Megrendelték a német rádióelektronikai hírszerzésre szolgáló repülőgépek fedélzeti rendszereit
Az már jó ideje tudott volt, hogy a majdani német felségjelzéssel ellátott rádióelektronikai hírszerzésre (SIGINT) szolgáló repülőgépek alapjait a kanadai gyártmányú Bombardier Global 6000 fogja szolgáltatni.
Berlin ugyanis a jelenleg VIP szállításra használt 3 három gép (ezek körülbelül kétévesek) mellé további hármat rendelt meg a tengerentúlról. A repülőgépek eme feladat ellátáshoz szükséges átalakítását a hamburgi székhellyel rendelkező Lufthansa Technik-nél fogják elvégezni. 2021. június 29-én az is kiderült, hogy a fedélzeti rendszereket a München melletti Taufkirchen-i központtal rendelkező Hensoldt fogja szállítani. Az elektronikus jelek begyűjtésére szolgáló rendszer a Pegasus lesz, ami a már kipróbált Isis rendszer alapján kerül kifejlesztésre.
A több mint 5600 alkalmazottat foglalkoztató Hensoldt 1,2 milliárd eurós forgalmat bonyolított el 2020-ban. A Pegasus nagy jelentőséggel bír Németország egésze számára, mivel csúcstechnológiát jelent. Ennek megalkotásában túlnyomórészt német vállalatok (összesen csaknem 30 vállalat) vesznek majd részt. Ez korlátlan hozzáférést biztosít a Bundeswehr számára az összes alkalmazott technológiához. Az első rádióelektronikai hírszerzés céljára módosított Bombardier Global 6000 2026-ban kerül majd átadásra, míg az utolsó 2028-ban. A projekt becsült költsége körülbelül 1,54 milliárd euró lesz. Egyébként a német haderőben a levegőből végzett rádióelektronikai hírszerzés képessége 2010 júniusa óta hiányzik, ugyanis ekkor vonták ki a szolgálatból az erre a feladatra használt Dassault-Breguet Altantic repülőgépet.