2015.03.14
Megkapta két Rolls-Royce MT30 gázturbinából és négy dízelgenerátorból álló erőforrás rendszerét az építés alatt álló PRINCE OF WALES repülőgép-hordozó. A két, kétszer 120 tonnás modulba épített, egyenként 109 MW teljesítményre képes gázturbina által termelt árammal 5500 családi ház elektromos igényét lehetne kielégíteni. A 300 méter hosszú, 74 méter széles és 65000 tonnás vízkiszorítású hajó 2019-ben léphet majd szolgálatba.
Március 16. és 20. között tervezik végrehajtani az első tengeri próbautat az orosz megrendelésre épített SZEVASZTOPOL partraszállást támogató helikopterhordozóval. A franciaországi Saint Nazaire kikötőjében horgonyon álló egységen orosz matrózok és tengerésztisztek ekkor nem lesznek. A tengeri tesztekkel várhatólag ez év végéig készen lesznek az építők, de a SZEVASZTOPOL-nak, és testvérhajójának a tavaly novemberben át nem adott VLAGYIVOSZTOK-nak további sorsa még kérdéses.
Több mint három évvel az első Karakorum Eagle 03 (KE-03) légtérellenőrző gép átvétele után, február 26-án felállt Pakisztánban a típust alkalmazó 4. repülőszázad. A gépállományt négy példány alkotja, az egység a Masroor légibázison állomásozik.
Kínából egyre több hír érkezik az első saját építésű repülőgép-hordozóról. Januárban már az esetleges belföldi beszállítók számára kiírt pályázatról érkezett információ, majd az építést végző Dalian hajógyár körül a fotózást megnehezítő 20 méter magas fal felhúzása került a sajtóba.
Japánban a haditengerészet február 27-én a Gifu támaszponton átvette az első AN/AQS-24A légi telepítésű vontatott aknafelderítő szonárrendszerét. Az AW101-es módosításával létrejött MCH-101-es helikopterek ezzel és az Northrop Grumman AN/AES-1 ALMDS légi szállítású lézeres aknakereső rendszerrel együtt ellátva a jelenkor legkorszerűbben felszerelt aknák elleni harcra specializált légi eszközeivé váltak. Míg a lézer a tenger felső részében képes az aknák felderítésére és helyének meghatározására, addig az AN/AQS-24A nagyfelbontású oldalra pásztázó hanglokátora a mélyebben elhelyezkedő robbanótesteket derítheti fel.
Az AN/AQS-24A MCH-101-es fedélzetére történő telepítését a Finmeccanica-AgustaWestland és Kawasaki Heavy Industries közösen hajtotta végre. Az integráció sikerességét a Japán Tengerészeti Önvédelmi Erők 51. Kísérleti százada fogja ellenőrizni az Iwakuni támaszponton. Amint a tesztek befejeződnek az immáron teljesen felszerelt MCH-101-ek megkezdhetik szolgálatukat, várhatólag 2016-ban. Az AW101-ből 13 példányt rendszeresít Japán, ezekből kettő szállítási feladatokra használt CH-101-es, míg a többi az aknavadász MCH-101-es változat lesz. A CH-101-ből már mind a kettő, míg az MCH-101-ből csak hat került átadásra eddig.
Nyár helyett csak novemberben kerülhet majd átadásra az amerikai haditengerészet számára az első ZUMWALT-osztályú romboló. A DDG 1000-es késedelemének okaként az építést végző General Dynamics Bath Iron Works a csúcstechnológiát képező elektronikai rendszerek a tervezettnél bonyolultabb telepítését és integrációját nevezte meg. A hajóosztály másodiknak elkészülő egysége a MICHAEL MONSOOR (DDG 1001) ezen okból kifolyólag szintén pár hónapos csúszással, 2016 novemberében kerülhet átadásra. A harmadik egység, a LYNDON B. JOHNSON (DDG 1002) tervezett átadási ideje még mindig 2018 decembere.
Washington kedvező áron kész eladni M113-as páncélosokat Argentína számára. A 93 M113A2-es páncélozott szállító harcjárművet, egy M548A1 lánctalpas teherszállító járművet és hat M577A2 parancsnoki változatot magába foglaló csomagért az USA 2,5 millió dollárt kér. Argentína 1967-től kezdve napjainkig 450 különféle M113-as változatot szerzett be, ezek egy részét már átalakították az A2-es verziónak megfelelően. Ez leginkább a motor hűtőrendszerének átalakítását és a felfüggesztés módosítását foglalta magába, de a belső tér is nagyobbá vált 0,45m³-el az üzemanyagtartályok áthelyezésével.
A dél-amerikai államban elhatározták, hogy saját maguk fognak kifejleszteni egy 12-20 órán át a levegőben tartózkodni képes UAV-t. A pilóta nélküli gép megalkotására 238 millió dollárt szánnak, a munkát az állami tulajdonban lévő INVAP fogja elvégezni. Itt tervezték Argentína első távközlési műholdját az Arsat-1-et, amely októberében indult az űrbe.
NETARZENÁL GALÉRIA
British Aerospace BAe-146 C.3.