2015. jún 13.

2015.06.13

írta: Netarzenál
2015.06.13

Nemzetközi bíróság által szeretné megkapni hadihajói számára Ukrajnától vásárolt gázturbináit Oroszország. Moszkva az ADMIRAL GRIGOROVICS-osztályú – amik hasonló tervek alapján épültek, mint az India számára gyártott TALWAR-osztályú egységek - és az ADMIRAL GORSKOV-osztályú fregattok számára rendelte meg az erőforrásokat, még évekkel ezelőtt a szomszédos államtól. Előbbi hajóosztályból eddig hatot rendeltek meg, ezekből kettő már vízre került, míg a másikból négyre született megrendelés, és szintén kettő került eddig vízre. Az oroszok szerint az ukrán politikai vezetők egyoldalúan megszakították a védelmi együttműködést országukkal. Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy az orosz Szaturn tervezőintézetben már hozzáláttak egy hasonló teljesítményű gázturbina kifejlesztéséhez, ez a program azonban csak az évtized végére hozhat eredményt.

A meglévő 17, közös NATO tulajdonban lévő Boeing E-3A Sentry légtérellenőrző repülőgépből csak 14 kerül modernizálásra és lesz képes továbbra is a szolgálat ellátására költségvetési okokból. Az első, kényszernyugdíjba vonuló példány június 23-án érkezik meg az Amerikai Egyesült Államokban található repülőgép tárolóba, ahol a száraz sivatagi éghajlat hosszú ideig lehetővé teszi a kényes szerkezetű repülőgépek tartós elhelyezését. Társai várhatólag 2018-ig kerülnek majd az arizonai tároló fennhatósága alá.

Két indiai Mil Mi-26-os óriáshelikopter kerül Oroszországban korszerűsítésre. Az 1986 és 1989 között, a légierő számára beszerzett négy forgószárnyas fele új fedélzeti számítógépet, inerciális navigációs rendszereket, terep-követő radart kap a munkálatok során.

Vietnamban a légvédelem három Sz-125-2TM rakéta éleslövészeten történő használatával mutatta be a koros légvédelmi rendszer legújabb továbbfejlesztésének működőképességét. A rövidebb idő alatt telepíthető, zavarvédettebb komplexum két, egymáshoz közel repülő célpont ellen is tud tevékenykedni, egyidejűleg két-két rakétát a célpontra vezetve.

Washingtonban a szenátus 371 millió dollárt hagyott jóvá a Stryker gyalogsági harcjárművek fegyverzetének erősítésére. Ebből az összegből elsőként az Európában (Németországban és Olaszországban) állomásozó alakulatoknál fog megjelenni a norvég Konsberg cég által kifejlesztett PROTECTOR MCT30 távirányítású torony, benne a 30 milliméteres gépágyúval, és 7,62 milliméteres géppuskával a 8x8-as kerékképletű páncélosokon.

Fort Worthben a Lockheed Martin létesítményében befejeződött egy F-16C Block 50-es repülőgép sárkányszerkezetével végzet teszt. A próba során azt vizsgálták, hogy meddig tolható ki a típus repülési ideje. A földi fárasztásos tesztek igen megdöbbentő, 25000 repült órás eredményt hoztak, ami nagyon biztató lehet a típus jövőjére nézve.

 

NETARZENÁL GALÉRIA

BAE Systems Hawk T.2.

Agusta A-109E LUH.

McDonnell Douglas CF-188A Hornet.

Dassault-Dornier Alpha Jet E.

Boeing HC-97G Stratofreighter: 1., 2.

Eurofighter EF-2000 Typhoon.

Dassault Etendard IVM.

Agusta AB-212ASW.

English Electric Canberra T.17A.

McDonnell Douglas F/A-18C Hornet.

Dassault Rafale C.

General Dynamics F-111C Aardvark.

Panavia Tornado GR.4.

McDonnell Douglas F-15A Eagle.

Fiat G-91R3.

British Aerospace Harrier GR.7.

Dassault Mirage 5F.

Szólj hozzá

GRIGOROVICS-osztály TALWAR-osztály GORSKOV-osztály E-3A Sentry Mil Mi-26 Sz-125-2TM Stryker PROTECTOR MCT30 F-16