2012.03.23
A francia hadsereg megkapta az első SPRAT (Système de Pose RApide de Travures - gyorstelepítésű hídelem) készletét. Az önjáró hídkészlet megvalósítása az 1990-es évek végén kezdődött, amikor a DGA, a francia hadsereg beszerzési ügynöksége megbízta a CNIM-it a fejlesztéssel. A hídvetést végző jármű alapjául egy 10x10-es kerékképletű teherautó alváz szolgált. Ez nehéz terepen is kellő mozgékonysággal rendelkezik, még úgy is, hogy két 14,3 méter hosszú MLC-70-es hídelemet szállít. Ezek együttes felhasználásával 24 méteres távolság hidalható át, vagy alkalmazhatók külön is. Külön-külön felhasználva az MLC-70-es hídelemeket teherbírásuk 120-120 tonna, míg egyesítve 70 tonna. Kategóriájában jelenleg a SPRAT az egyik legerősebb hadhíd a világon, így képes a francia hadsereg igényeit kielégíteni. Kezdetben 18 önjáró hídkészlet megrendeléséről volt szó, azonban a kiadások csökkentése miatt csak 10 kerül leszállításra 2013-ig. Film a SPRAT önjáró hídkészletről.
Akár 600 millió dollárral is emelkedhet a VIRGINIA-osztályú tengeralattjárók darabonkénti ára, ha a Kongresszus 2014 és 2018 között csak évente egy egység megrendeléséről dönt. Rövidtávon a kiadások csökkentését eredményező döntés azonban később megbosszulhatja magát, figyelmeztet néhány képviselő. Persze az infláció is alakítja a tengeralattjárók árát, ebben az évben például 4,7 milliárd dollárba kerül két nukleáris meghajtású tengeralattjáró elkészítése. Az eddigi ütemterv szerint 2018 kivételével - amikor csak egy VIRGINIA-osztályú tengeralattjáró készülne el – évente két egység építése fejeződhetne be 2022-ig.
Washingtonban persze más haderőnemeket érintő döntések is várhatók. Így elképzelhető, hogy egyes modernizálási programokat csak késleltetnek, de nem fognak törölni. 2013-ban akár felfüggesztésre is kerülhet az AH-64D Apache Longbow, a CH-47 Chinook és az UH-60 Black Hawk helikoptereket érintő modernizációs program. 72 új UH-60M helikopter beszerzése nem kizárt, hogy hat évvel is eltolódhat, de még nem született végleges döntés a C-23 Sherpa programmal kapcsolatban sem. A régi szállítógépek példányait darabonként 800000-1 millió dollár ráfordítással lehetne korszerűsíteni.
Újra vízen van a svéd haditengerészet VISBY nevet viselő korvettje. A hajó egy korszerűsítésen esett át, így már 5-ös verzióként szolgálja hazáját. A szárazdokkban végzett munkálatok során a felszíni hadviselési képesség és az aknamentesítési képesség mellett, a nemzetközi tevékenységekben való részvételi lehetőség kibővítése volt napirenden. Így tehát a helikopterek landolását és üzemanyaggal való feltöltését, az aknák felderítését és megsemmisítését végző rendszerek mellett az RBS-15 robotrepülőgépeket érintette a szárazdokkban végzett munka. Ezeken felül egyes kabinok hangszigetelésén is javítottak,
Szlovák-spanyol együttműködésben valósulhat meg egy antimágneses pajzs, mely a mágneses mező hatásainak kivédésére használható. Szupravezetőkkel is érhető el hasonló hatás, azonban ez nem minősül álcázásnak, mivel így egy „ellen” mágnesen mező jön létre, ami kioltja az eredeti hatást és így detektálható. A pozsonyi Műszaki Akadémia kutatója, Fedor Gömöry, valamint a Barcelonai Autonóm Egyetem kutatója, Alvaro Sanchez és kollégáik egy henger palástján lévő szupravezető réteg köré egy külsőt is megalkottak, mely ferromágneses anyagból készült. Így ha mágneses mezőbe kerül, nem téríti el a statikus mágneses erővonalakat, semmiféle anomáliát nem okoz. Ezzel a megoldással a henger belsejében lévő tárgy védelmet élvezhet a mágneses hatásoktól. Az orvostudományban az MRI vizsgálatok során így védelemmel láthatnak el különféle implantátumokat, míg a haditechnikában hajók és tengeralattjárók számára jelenthet védelmet a mágneses felderítés és észlelés ellen az antimágneses pajzs.
NETARZENÁL GALÉRIA
A svéd HARNÖESAND VISBY-osztályú korvett.
AgustaWestland AW-159 Lynx Wildcat.
De Havilland DH-110 Sea Vixen FAW2.