubishi F-1: 1., 2.
Lockheed U-2S.