2013. feb 27.

2013.02.27

írta: Netarzenál
2013.02.27

Még ebben az évben szeretné elkezdeni a próbapadon folyó teszteket a Pratt&Whitney az F-35-ben használt F135-ös sugárhajtómű továbbfejlesztett változatával. A jelenleg éppen ezen erőforrásban talált repedés miatt a földön veszteglő ötödik generációs típusba egy legalább 5 %-al nagyobb tolóerő kifejtésére képes variáns kerülne.

Több mint 50 évnyi szolgálat után február 21-én kivonásra került az elsőként szolgálatba állított KC-135R Stratotanker tartálygép az Egyesült Államokban. A 61-0312 farokkódú gép első repülésére 1962. augusztus 14-én került sor és eddig több mint 22500 órát töltött a levegőben. Az 1985-ben újrahajtóművezett Stratotanker 2013 januárjában is 15 felszállást teljesített. A gép a Davis-Monthan bázison kerül tartós tárolásba, de nem zárható ki, hogy még egyszer repülőképes állapotba fogják hozni. Bár a 2013-as költségvetési évben 16 KC-135-ös kerül kivonásra, a típus még most is jelentős részt vállal az USAF légi utántöltési és szállítási feladataiban.

Hétfőn Sanghajban átadták a kínai haditengerészet számára az első Type 056-os korvettet. A JIANGDAO-osztályként is ismert hajóosztály tagjai lopakodó kialakítással készülnek, legfőbb feladatuk a hajókonvojok kísérése és a tengeralattjárók elleni harc, bár fegyverzetük igencsak sokféle feladat ellátására teszi őket alkalmassá. A Népi Felszabadító Hadsereg Haditengerészete várhatóan 20 egységet fog hadrendbe állítani ezekből a korvettekből, eddig 12 hajó építését kezdték meg. Az 1440 tonnás hajók korszerűségét a kialakításuk mellett a csekély, mindössze 60 fős legénységi létszám jelzi leginkább, ez nagyfokú automatizáltságra utal, ugyanis a régebbi egységeken ennél háromszor többem teljesítenek szolgálatot.

A 95,5 méter hosszú, 11,5 méter széles, 4,4 méteres merülésű korvettek fegyverzetét 4 YJ-83 (C-803) 350 km-es hatótávolságú hajók elleni robotrepülőgép, 8 FL-3000N (Flying Leopard 3000 Naval) 9 km-es hatótávolságú, infravörös és rádió-parancsközlő irányítású légvédelmi rakéta, 1 AK-176 76 mm-es löveg, két távirányítású 30 mm-es gépágyú, 6 torpedóvetőcső és egy Harbin Z-9EC helikopter alkotja.

Nagy-Britanniában két Sonar 2076 rendszert rendeltek meg az ASTUTE-osztály két utolsónak megépülő tengeralattjárója számára.  Az AGAMMEMNON és az AJAX hanglokátorai, valamint kapcsolódó rendszereik több mint 60 millió font bevételt jelentenek a Thales számára.

Új hazai gyártmányú járművek felbukkanását jelentették be Oroszországban, az ejtőernyős csapatoknál. A GAZ-233036 Tigr-M páncélozott terepjárók közül az elsők hamarosan átadásra fognak kerülni, de a Kamaz Typhoon 6x6-os kerékképletű páncélozott teherautó ejtőernyősök igényei szerint módosított változatával is hamarosan megkezdődnek a csapatpróbák. A Tigr-M gyártásának felfutása miatt Moszkva nem kíván beszerezni több, hasonló kialakítású olasz Iveco LMV M65 Lynx járművet.

Február 25-én végrehajtotta második repülését is a hidrogénüzemű Phantom Eye pilóta nélküli repülőgép. A Boeing által készített Phantom Eye most 2400 méteres magassága emelkedett és 66 perc elmúltával ért újra talajt. (Előzmény)

NETARZENÁL GALÉRIA

Brit AS90-es önjáró tarack menetben.

Atlas TP-1 Oryx.

Szu-22UM-3K.

Chinook a felhők felett.

English Electric Canberra T17A.

Spanyol Harrier.

Szólj hozzá

Type Phantom Pratt&Whitney F135 KC-135R Stratotanker Sonar ASTUTE-osztály Eye Tigr-M 056-os korvettet JIANGDAO-osztály YJ-83 C-803 FL-3000N 2076 GAZ-233036