Izrael átvette két utolsó korvettjét is
A Thyssenkrupp Marine Systems július 27-én adta át az utolsó két SAAR 6-osztályú rakétás korvettet Izraelnek. Az ATZMAUT (FÜGGETLENSÉG) és a NITZACHON (GYŐZELEM) nevet viselő egységeket is a németországi Kielben építette meg a Thyssenkrupp Marine Systems.
A hajóosztály névadó egysége az INS MAGEN (VÉDŐPAJZS) építése 2018 februárjában vette kezdetét és ez a hajó 2020. december 2-án érkezett haza. A második korvett, mely az INS OZ (BÁTORSÁG) nevet viseli 2019. augusztus 24-én került vízre, átadásának időpontja 2021. május 4, és júniusban futott be Haifa kikötőjébe. Ezeket a hajókat Tel-Aviv azután látta szükségesnek beszerezni, hogy a 2000-es évek elején Izrael Földközi-tenger vízei alatt húzódó kizárólagos gazdasági övezetében értékes földgázkészleteket fedeztek fel. Mivel Izrael villamos energiájának 70% -át ma a tengeri fúrótornyai által termelt földgázból állítják elő, a felfedezés nagy horderejűnek bizonyult és szükség lett a majdan itt telepítendő fúrótornyok védelmére. Jelenleg már folyik az izraeli gáz exportálása Egyiptomba és Jordániába is. Izrael Görögországgal és Ciprussal közösen elindított egy projektet abban a reményben, hogy létrejön egy keleti mediterrán gázvezeték Európa irányába.
Az ATZMAUT (FÜGGETLENSÉG) és a NITZACHON (GYŐZELEM) nevet viselő egységek átadása (TKMS)
Bár a tervezést és az építést Németországban végzik, a hajókon levő védelmi rendszerek több mint 90% -a izraeli gyártmányú lett. A fúrótornyok elleni várható rakétatámadások okán még 2017-ben javították az SAAR 6-osztály légvédelmi képességét, ugyanis a duplájára növelték a Rafael Advanced Defense Systems által gyártott C-Dome (a szárazföldi telepítésű Iron Dome rendszer tengeri változata) Tamir rakétáinak darabszámát. Így már 12 Israel Aerospace Industries Barak 8-as légvédelmi rakéta mellett 20 Tamir számára is beépítésre kerültek a függőleges indítók, a 2000 tonnás egységek hajótestébe. A kis helyigény miatt a C-Dome ideális lehet korvettek, őrhajók, de akár tengeri gázkitermelő és olajfúró tornyok védelmére is. 2021 májusában ballisztikus rakétát imitáló célpont ellen hajtottak végre sikeres lövészetet Izraelben. A célt egy Israel Aerospace Industries (IAI) által gyártott Barak-ER (Extended Range) rakétával küzdötték le. A 150 kilométeres hatótávolságú Barak-ER légvédelmi rakéták megtalálhatók lesznek a négy SAAR 6-osztályú korvetten is. A Barak-ER légvédelmi rakétát, melyet a gyártósorról emeltek le a lövészet miatt, a Barak MX harcvezetési rendszer, valamint az MMR rádiólokátor segítette a célpont eltalálásban.
SAAR 6-osztályú rakétás korvettek 2020. szeptember 23-án (Wikipedia)
A 90 méter hosszú, 70 főnyi legénységű korvettek fegyverzetét ezeken felül egy 76 milliméteres löveg, 25 milliméteres távirányítású gépágyúk, 16 hajók elleni rakéta, két torpedóindító és egy Sikorsky SH-70-es Seahawk helikopter fogja alkotni. A C-Dome hajókról történő alkalmazhatóságát a 2016-os év tavaszának végén tesztelték le. Akkor az Iron Dome tüzérségi lövedékek elleni védelmi rendszer indítóállványát egy hadihajó tatján kialakított, helikopterek fel-és leszállására használt fedélzeten rögzítették, míg a felderítést a hajó rádiólokátorai végezték. A több mint 100 kilométeres hatótávolságú többfeladatú Adir rádiólokátorral felszerelt SAAR 6-osztályú rakétás korvettek fedélzeti rendszerei lehetővé fogják tenni, hogy a már meglévő szárazföldi, vagy légi rendszerekkel kapcsolatot létesíthessenek és adatokat cseréljenek. Várhatólag a SAAR 6-osztályú rakétás korvettek 3 évtizedig maradnak majd szolgálatban.