2012.12.28
A katonai repülőgépek baleseti statisztikáiban „előkelő helyet” foglal el még mindig India. Bár az országban folyamatban van a régebbi repülőgépek kivonása és az új típusok megjelenése, azonban igen ritkán kerül megemlítésre a szomszédos Pakisztán hasonló cipőben járó légiereje. A nagyjából 900 gépes állományból már hosszú ideje évente átlagosan kettő kerül veszteséglistára baleset által. Itt is egyrészt a pilóták által elkövetett hibákból adódik a balesetek bekövetkezte, de az egyre öregedő repülőgépek is számos esetben az okok forrását jelentik. Az 520 vadászból és vadászbombázóból a legtöbb már több mint 20 éves. Elég csak megemlíteni a 157 darab Dassault Mirage III-ast és V-öst, melyek bár modernizálásra kerültek mégsem tekinthetők fiatalnak.
Szintén ebbe a kategóriába tartozik a 186 MiG-21-es és kínai változatából az F-7-esből összesen 178 darab, valamint a 77 F-16-ból 31 példány. Fiatalnak és korszerűnek csak a fennmaradó F-16-osok és a kínai JF-17-esek tekinthetők. A helyzetet talán javíthatnál a régebbi típusokat érintő alkatrészhiány miatti repülésképtelenség, azonban ez a nagyjából 3000 pilóta számára is kevesebb repült időt engedélyez. Így a régebbi gépeken nem egyszer az elvártnál kevesebb, vagy ahhoz nagyon közel álló repült idővel rendelkező hajózók repülik feladataikat. Pénz a gépállomány lecserélésére nem nagyon van, ebből a szempontból a szomszédos India jobban áll. Egyes hírek szerint a kisebb balesetek aránya, ami nem jár gépveszteséggel az indiai hasonló eseteknek a három, négyszerese is lehet.
Ezen a héten az Orosz Légierő számára több harci gépet is átadtak. Szerdán öt Szuhoj Szu-34-es vadászbombázó, míg a mai napon hat Szu-35-ös került leszállításra. Ezzel a Szuhoj gépekre feladott és erre az évre vonatkozó rendelésállomány teljesítésre került.
NETARZENÁL GALÉRIA