2012.11.22
Egyiptom 10 Anka UAV-t vásárol Törökországtól. A 24 órán át a levegőben tartózkodó ANKA 250 kg-nyi hasznos terhet szállíthat akár 9150 méteres magasságba is. A gép legutóbb akkor került megemlítésre, amikor egyik prototípusa szeptember 27-én lezuhant. A baleset ellenére az Anka első sorozatának legyártása a következő évben kezdetét veszi.
Már december elején megérkezhetnek a német EC 665 Tiger UHT harci helikopterek Afganisztánba. (Előzmény) A négy, immáron teljes felszereltségű Tiger (ezek egyébként az ASGARD-F = Afghanistan Stabilization German Army Rapid Deployment- Full jelzést viselik) a Mazar-e-Sharif-ban lévő bázison fog állomásozni, közülük kettő tartalékként fog szolgálni. Meg kell jegyezni, hogy a Tiger-ek a teljes műveleti képességüket csak 2013 februárjában fogják elérni. Mindezt a helikopterek minél előbbi Afganisztánban történő megjelenését erőltető politikai nyomásnak lehet köszönni.
A Eurocopter-rel jelenleg nyolc ASGARD-F elkészítésére szóló szerződés van kötve, az első négy elkészült forgószárnyas még augusztusban átadásra került a Fritzlar-ban állomásozó 36. Harcihelikopter Ezred (KHR36) részére. A következő négy Tiger decemberben kerül leszállításra szintén ennek az alakulatnak. A német NH90-esek várhatólag 2013 áprilisában fognak megérkezni Afganisztánba, előreláthatólag szintén négygépes mennyiségben a Fassberg-ben állomásozó 10. Szállítóhelikopter Ezred kötelékéből.
Hiába került jóváhagyásra Washingtonban mind a 12 darab Sikorsky MH-60R Seahawk haditengerészeti helikopter eladása még 2010 végén Dánia számára, az európai ország kormánya úgy döntött, hogy csak kilenc helikoptert vásárol meg. Az első Romeót 2016 közepén fogja megkapni a Karup légibázison állomásozó 723. Század, míg az utolsót két év elmúltával szállítják le. A teljes körű bevethetőséget azonban már 2017 végére elérik, így nem okoz gondot a nyolc Westland Lynx Mk90B ekkora időzített kivonása.
Elérte 9000. repült óráját az amerikai tengerészgyalogság Beaufort bázisán állomásozó 115. Vadászbombázó-századának (VMFA-115 Silver Eagles) egyik F/A-18-as Hornet gépe. Az A változatú Hornet-et még 1985-ben gyártották és azóta már számos korszerűsítésen átesett, így jelenleg az A+ verzióba tartozik. Orrában például nem a régebbi, az A és B variánsokra jellemző Hughes AN/APG-65-ös radar található meg, hanem a jóval potensebb AN/APG-73-as.
Persze van amit azért a modernizálás sem képes megoldani. A VMFA-115 a tengerészgyalogság egyik azon alakulata ahol a legidősebb F/A-18-asok találhatók meg, így minden repült órára 10 órányi karbantartás jut átlagban a század gépein. Az F-35-ös fejlesztésnek elhúzódása miatt azonban a régebbi F/A-18-okkal még legalább 1000 órányi repült idővel számolnak, bár a tervezéskor 6000 órában állapították meg a sárkányszerkezet összélettartamát.
Törökországban a következő évben kezdik majd el az olasz AgustaWestland licence alapján a T-129-es Atak harci helikopterek sorozatgyártását. A projektben fővállalkozóként a Turkish Aerospace Industries vesz részt, a remények szerint a T-129-es akár több más ország számára is gyártásra fog kerülni a vállalatnál. Ankara eddig 59-re adott le megrendelést, de talán legelső exportsikert a típus Dél-Koreában fogja elérni, 36 Atak jövőbeli megrendelésének elnyerésével.
NETARZENÁL GALÉRIA
Partraszállító hajók generációi egymás mellett egy brit-francia gyakorlaton. Elől az LCU, hátul az EDA-R felhúzott padlószinttel.