2015. júl 11.

2015.07.11

írta: Netarzenál
2015.07.11

Olaszországban elkészült a negyedik U212A dízel-elektromos tengeralattjárók közül az utolsó is a Fincantieri muggianói hajógyárában július 4-én. A ROMEO ROMEI (S 529) nevű egység 2016 szeptemberében kerül majd átadásra a haditengerészet számára. Ez, valamint a tavaly októberben vízre került, és ez év decemberében hadrendbe álló testvérhajója a PIETRO VENUTI (S 528) 1509 tonna vízkiszorítású, hosszuk 56 méter, merülésük 7 méter, megrendelésükre 2008 áprilisában került sor. Legénységüket 27 fő alkotja, őket 16 csomós víz alatti sebességgel tudja a tengeralattjáró szállítani. A hajóosztály másik két egységét a SALVATORE TORADO (S 526) és a SCIRE (S 527) 2006-ban és 2007-ben lépett szolgálatba.

Az elkövetkező 20 évben is számol az Lockheed P-3C Orion tengeri járőrgépekkel a német haditengerészet vezetése. Éppen ezért egy korszerűsítési programot indítottak el, ami tíz év alatt összesen 626 millió dolláros kiadással fog járni. A fedélzeten lévő elektronika mellett a szárnyak és a vízszintes vezérsíkok cseréjét is végrehajtják majd a Hollandiától megvásárolt nyolc példány mindegyikén. A munkák elvégzésére az Airbus Defence & Space és a Lockheed Martin Overseas Services Corporation egy konzorciumot hoz létre. A fedélzeti elektronikák főbb beszállítói a Rockwell Collins, a Northrop Grumman és a Rhode&Schwarz lesznek.

Hollandiában a tengerészgyalogság a világon elsőként szavazott bizalmat a 7,62x35 milliméteres lőszernek. Az 1990-es években az M16-os gépkarabélyok számára kifejlesztett lőszer, a cső és a töltényűr cseréjét követően alkalmazhatóvá válik a világ egyik legelterjedtebb lőfegyverénél. Első változatában a lőpor még csak hang alatti sebességre tudta felgyorsítani a lövedéket, ezért elsősorban, mint hangtompítóval ellátott fegyverek lőszereként gondoltak rá. 2009-ben már a megnövelt lőportöltetű, a lövedéket a hangsebesség fölé is gyorsítani képes 7,62x35 milliméteres lőszert próbálta ki a SOCOM (Special Operations Command). Bár a tesztek pozitív eredményekkel zárultak a lőszer mégsem kapott zöld utat az amerikai különleges erőknél.

Nagy-Britanniában a légierő átvette a harmadik Airbus Military A400M Atlas teherszállító repülőgépét is július 6-án. A ZM403-as lajstromú gép a gyártó spanyolországi Sevillában található üzeméből 2,5 óra alatt repült át és landolt az új otthonában, a RAF Brize Norton-i bázisára július 5-én. Az eddig átadott két példánnyal a királyi légierő 405 órát töltött a levegőben és igen elégedetten nyilatkoztak az Atlas teljesítményéről. Szeptember végéig a RAF hét A400M-et vesz majd át, ezekkel fogják felállítani a típust üzemeltető első repülőegységüket is, amelyik a 70 század lesz. Ez egy tartható időpontnak tűnik, hiszen jelenleg további három brit megrendelésre épített Atlas-al folynak tesztrepülések Spanyolországban. A második brit század várhatólag 2018-ra áll majd készen a szállítási feladatok végrehajtására az új típussal.

Finnországban teljessé vált a 2001-ben megrendelt NHIndustries NH90TTH flotta július 9-én. A 20 megvásárolt forgószárnyasból az első 2004-ben szállt fel és csak 2008 márciusában kerül a skandináv országba. Az eddig felhalmozott több mint 7500 repült óra alatt kiderült, hogy az NH90-es jól viseli az ország zord éghajlati viszonyai között végzett repülési feladatok jelentette kihívásokat.

Egy, az oldáskor a pilonról le nem vált bomba zuhant Bagdad keleti részére egy Szuhoj Szu-25-ös csatarepülőgép szárnya alól hétfőn. Az ejtőlőszer három házat megrongált és hét embert megölt.

Ez év végéig fog megérkezni Indiába az első General Electric F414-GE-INS6-os sugárhajtómű az Egyesült Államokból. A HAL Tejas MK2-es változatának erőforrásául szolgáló hajtóműből az első lépésben nyolc kerül majd a távoli országba. Ezek mellé még további 99-ről született megállapodás a felek között több mint 800 millió dollár értékben. A Tejas erősebb variánsa várhatólag 2018-ban, 2019-ben hajthatja végre első repülését, míg szolgálatba ez után 3 évvel állhat.

 

NETARZENÁL GALÉRIA

Dassault Mirage 2000-9EAD.

Mil Mi-14PL.

Dassault Rafale C.

Saab Sk37E Viggen.

McDonnell Douglas F/A-18A Hornet.

AgustaWestland AW-159 Wildcat AH.1.

Szuhoj Szu-22M4.

Aerospatiale (Soko) SA-342L GAMA.

McDonnell Douglas (Mitsubishi) F-4EJ Kai Phantom II.

Westland WS-55-3 Whirlwind HAR10.

Iljusin Il-38N.

Mitsubishi F-2B.

Dassault Mirage 2000-5F.

Eurocopter-Kawasaki BK-117A-3.

Hawker Siddeley Buccaneer S.2B.

Szólj hozzá

U212A ROMEI P-3C Orion 7 62x35 M16 A400M Atlas ZM403 NH90TTH Szuhoj Szu-25 General Electric F414-GE-INS6